Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Kim kardeşi için kuyu kazarsa, O kuyuya kendisi düşer. İmâm Ca'fer-i Sâdık (r.a) ...
Ca'fer-i Sâdık (R.A.) Hazretleri kendi müridlerinden ve sevdiklerinden ayrılarak bir zâviyeye girip oturmuştu. Müridleri kendisini bulup ve bulunduğu mağaranın kapısına oturmuşlardı. İçlerinden seçtikleri sözcüleri Şeyhe dedi ki: Şeyhimiz! Kerem eyle. Gel bizim aramızda yine bize nasihatlarına devam et. Mübarek nefeslerinizden bizim ölü gönülferimiz dirilsin. Bizim kurtulmamıza sebep olasınız. O sultan dedi ki: Şimdi bu zaman, tez elden pişman olacak ve sükûtu tercih edecek zamandır.
Sayfa 78 - Arslan YayınlarıKitabı okudu
Reklam
438 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
18 günde okudu
Gayb
Eserin sonundan bir bölüm ekleme yapılarak muhtevası hakkında bilgi sahibi olunarak okunabilir. Kitabın konusu itibariyle Abdülkâdir Geylânî hazretlerinin menkîbeleri olunca fazla söze hacet kalmıyor. KADİRİYYE TARİKATI SİLSİLESİ Hz. Muhammed Mustafa (S.A.V.) Hz. Ali (r.a.) Hz. Hüseyin (r.a.), Hasan Basri (r.a.) Zeyne'l- Abidin
Gaybın Dili
Gaybın DiliAbdülkadir Geylani · Kitsan Yayınevi · 20009 okunma
Çeşitli gulât firkalarında hulul ve tecsid.
* Abdullah b. Sebe" "Şüphesiz, Ali ilâhtır" * Şürey'iyye'nin inancına göre "Allah Teâlâ beş kişiye hulul etmiştir: Hz. Muhammed, Ali, Fatima, Hasan ve Hüseyin." (r.a.) * Ümeyriyye ki bunlar Hattabiyye'nin bir koludurlar- Ca'fer-i Sadık'a tapmışlar, onun kendilerinin rabbi olduğunu iddia etmişlerdi. * Cenahiyye, "Allah'ın ruhu peygamberlere ve imamlara hulul eder" iddiasındadır. * "Beyâniyye'nin iddiası ise "ilâhî bir parça Hz. Ali'ye hulul etmiş ve onun bedeniyle bir olmuştur; bu ilähl parça sebebiyle o gaibi biliyordu." * Hattâbiyye de imamların ilâh olduklarını ileri sürmektedir. Ebu'l- Hattab "Hasan ve Hüseyin'in çocukları Allah'ın oğullarıdır, onun sevgilileridir. Şüphesiz, Ca'fer de ilähtır." deyip duruyordu. * Rezzamiyye (Ebu Müslim Horasini'nin öcünü alan gulât firkastdur) ilah ruhunun Ebu Müslim'e hulul ettiği zehabına kapılmıştır. *Kamiliyye, "imamet şahistan şahsa intikal eden bir nurdur. Bu nur bir şahista nübüvvet olur, diğer bir şahista da imamet olur." görüşündedir. * Cenahiyye, "Allah'ın ruhu önce Adem'de idi sonra başka bedenlere intikal etti ve en sonunda da kendisine (yani firkanın kurucusuna) geldi." fikrindedir. * Harbiyye, hulul mânâsında olmak üzere kendisinin ilah olduğuna kaildir. Hattabiyye'den bir grup da Ebu'l-Hasan'ın ilah olduğuna iddia etmişler ve ona tapmışlardır.
Sayfa 61 - ŞİA FIRKALARIKitabı okuyor
Ön yargılı olmayın.
“Size din kardeşinizin bir hatası ulaşınca, yetmiş yoldan tevil edin, hüsn-ü zan edin. Yetmiş yoldan dahi tevil edemezseniz, mutlaka benim aklıma gelmeyen bir sebepten böyle yapmıştır deyin.” Ca'fer-i Sâdık (r.a.)
Ca'fer es-Sâdık'a (r.a), "Yüce Allah'ı gördün mü?" diye sorulunca hazret, "Ben görmediğim rabbe ibadet etmem!" cevabını vermiştir. Kendisine, "O'nu nasıl gördün; halbuki, gözler O'na ulaşamaz" diye sorduklarında ise şu cevabı vermiştir: "O'nu gözler baş gözü ile göremez, fakat imanın hakikatine ulaşarak kalpler O'nu görür. O, zahirdeki duyu organları ile bilinmez, insanlar ile kıyas edilmez."
16 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.