İlk kez Ahmet Altan okudum sanırım Buda benim ayıbım. Daha doğrusu benim ayıbım olmalı. İsimler verilmese de tarihle alakalı olanlar azıcık ilgilenenler hangi padişahtan bahsedildiğini okurken anlayabilir. Olaylar yaşananlar isyanlar bütün ipuçlarını okuyucuya veriyor. Kitap tam adının hakkını veriyor. O isyan günlerinde o karışıklıkta öyle güzel aşklar yaşanıyor ki. Kitapta karakterlerin ruh tahlilleri duyguları çok güzel anlatılmış okuyucuya çok güzel yansıtılmış. Koskoca bir imparatorluğun çöküşünü sıkılmadan okuyorsunuz. Yüzde yüz tarih anlatan bir kitap olsaydı bu kadar tat vermezdi. En azından ben bu tadı alamazdım. Duygusal ilişkiler gelgitler kitabı daha sürükleyici hala getirmiş. Yazarın sanırım gazetici kimliği ön plana çıkınca onu öyle hatırlamak işimize gelmiş. Ama bence kesinlikle çok güzel bir roman yazarı. Okuduğum ilk kitabıydı. En kısa zamanda diğer kitaplarını da alıp yazara ısınma niyetindeyim. Kurgulaması yazımı kalemi betimlemesi ruh tahlilleri gerçekten çok profesyonel. Bence herkes bir kere okumalı okumayı denemeli en azından. Ben öyle yaptım ve hiç pişman değilim. Hatta geç kaldığımı bile düşünüyorum.