Bir insan kendini Napolyon sanıp bundan da mutluluk duyabiliyorsa, onu sözde tedavi edip mutsuz kılmak doğru mu?
Sırf çoğunluğun normallik anlayışına ters düşüyor diye birine deli yaftası yapıştırıp onu bir tımarhaneye kilitlemek insanlık dışı değil mi? Neden insanları değiştirmektense insanlara dünyayı değiştirecek gücü vermeyi denemiyorsunuz?
"Ya deliler haklıysa!" "Delilere özgürlük!"
Kısa bir roman olmasına rağmen çok fazla derin anlamları olan bir eser olduğunu söyleyebilirim. Kısaca romanın temasına değinirsem bir bireyin kendisine, topluma yabancılaşmasıdır. Kahraman için hiçbir şeyin önemi yoktur. Ona göre hayat kocaman bir "saçmadır". Yazar, romanı kahramanın gözünden anlatıyor. Oldukça basit bir üslup kullanılmış. Bir iki saatte okuyacağınız bir kitap ama etkisi uzun süre hafızalarda yer alacak türden.
YabancıAlbert Camus · Can Yayınları · 2025137,4bin okunma