Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
"De ki: Hak geldi, bâtıl ortadan kalktı. Zaten bâtıl ortadan kalkmaya mahkûmdur" (İsrâ 17/81).
Sayfa 17
Goethe der ki:
- "İnsan sarrafının şuna inanması gerekir ki, hiç kimse, kendine muhalif olanın delilleriyle ikna olmaz!.."
Sayfa 426 - (K. F. Bachmann'a, 5.2.1822) -Muhalif- Kültür ve Turizm Bakanlığı yayınları: 534Kitabı okudu
Reklam
Herkes bu ortak söze gelsin
Kendimden biliyorum ,insan aceleci bir yapıda hele okuyup üzerine saatlerce düşünüp tartıştıktan ve kur'ani delilleriyle işte doğru şey anlayış yöntem bu dedikten sonra, benim verdiğim uğraşı vermeyenlere hemen bunu aktarmak ve yaymak istiyorum.Gel gelelim anlattığımız, karşı taraftan algılandığımız kadarız, muhtabımızın akıl süzgeciyle,
272 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
12 günde okudu
Adında da anlaşılacağı üzere İslami bilincin ihyası üzere yazılmış makalelerden oluşuyor. Makale deyince aklınıza ağır bir dil gelmesin. Aksine çok anlaşılır bir dili var. Konular çok iyi seçilmiş. Mesela Hakem olayı, kandiller, üç aylar.. Konu hakkında ilk önce karşı tarafın görüşü verilmiş, daha sonra neden yanlış olduğu delilleriyle anlatılmış.
İslamî Bilincin İhyası
İslamî Bilincin İhyasıEbubekir Sifil · Rıhle Kitap · 202288 okunma
519 syf.
10/10 puan verdi
·
46 günde okudu
Resulullah’ı anlatan her söz muhakkak ki çok kıymetlidir. Yazarın ilk eseri bildiğim kadarıyla. Kurgusu,haberi vermesi ve delilleriyle sunması çok başarılıydı. Kitabın hacmi çok olmasına rağmen bitirmek istemedim. Kendisine çok teşekkür ederim. Allah muvaffak etsin. Okumak isteyenlere tavsiye ederim.
Peygamberliğin İspatı
Peygamberliğin İspatıAltay Cem Meriç · İnsan Yayınları · 2022648 okunma
"Artık hayatı bırakmak, ölüme sığınmak gerekiyor. Bunun ne­ denlerini, şimdi, şu satırları yazarken tamamiyle açıklıyabilecek durumda değilim. Kafama üşüşen karanlık düşünceler arasında bunaldım. Kurtuluşu ölümde arayacağın. Aşk. .. Ölüm ... Ve mil­ liyetime dokunan yaralar... Bu akıl almaz yenilgi... Bir subay ar­ kadaşla aramızda geçen dünkü konuşma, daha başka nedenler, aylardır olgunlaşan bu ölüm kararım, apansız kolaylaştırdı. Bakı­ nız 'kolaylaştırdı' diyorum. Çünkü bu benim için yeni bir fi kir değildi. Zavallı Türkler düşman çizmelerinin altına düştükten sonra yaşamak bana önce zor gelmeğe başlamıştı. Sonra imkan­ sızlaştı. Arkadaşım, savaşta gösterdiğimiz atılganlığın, ölümü hi­ çe saymamızın aptallık olduğunu delilleriyle saydı döktü. Hiçbir yararlı ödev yapmadan ölüme teslim olduğum için sizden utanı­ yorum. Yaşamayı göze alan silah arkadaşlarımın benden daha güçlü olmalarını Tanndan dilerim. Ben daha fazla dayanamadım. Allah size de büyük işler görmeyi nasip etsin! Ruhum Türklerin mutluluğuna elbette katılacaktır. Fakat bunu bekleyip gözümle görmeye gücüm yetmedi. Çok acı çekiyorum. Bu ölüm kararma adım adım nasıl sürüklendiğimi ilişik defterde okuyacaksınız. Karmakarışık, kırık dökük yazdım. Siz anlarsınız. Beni bağışlayın aziz komutanım, elveda! Bahtsız yaveriniz Üstteğmen: M. Ali."
Reklam
"Sizden birinizin başına demirden bir şişin batırılması kendine helal olmayan namahrem bir kadının dokunmasından daha hayırlıdır."
Emevi Halifesi Ömer b. Abdilaziz'in işçi ve memurlara hitaben söylediği şu sözler de yukarıdaki hadisin uygulaması gibidir: "Herkesin barınacağı bir evi, hizmetçisi, düşmana karşı yararlanacağı bir atı ve ev için de gerekli eşyası olmalıdır. Bu imkânlara sahip olmayan kimse borçlu (gârim) sayılır ve zekât fonundan desteklenir." Ebu Ubeyd, el-Emval, s. 556.
"Bir kimse bizim işimize tayin olunursa, evi yoksa ev edinsin, bekârsa evlenebilsin, hizmetçisi yoksa hizmetçi ve biniti yoksa binit edinsin. Kim bunlardan fazlasını isterse, o ya hiyanet eder veya hırsız olur." Ebû Dâvud, Imare, 10; Ahmed b. Hanbel, IV, 229.
İslâm Ekonomisi
Bu sistemin başlıca özelliklerini şu maddelerde toplayabiliriz: a) İslâm'a göre herşeyin gerçek maliki yüce Allah'tır. b) İslâm'da özel sermaye serbestçe yatırım yapar. c) Devlet de bir takım yatırımlar yapabilir. d) İslâm'da serbest rekabet esasına dayalı piyasa ekonomisi esas alınmıştır. e) İşçi ve memur kesiminin emeğine, İslâm, hakkı olan değeri vermiştir. f) İslâm, herkesin insanca yaşayabileceği bir toplum için gerekli olan sosyal güvenlik kuruluşlarını oluşturmuştur. g) İslâm faizi yasaklamış, bunun yerine kâr-zarar ortaklığı esasını getirmiştir. h) Köylünün gerçek veya tüzel kişilerle "ziraat ortakçılığı” çerçevesinde çıkacak ürünü paylaşma yoluyla topraklarını işletmesi mümkündür. i) Tarihin kaydettiği en geniş sosyal yardım teşkilatı İslâm medeniyetinin eseridir. (Vakıflar) j) İslâm, israfı yasaklamış, müslümanın itidal ölçüleri içinde hareket etmesini istemiştir.
Sayfa 364 - Günümüzdeki Başlıca Ekonomik Sistemler.Kitabı okuyor
Reklam
Büyük sermayelere sahip olanlara "kapitalist" adı verilir. "Kapitalizm" ise özel sermayenin ve sermaye sahiplerinin üstün mevkii tuttuğu ekonomik rejimin adıdır.
Ölçülü hareket etmek peygamberlikten bir cüzdür. Ebû Dâvud, Edeb 2; Tirmizi, Birr 66.
Ölçülü davrananlara gelince, onlar hesapları kolay görülenlerdir. Ahmed b. Hanbel Müsned, V, 198, VI, 444.
lyne Satışı
Vadeli mal alıp peşin parayla aynı kişiye veya üçüncü bir kişiye satma yolu da finansman sağlama yöntemlerindendir. Böyle bir malın, satın alınan kimseden başkasına peşin veya veresiye fiyatla satılmasında bir sakınca bulunmaz. Ancak vadeli satan kişiye kendi sattığı malı tekrar daha ucuz peşin fiyatla satmakta faiz şüphesi vardır. "lyne satışı" denilen bu yöntem Ebû Yusufa göre geçerli sayılırken, diğer pekçok müctehitlerce mekruh ve çirkin kabul edilmiştir (Ayrıntı için bk. "Vadeli Sattığı Malı Peşin Para İle Geri Almak ("lyne Satışı" konusu).
Sayfa 332 - "bey bi'l-istiğlal"Kitabı okuyor
İslâm hukukuna göre misli malların ödünç verilmesi âriyat akdi kabul edilmiştir. Karzda verilenden fazlasını almanın faiz sayılması ödünç para temininde güçlükler meydana getirince, bu muameleler (bey' bi'l-vefa" ve "bey bi'l-istiğlal" )uygulamaya girmiştir. Çünkü ödünç sırasında kararlaştırılan veya örlleşmiş bulunan menfaat faiz olur. Kimi zaman da borçlunun borcunu vadesinde ödememesi veya geciktirmesi mağduriyete sebep olur. Bu durumlar karz-ı hasenin işleyişi önündeki engellerdir.
Sayfa 332 - bey bi'l-istiğlalKitabı okuyor
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.