Bugün bir kitap bitirdim . yazdım bir şeyler okursun .
10/10
·405 syf.··
2026 6. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 10 Şubat 2026 10:04
Ben şurda durdum mesela hayatta şu cümleyi kurmayalım lütfen tahammülü cidden zordur. Catherine diyor ki: “Ruhlarımızın neyle yoğrulduğunu bilmiyorum ama onunkiyle benimki aynı hamurdan. Edgar’ınki ise benimkinden ay ışığıyla şimşek, ateşle buz kadar farklı.” Peki Catherine değdi mi Allah aşkına ? Edgar’a duyduğun o geçici heves, sadece yakışıklı ve daha uygun diye Heathcliff’i bırakmaya değdi mi? Ah Heathclif kara gözlüm … Aşkının hıncını içine işlemiş bu adamı ben çok sevdim Yıktı, dağıttı, evet. Sevdiğine ulaşmak için gittiği her yolda ne varsa yaktı yıktı. Ama bunu kötülüğünden değil, sevdiği kadını kaybettiği için yaptı. Onun öfkesi sevgisizliğinden değil zaten ki sevgisinin fazla gelmesindendi bana göre. Catherine’siz bir ruhun dünyaya açtığı bir savaştı bu. Ölümsüz sandığı aşkının hakkını almak için gösterdiği o inatçı çabaya ben hayran kaldım. Aşırı beğendim ilk 10 puanım sana :) Filmine gideceğim ve onları izlerken yaşacağım . Kendime not : o ruh sana geldiğinde bu alıntıyı aç oku. Ve ona şunu deeeee :D seninkiyle benimki aynı hamurdan :) ( tarih 10 Şubat 2026 )
Uğultulu TepelerEmily Brontë · Anonim Yayınları · 201158bin okunma
Puan vermedi·56 syf.··
2025 153. kitabı
·
24 saatte okudu
·
Okunma: 27 Aralık 2025 22:27
Muallim Naci bir parça edebiyat dersi grömüş herkes için, demdeme zemzeme tartışmasının bir numaralı kişisidir. Karşısında Recaizade Mahmut Ekrem ve ekibi var tabi, yani Servet-i Fünûncular. Bunu bilmeyen , merak eden gitsin baksın derim, çünkü bana göre edebiyatta çok hoş bir sadadır. Her ne akdar Muallim Naci bu olaydan beri eski edebiyatın temsilcisi gibi görülse de bence tam öyle değil, sadece geçişin, eskiden yeniye geçişin, sentezle olması gerektiğini savunuyordu, çünkü bizim ondan okuduklarımız hep karışıktı, şu kitapta bile, benim bilmediğim kelime yoktu, yeğenim benimle aynı anda okudu, onun sorduğu kelime sayısı da parmakla sayılabilir. Bu kitapla anlaşılamaz biliyorum ama tarzını anlatmak için belirttim. Muallim Naci batıya karşı değildi, ama anlaşılmadan her şeyi alınmış bir batıyı istemiyordu, benim ifadelerim düz olabilir ama olay bu, bu değişmedi, hep böyle. Batı deyince sadece şeklen yaşanan özenti durumlar var, kimsenin batının herhangi bir katma değeri olan bir şeyini aldığı yok. Hazmedilmeden alınan bir edebiyatta bu etkiyi yapar demek istemiş adam. Gayet makul sebeplerle. Ha bu arada. Bu zemzeme demdeme muhabbetinde de ben yine Muallim Naci'yi haklı buluyorum ama bunu anlatmak şimdi hem uzun sürer hem de zor zaten. Yalnız şunu söyleyebilirim, orada yazılan şey arap alfabesi ile bir şey ise, ikisi de peltek s olacak diyor adam kafiye olması için; Servet-i Fünûncular ne diyor? S, s'dir. No arapça kelimeler kullanıyorsan böyle dümdüz konuşamazsın. S, Ss, s :) O zaman o kelimeleri de komple terk edeceksin, yoksa işte dünyanın Ramadan dediği şeye sen Ramazan dersin. Zat'çılar sizi :) Mahalliler. Canım Akif hocam ne diyorsa o doğrudur. Dağılın. Şu saniye dahi burayı böyle bırakıp gidip Kur'an okumak istiyorum. Seren hanımmm you deserve it. :) Thank you,
Edebiyat
Ömer'in ÇocukluğuMuallim Naci · Can Yayınları · 20217,9bin okunma
Reklam
Gün yüzüne çıkan tavan arasındakiler…
8/10
·345 syf.·
2025 15. kitabı
İskender Pala kitaplarını severek okurum. Tabi ki bu kitabını da beğendim fakat diğer kitaplarındaki akıcılığı yakalayamadım, sebebini yazar en başından vermiş zaten, tavan arasına attığım yazılarımı bir araya getirdim diyerek. Ama bazı bölümlerde aaa bu burdan geliyormuş demeeek hatta kültürlendim yahu gibi tepkilerim oldu. Okuması zevkliydi yani. Tavsiye eder miyim evet ederim. Bilgi hazinesine farklı bilgiler katmak isteyen herkese tavsiye ederim. Keyifli okumalar diliyorum…
Edebiyat
Tavan Arasıİskender Pala · Kapı Yayınları · 2018611 okunma
Puan vermedi·208 syf.··
2025 16. kitabı
//KİTAP TAVSİYEM "ÇOCUKLUK ARKADAŞİM" ALINTILAR #İnsan tek bir olayla, bir tek lafla nasıl da çöküyordu... #İçimdeki nefret ve öfke bir gram bile azalmamıştı... #Kalbim yanıyordu... #Ben, mütebaziliğe değil, insanın kendini bilmesi gerektiğine inanırım... #Övünmek başka, farkındalık başkadır... #İnsanların sana hak ettiğinden daha az değer vermelerini doğal bulup kabullenmişsin... #Kimse doğum günümü hatırlamamıştı. Kimsenin umrunda değildim... #Söyle gelsem orda mısın? Değiştin, bir yabancı mısın? #Hayatta da bu böyledir ,Yükleri taşımayacak, bırakıp ilerleyeceksin... #Sevgileri yarınlara bıraktınız, çirkindi dar vakitte bir sevgiyi söylemek... #Seni , Dünyadaki her şeyden daha çok seviyorum. Mutlu olmandan başka bir şey istemiyorum. Bunu hiç unutmA.. #Hangi masalda buluşalım...? //KİTAP HAKKINDA Merhaba kitapsever arkadaşlar Havalar soğudu, insanlar soğudu, akıbetimiz ne olacak merak içerisindeyim doğrusu. Özleyen özlediğine özledim yazamıyor, bekleyen beklediğine bekledim diyemiyor. Sabır... Doğma, büyüme, ikamet yedi kuşak İzmir'li olmanın verdiği gururla, okuduğum kitapta Alsancak, Konak, Karşıyaka şöyle bir gezip geldim bugün. İzmir'e aşık bir insan olarak, satırlarda İzmir'den bahsedildikçe,olayların İzmir de geçtiğini bildikçe, ağlancak yerlerde bile pişmiş kelle gibi sırıtarak okudum kitabı. Bir yerde gevrek yerine simit yazdığını okuyunca dağıldım lakin çabuk toparladım. Gevrek, boyoz, çiğdem deriz biz Neyse çok uzatmadan Kitabımızdan bahsedeyim müsadenizle. Efendim, Ankara'lı bir erkek ile İzmir'li bir kızın hikayesine ortak olacağız bugün. Türk dili ve Edebiyatı bölümü'nden mezun olup, atanamayan, iş bulamayan, annesinin yaptığı bir hata yüzünden onu affedemeyen Defne, anneannesinin evinden aldığı kira ve apartman dairesinden bozma bir iş yerinde
Çocukluk ArkadaşımCemre Işık Köroğlu · Theseus Yayınevi · 20253 okunma
Puan vermedi·240 syf.·
2025 659. kitabı
Mısırlı-Fransız Marksist ekonomist , siyaset bilimci ve dünya sistemleri analistiydi . 1988'de Avrupa merkezcilik terimini ortaya atmasıyla tanınır ve bağımlılık teorisinin öncülerinden biri olarak kabul edilir. , Samir Amin özellikle üçüncü dünya ülkelerinin kalkınması konusundaki teorik çalışmalarıyla tanınıyordu. Venezuela Devlet Başkanı Nicolas Maduro ve Bolivya Devlet Başkanı Evo Morales, Amin'in ölümü ardından Twitter'dan birer açıklama yaptı. Morales açıklamasında, "Dünya halklarının mücadelesini kavrayış ve öğreticiliğiyle destekleyen büyük anti-emperyalist, sömürgecilik karşıtı Marksist entelektüel Samir Amin kardeşimizin ölümünden dolayı üzgünüm. Sosyal adalet ideali mirası sonsuza dek desteklenecektir. Ölümsüzdür" Samir Amin Anlatıyor Ezilen Halkların, Sömürülen Sınıfların Organik Aydını "Bağımlılık Okulu'nun kurucularından, Mısırlı-Fransız Marksist sosyal bilimci Samir Amin 86 yaşında Fransa'nın başkenti Paris'te hayatını kaybetti. #Buyurun #OKUYUN Samir Amin Anlatıyor Ezilen Halkların, Sömürülen Sınıfların Organik Aydını
Siyaset & Politika
10/10
·288 syf.··
Beğendi
·
2025 28. kitabı
Yazarın okuduğum 4. Kitabı ve istisnasız her kitapta nefesimi tutarak okudum 1.5 günde bitirecek kadar güzeldi sonunu böyle beklemiyordum yer yer hayır kafamdaki son bu değil desem deeeee kalemine sağlık çok seri kitap yazımına bu yazar devam etmeli dedim
MahkûmFreida McFadden · Olimpos Yayınları · 20242,699 okunma
Reklam
Reklam