Oldum olası Halil Cibran ile anlaşamamışızdır. Öykülerini mantığıma bir türlü uyduramıyorum ve çok uçuk kaçık geliyor. Gerçi hikayelerinin konusu da hep uçuk kaçıklıklarla dolu da aman neyse...
Kitapta birçok öykücük diyebileceğimiz öyküler var ve bu öykülerin büyük çoğunluğu ders verme niteliğiyle yazılmaya çalışılmış. Ne kadar ders verir bilinmez ama okumasam ne kaybederim dediğim de, herhalde hiçbir şey kaybetmem diyebileceğim kitaplardan..
Her insan aynı kitapta farklı bir etki altına girer. O yüzden de benim beğenmediğim bu öykü kitabını birçok insan zevkle okuyup begenebilir. Çok da uzatmamak lazım, sonuçta kitap kısacık incelemenin de uzununa ne gerek var ki!
Keyifli okumalar dilerim.
GezginHalil Cibran · Karbon Kitaplar · 201914,1bin okunma
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Kendime not; iyi etmeye çalıştığın herkes, seni hasta edecek. Sen kimsenin doktoru değilsin. Belki nefes aldığı, huzur bulduğu durak olabilirsin. Ötesi yok. Emek ve çabanı bu doğrultuda yönet ve yönlendir.
Tutamak sorunu dedim. Dünyada hepimiz sallantılı, korkuluksuz bir köprüde yürür gibiyiz. Tutunacak bir şey olmadı mı insan yuvarlanır. Tramvaylardaki tutamaklar gibi. Uzanır tutunurlar. Kimi zenginliğine tutunur, kimi müdürlüğüne ; kimi işine, sanatına. Çocuklarına tutunanlar vardır. Herkes kendi tutamağının en iyi, en yüksek olduğuna inanır. Gülünçlüğünü fark etmez. Kağızman köylerinden birinde bir çift öküzüne tutunan bir adam tanıdım. Öküzleri besiliydi, pırıl pırıldı. Herkesin, " Veli Ağa'nın öküzleri gibi öküz yoktur " demesini isterdi. Daha gülünçleride vardır. Ben, toplumdaki değerlerin ikiyüzlülüğünü, sahteliğini, gülünçlüğünü göreli beri, gülünç olmayan tek tutamağı arıyorum : Gerçek sevgiyi ! Bir kadın. Birbirimize yeteceğimiz, benimle birlik düşünen, duyan, seven bir kadın !
Her hakiki aşk, umulmadık dönüşümlere yol açar.
Aşk bir milad demektir.
Şayet "aşktan önce" ve "aşktan sonra"
Aynı insan olarak kalmışsak
Yeterince sevmemişiz demektir.
Birini seviyorsan onun için yapabileceğin
En anlamlı şey
"Değişmektir!".
O kadar çok değişmelisin ki , sen sen olmaktan çıkmalısın...