bu kitabı okumam (kitaplarla olan ilişkim açısından) benim için hayatımın kırılma noktalarından bir tanesi oldu diyebilirim. ortaokulda büyüklerimizden 'felsefe dinsizlerin işi' 'boş iş bunlar sen derslerine çalış' olarak; lisede de yks'de pek önemli olmadığı için(sayısal) sadece boş ders olarak görmüştüm felsefeyi, ancak bu kitapla birlikte felsefenin ne kadar derin ve insanlar için ne kadar önemli olduğunu kavramış oldum. çünkü düşünmek ve sorgulamak hem beynimiz hem de ruhumuzu diri tutmanın bir yolu. aksi halde sadece yemek yiyen, uyuyan, sabah 8 akşam 5 mesaisine giden vs. kurmalı biyolojik bir makine olmuş oluruz benim nezdimde. kitabın içeriğine gelecek olursak öncelikle bu bir tarih kitabı ve antik yunandan günümüze kadar gelen başlıca filozof ve düşünürleri anlatıyor ancak bildiğimiz makale tarzında, didaktik bir kitap değil. yazar öyle güzel kurgulamış ki olaylar örgüsünü normal bir klasik roman okuyormuşsunuz hissiyatı veriyor insana. sadece bu da değil kitapta olaylar hiç beklenmeyen bir şekilde gelişiyor ve çok şaşırıyorsunuz(en azından beni çok şaşırtmıştı). yazarın filozoflar hakkında bilgi verdiği kısımlar çok akıcı ve anlaşılır tutulmuş lise öğrencilerinin anlayacağı tonda yazılmış ancak benim tavsiyem lise bittikten sonra okutulması en azından türkiye şartlarında. çünkü maalesef çoğu genç lisede sadece yks stresiyle yaşıyor yani bu kitaba gerekli ilgiyi gösterebileceklerini sanmıyorum. sonuç olarak bu şaheseri her insanın okuması gerekiyor ve ne kadar erken olursa o kadar iyi. felsefe ile tatsız ilişkisi olanlara bile tavsiye ediyorum eminim kitabı çok seveceksiniz sadece ön yargı ile yaklaşmamaya çalışın.
not: bu kitapta anlatılan filozofları teker teker kronolojisine uygun biçimde araştırıp kitaplarını okumaya karar verdim bu inceleme de çıktığım