"Peki ama nasıl oluyor da," dedim hayranlıkla kitaplığın gizemini içindeyken çözememiştiniz de dışarıdan bakarak çözebildiniz?"
"Tanrı da dünyayı böyle bilir çünkü onun yaratmadan önce dışarıdan bakıyormuşcasına zihninde tasarladı ; dünyanın kuralını bilmiyoruz, çünkü onun içinde yaşıyoruz; onu yaratılmış olarak bulduk". " Demek insan dışarıdan bakarak nesneleri tanıyabilir! " "Sanat yaratılarını tanıyabilir çünkü sanatçının işlemlerini aklımızdan geçirebiliriz; doğanın yaratılarını tanıyamayız ama çünkü onlar bizim zihnimizin ürünü değildir."