Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

eda sezgin

Sabitlenmiş gönderi
"Her gönül manevi nasibi, ona yönelişi, onu kabulü ve kalbinin temizliği nisbetinde ondan alır. O öyle büyük bir denizdir ki onun dibi bulunmaz, sahiline ulaşılmaz."
Sayfa 354
Reklam
"Öyle bir paradoks ki iman, bir cinayeti Tanrı'yı memnun kılan kutsal bir eyleme dönüştürebilir. Öyle bir paradoks ki, İshak'ı İbrahim'e geri veriyor. Öyle bir paradoks ki hiç bir düşünce onu alt edemiyor. Çünkü imanın başladığı yer, düşünmenin bittiği yerdir."
Sayfa 58
"İbrahim İshak'a olan talebinden iman yüzünden feragat etmedi; onu imanı sayesinde kazandı."
Sayfa 52

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
" Tankları, füzeleri sadece bir sapan taşıyla durdurmaya çalışan küçük çocuklarla Câlût'un karşısına sapanla çıkan Davud arasındaki fark denir? Belki de İsrail hükümetinin sapan taşlarıyla eylem yapan çocuklara bu denli öfkelenmesinin nedeni kendi milli kahramanlarının silahını kullanıyor olmaları ya da zalimle mazlumun yer değiştirmiş olmasıdır."
Sayfa 100
" "Tanrı'nın krallığı, göze görünür bir şekilde gelmez. İnsanlar da 'işte burada' ya da 'işte şurada' demeyecekler. Çünkü Tanrı'nın Krallığı, içinizdedir." cevabını verir. Bu anlamıyla insanın iç dünyasında başka arzulara değil Tanrı'nın isteklerine boyun eğmesi gerektiğini vurgulamaktadır."
Sayfa 198
Reklam
Devenin üstünde ne zamandır gidip duruyorum. Bir yere aidiyetim ise çöldeki ayak izim kadar..
112 syf.
·
Puan vermedi
İslam'ı Düşünmek
İslam'ı DüşünmekFrank Griffel
8.2/10 · 86 okunma
"Derinleşmenin ölçeğidir susmak. Tam secdeye kapanmak susmaktır. Tanrı'ya varan konuşmaz."
Sağlı-sollu poster, heykel ve fotoğrafların arasından, bütün semâvî dinlerin derin izlerini taşıyan, Herakliyus’un, Ömer’in, Muâviye’nin, Salahaddîn’in, Yavuz’un.. Şam’ına giriş yaptık. “Esed’in Suriyesi’ne hoşgeldiniz” yazsa da her tarafta, İslam tarihinin şanlı kahramanlarının izlerini Şam’dan kim silebilir?
Reklam
"Nizâm-ı âlem için sadece bilmek yetmez, eylemek de gerekir. Çünkü eylemek hem bir bilgi kaynağıdır -dolayısıyla bilmeyi artırır-, hem de bir bilme tarzıdır. Başka bir deyişle yalnızca eyleyenler bilirler, bilenler de eylerler."
" İnsan ancak bilgi ve adâletin hâkim olduğu (nizâm) bir âlemde saadeti yakalayacaktır. Bilginin olmadığı, seyrinde bilginin bulunmadığı âlemde nizâm uğramaz. Öte yandan nizâm-ı âlem insanların eylemlerinin cisimleşmiş hâli olduğundan, beşerî olduğundan eskir, değişir, başkalaşır, gelişir, yenilenir. Ancak nizâmın metafizik ve ahlâkî ilkeleri esas itibarıyla vahye dayandığından sabittir."
"...bir sosyal düzen kendisine göre kurulduğu, maddî bir gerçeklik kazandığı hayat görüşünün ahlâki ilkelerine göre biçimlenir. Eylemler bu ilkelere dayanırsa nizâm sürer, dayanmazsa yıkılır. Dinler ve ideolojiler (dinleşmiş beşeri görüşler) insana hayatın anlamına ilişkin ve bütüne yönelik küllî kavramsal bir çanak verir."
eda sezgin
@edaszgnn·Bir kitabı okumaya başladı
Kendini Aramak
Kendini Aramakİhsan Fazlıoğlu
8.8/10 · 1.691 okunma
"Türkiye'de düşünür bildiğimiz insanların fikirlerinin çoğaltıldığına şahit olamıyoruz, çünkü bu tür insanlar düşünür olarak değil mürşid olarak kabul ediliyor; anmalar da büyük oranda övgü düzmek biçiminde yapılıyor."
149 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.