7/10
·248 syf.··
Beğendi
·
2026 31. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 16 Haziran 2026 23:01
​ Meliha Çiftçi - Ve İnsan Kaybedince Anladı ​ "İnsanoğlu 'Bittim!' dediği an, Rabbi 'Yettim kulum!' diyordu."           ​Ve İnsan Kaybedince Anladı. Ne kadar doğru değil mi? Hiçbir şeyin kıymetini kaybetmeden anlamıyoruz. Hırpalıyoruz, kırıyoruz, döküyoruz; ancak bu kadar hoyrat davrandıklarımız elimizden gidince farkına varabiliyoruz. Peki, son pişmanlık fayda eder mi?       ​Yazarın Seven Sevdiğini Söylesin kitabında kısa da olsa karşımıza çıkan Zehra'nın hayatına bu kez yakından şahitlik ediyoruz.      ​Kızını trafik kazasında kaybeden, gözlerini ruh ve sinir hastalıkları hastanesinde açan, vicdanının sesinden kurtulmaya çalışan ve eşinin bu süreçte onu yalnız bırakmasıyla acısına acı eklenen Zehra...      ​İnsan görmediği, bilmediği, öğrenemediği sevgiyi bir başkasına nasıl gösterir? Zehra da gösteremiyor; ne kızına ne eşine. Ama an geliyor, yaşadıkları ve yaptıkları yüreğine büyük bir taş gibi oturuyor. Okurken Zehra'nın acısını adeta yüreğimde taşıdım. İlk kitaptan tanıdığım Elif ve Ömer'e yeniden denk gelmek ise beni ayrıca mutlu etti.      ​Seven, sevdiğini kaybetmeden, iş işten geçmeden söylesin. Hatta kendimize bir iyilik yapalım; bu satırları okuyan kıymetli insanlar, yarın geç olmadan şimdiden sarılsın sevdiklerine.      ​Sevmek şifa, tebessüm sadaka, sarılmak ise en büyük ilaçtır... Eee, ne duruyorsunuz? Haydi, şifalanalım!     ​Kitapla ve sevgiyle kalın...
Ve İnsan Kaybedince AnladıMeliha Çiftçi Alver · Mavi Kuş Medya Yayınları · 20252 okunma
8/10
·384 syf.··
Beğendi
·
2026 152. kitabı
𝙺𝚊𝚛𝚊𝚗𝚕ı𝚐̆ı𝚗 𝙺𝚊𝚕𝚋𝚒 Herkese Merhabalar... Sizlere severek okuduğum bir kitap ile geldim. Yazardan geçtiğimiz günlerde #ilk isimli ilk kitabını okumuştum. O kitaptan sonra da son kitabı #karanlığınkalbi ile geldim. O kitaptan bu kitaba hem dili hem de akışı olarak epey değişmiş. Sadece duygu geçişi bakımından kadın karakter de erkek karakter de hızlı geldi. Ama aşk bu değil mi? Hele ki erkek karaktere kızmış olabilirim. Zaten kadın karakter de onu o yönden sorguluyor. Çünkü Devin, Karan'ın işiyken yedi ay boyunca onu takip ederken görür görmez aşık olmuş. Sonuçta evli bir kadın değil mi? Haaa kocası şerefsiz o ayrı ama o zaman daha senin benim olmanı istedim demek de olmaz. Neyse o olaylar aslında içte olan birikimlerin dışa vurumu gibi bir şey. Okuyunca onu oturtmuş olursunuz. Aaa unutmadan yetişkin okurlar için olduğunu söyleyeyim. Devin'in güzel denilecek bir evliliği vardır. Tabi bu ona göre zira evlendikten bir yıl sonra bazı değişenler olur. Ve kocası gözlerinin önünde öldürülünce gerçekler ile yüzleşmeye başlar. Aslında bu evliliğin sadece kendince olduğunu, evlilik içinde yaşananların daha sonra öğrendikleri ile birleştirince ister istemez içinde bir intikam oluşur. Devin bir radyo programcısı, hayatını kaybeden eşi ise avukattır. Eymen'den sonra yaşayacakları ise onun için resmen küllerinden yeni doğuş olur. Hayatına onu koruyacağını söyleyen Karan girer. Karan eski ordu mensubu şimdilerde ise bir tetikçidir. Yani bu tavır onun için daha uygun olur. Ordudan ayrılınca ona gelen bu teklifi hemen kabul eder. Bu teklif bana gelse ben bile kabul ederim. Helal olsun Karan dedim mi evet.
Karanlığın KalbiZeynep Işıklar · Pukka Yayınları · 2025134 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Bir Macera Üstadı Alexander Dumas
9/10
·1102 syf.··
2026 15. kitabı
·
58 günde okudu
·
Okunma: 31 Mayıs 2026 07:13
Büyük Macera romanı yazarı Dumas'nın yine büyük maceralarından sonuncusu, tamamlamaya ömrünün yetmediği ve ölümünden 135 yıl sonra Dumas araştırmacısı Claude Schopp tarafından bulunup Dumas'nın kendi notlarından yola çıkarak olası bir son yazdığı bölümleri de içeren ama yine de tamamlanmamış, eksik kalmış ve bu şekilde yayınlanmış son büyük macera romanı. Kitabı bitirdikten sonra yaptığım araştırma ile öğrendiğim kadarıyla bir üçlemenin son kitabı olan bu kitap serinin ilk 2 kitabı "Beyazlar ile Maviler" ile "Jehu'nun Yoldaşları" ne yazık ki Türkçe'ye çevrilmemiş. Zaten 300'e yakın kitap yazmış bu dehanın çok ama çok az kitabı dilimize kazandırılmış olması büyük bir eksiklik. Yine de kitabı okurken "Beyazlar ile Maviler" ve "Jehu'nun Yoldaşların"da ne anlattığına dair bir fikir oluşturmamı sağlayan bölümler vardı ve asla bir başka kitabın devamıymış gibi hissettirmedi. "Beyazlar ile Maviler" kitabının ismi Napolyon'un direktuvar hükümetini 18 Brumaire darbesi ile yıkıp birinci konsül olarak Fransa yönetimini eline aldıktan sonra Cumhuriyetçiler ve Kralcılar arasında süren iç savaşta Kralcıların giydiği Beyaz üniformaları ile Cumhuriyetçilerin giydiği Mavi üniformaları temsil ederken, "Jehu'nun Yoldaşları" ise Fransız devrimi sonrası Cumhuriyetçilerin yönetimi ele geçirmesi sonrası Krala sadık asilsazelerin Cumhuriyetçi Jakobenlere karşı kurduğu ve Napolyon döneminde de faaliyetlerini devam ettiren, genellikle Cumhuriyetçi hükümet kaynaklarını taşıyan posta arabalarını hedef alan ve ele geçirdiği altınları Kralcıların mücadelesi yolunda kullanmayı hedef edinmiş bir yeraltı örgütünü anlatıyor. Tüm bu bilgilere rağmen yine de benim gibi kronoloji takıntısı olanlar için İngilizceleri veya Fransızcaları yeterli ise bu kitaba başlamadan diğer 2 kitaba da göz atmalarını
Edebiyat
Sainte-Hermine ŞövalyesiAlexandre Dumas · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2016406 okunma
10/10
·496 syf.··
Beğendi
·
2026 147. kitabı
𝗨̈𝗻𝗹𝘂̈ 𝗔𝘀̧𝗸 Herkese Merhabalar... Selda kitaplığında onu bekleyen kitapları nihâyet okumaya başlar ve son gaz devam eder. Bu kitapta 2-3 yıldır beni bekliyor. Sahaftan alınmıştı. Merak etmiştim. Yazarın bir kitabı daha var ve onu da almıştım tabi ki iyi ki onu da almışım dedim. Yakın zamanda onu da okuyacağım. Çünkü kitapta yer alan diğer karakteri anlatıyor ve merak ediyorum. O da mutlu olmuştur inşallah aman neyse nasıl olsa o da okunacak ben bu kitaba döneyim (Bir küçük iç döküş) Son zamanlarda hep aynı tarz kitaplar türedi. Kitabın sonunda yazarın teşekkür kısmında takılı kaldım. Bu arada yazarın hesabı yok sanırım ya da ben bulamadım bile varsa yazarsa sevinirim Teşekkür kısmı demiştim Türk yazarlarına karşı önyargıyı kırıp aldığınız için teşekkürler demiş. Demek ki yargı meselesi hala devam ediyor. Ama şu aralar bende o aşamadayım! Neden mi? Yabancı yazarları etiket yapınca hemen dönmeleri thanks falan yazmaları çok tatlı ama bizim yazarlar lütfen hepsi için algılamayın ya da beni linçlemeyin ama kendi kurdukları bir evrendeler. Kendi reelsleri, paylaşımları ile meşguller okuyucuya değer vermeyince biz de üzülüyoruz. Son zamanlarda okuyucu seçme liste isteme ve muhabbetleri falan aman klasik bookstagram camiası iste. Herkes gönlünün ekmeğini yer gerisi dingirdini mi ne ondan işte Karen o güzel alımlı bir kadın. Bir bodyguard. Evet evet hayali hem bodyguard olmaktı eski MİT olan babası istemese de o yakın arkadaşı Toprak ki o zengin ve yakışıklı bir adam yardımı ile yurdışına eğitime gider. Hatta Toprak da onun için gider ve bu mesleği seçer. Eee anlamış olmanız gerek Toprak, Karen'e yanık.
Ünlü AşkBurcu B. Filiz · Ephesus Yayınları · 201594 okunma
Ormana gittim çünkü bilinçli yaşamak istiyordum.
10/10
·136 syf.··
Beğendi
·
2026 10. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 16 Mayıs 2026 23:38
Ölü Ozanlar Derneği hakkında uygun cümleleri bulmak gerçekten zor bu yüzden kitabı bitirdikten sonra hemen bir şeyler yazmak istemedim ama bu kitap hakkında bir inceleme yazmazsam da Ölü Ozanlar'a saygısızlık etmiş olurum :) Ölü Ozanlar Derneği kitabı kendisiyle aynı ada sahip olan Ölü Ozanlar Derneği adlı filmin kitaba uyarlanmasıdır. Genellikle kitaplar filmlere uyarlanır ama bu sefer film kitaba uyarlanmış. Filmin senaryosunu okuyan ve etkilenen N.H KLEINBAUM bu senaryoyu daha detaylandırarak kitap haline getirmiştir. Ölü Ozanlar Derneğinin ilk önce kitabını okudum ardından da filmini izledim ve şunu söylemeliyim ki film çıktıktan sonra iyi ki kitabı da yazılmış çünkü filmdeki karakterler, olaylar vs. sanki film süresi uzamasın veya film daha maliyetli olmasın diye yüzeysel anlatılmış bu da filmi anlama ve benimsemede biraz sorun yaşatmaktadır ama kitapta bu sorun yok.Kitapta karakterlere ve olaylara gereken özen gösterilmiş ve filmde olmayan ama kitapta olan olaylar, şiirler ayrı bir güzellik kattığı için bu kitabı filminden daha çok sevdim. Ölü Ozanlar Derneğinin ana karakterleri Neil, Todd, Charlie, Knox, Pitts, Meeks ve Cameron adında 7 öğrenci ve edebiyat öğretmenleri John Keatingdir. Yan karakterler ise okul müdürü, latince öğretmeni, matematik öğretmeni, öğrencilerin aileleri ve diğer öğrencilerdir. Ana karakter olan öğrencilerin kişisel özellikleri hakkında bir yorum yapmak gerekirse Neil sevecen,hayat dolu ve lider ruhlu biridir. Charlie grubun en haylazı ve en cesurudur. Knox grubun aşığıdır ve sevdiği kızı elde etmeye çalışmaktadır. Todd grubun en son katılanı, en utangacı ve en içine kanapık kişisidir. Pitts ve Meeks kısaca grubun zekileridir. Cameron ise gruba ihanet eden ve J.Keating'in onca öğretisinden bir şey anlamayan salağın tekidir. Ölü Ozanlar
Ölü Ozanlar DerneğiN. H. Kleinbaum · Bilge Kültür Sanat Yayınları · 202233,1bin okunma
20-30 yaşlar okusun..40 sonrası için konu tekrarı :)
Puan vermedi
Açıkçası kişisel gelişim kitabı okumamıştım hiç…arkadaşlarla oluşturduğumuz kitap kulübünde alınan bir karar sonucu bu kitabı okudum…bu tür kitaplar çok bana göre değilmiş sanki…herkes kendi yaşadığını bilir ve her yöntem herkese iyi gelecek diye de bir şey yok o sebeple kişisel gelişim kitapları bana hitap etmiyor…kitapta karakterin değişim süreci olan bölüm çok uzun geldi..tamam anladım eee oldum çoğu zaman…ilk bölüm heyecanlıydı evet ki sebebi bir roman tadında olmasındandı sanırım…karakterler belli düzey insanlardan oluşmuş…belli bir kariyeri parası çevresi var…nitekim bununda etkisiyle yeni hayat kurma işi vs. oluşuyor…daha baskıcı çevrede olup bu durumun içinden bu yöntemle çıkmak ne kadar olabilirdi…Ma ile karşılaşmak bile hayal öyle bir kesim için…Ulusta karşılaşırsın tabi :) okuması kolay ama yormuyor insanı..eline alınca kitabı bi nefeste 20 sayfayı okumuş oluyorsun zaten:) birde bence 20-30 lü yaşlarda okunabilir…o zaman daha işe yarar olabilir anlatılanlar…40 sonrası için “e ben bunu biliyorum zaten” ya da “e öyle yaptım bende zaten” oluyorsun…bir erkeğe bu kadar anlam yüklemek ve hayatı adamak 40 lardan sonra zaten olacak iş değil :))))
SeyirPiraye · Mona Yayıncılık · 202115,2bin okunma