Okuryazar Hanım

Okuryazar Hanım
@evrekaa
Ne çok şey bilmiyorum!
Moleküler Biyolog, Hemşire
Belfast
39 okur puanı
Nisan 2016 tarihinde katıldı

Okuryazar Hanım

, bir kitap okudu
Puan vermedi·222 syf.·
23 günde okudu
·
2020 6. kitabı
Nihat Behram
8.8/10 · 13,2bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Tarih boyunca duyguların kutsanması-çok da haklı olarak- kınanmış, yerilmiştir.İnsanoğlu kendisinden daha güçlü olan arzu ve duygulara karşı içgüdüsel bir korku beslemiş, bunların kendisinden daha az gelişmiş yaşam biçimleriyle aralarındaki ortak özellik olduğunun bilincinde olmuştur.
Puan vermedi·256 syf.··
2020 2. kitabı
·
15 günde okudu
·
Okunma: 29 Şubat 2020 16:56
Sabahattin Ali'nin kısa cümleler ile uzun uzun düşündürdüğü bir kitap olmasına karşın, olay öyküsü içinde bir yere varacakmış gibi kurgulanıp gerilim veren olayların basit bir sonuca bağlanması okuyucuda "biraz abartılmış" hissi doğuruyor. Ayrıca Bedri karakterinin akıl almaz derececede temiz, macide karakterinin akıl almaz derecede namuslu ve aidiyet timsali olması bana yazarın kürk mantolu madonna kitabında da hissettiğim ne kadar basit, ne kadar da yeşilçam kurgusu hissini yine yaşattı. Türk edebiyatı için çok mühim yeri olan Sabahattin Ali'nin kurgu stilini olağanüstü bulamıyorum. Ayrıca yaptığı tahliller her ne kadar çarpıcı olsa da sıradan bir insanin derinlemesine düşününce anlayabileceği ölçüdedir, mucizevi değildir. Son olarak yazarın dostoyevski ve kafka tarzını harmanlayarak kendine bir uslup oluşturduğu aşikardır. Benim Sabahattin Ali kitaplarından son okuduğum eser olacaktır "içimizdeki şeytan". Herkese iyi okumalar...
Edebiyat
İçimizdeki ŞeytanSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2019209,1bin okunma

Okuryazar Hanım

, bir kitap okudu
Puan vermedi·256 syf.··
15 günde okudu
·
2020 2. kitabı
Sabahattin Ali
8.2/10 · 209,1bin okunma