Big Bang
Evrenin yaratılışı, astrofizikçiler tarafından yaygın olarak 'büyük patlama' (big bang) adıyla bilinen ve kabul gören bir olguyla açıklanmaktadır. Bu, gökbilimciler ve astrofizikçiler tarafından onlarca yıldır toplanan gözlemsel ve deneysel verilerle desteklenmektedir. Büyük patlamaya göre bütün evren başlangıçta tek bir büyük kütleydi (birincil nebula). Sonra galaksilerin oluşumuyla sonuçlanan bir büyük patlama' (ikincil ayrışma) yaşandı. Bu galaksiler daha sonra yıldızlar, gezegenler, güneş, ay vb. oluşturmak üzere bölündü. Ancak evrenin kökeni benzersizdir ve bu olayların tesadüf ile meydana gelme olasılığı sıfırdır. Kur'an-ı Kerim, evrenin kökeni ile ilgili şu ayeti içermektedir: أَوَلَمْ يَرَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّ السَّمَوَاتِ وَالْأَرْضَ كَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا "İnkâr edenler, gökler ve yer bitişik iken onları ayırdığımızı görmezler mi?" (Enbiya, 30) Kur'an ayeti ile 'büyük patlama' arasındaki çarpıcı uyum kaçınılmazdır. İlk olarak 1400 yıl önce Arabistan çöllerinde ortaya çıkan bir kitap bu derin bilimsel gerçeği nasıl içerebilir?
Avcı ve Çiftçi Mitolojisi
- Ünlü mitoloji uzmanı Joseph Campbell dünyadaki ilkel mito­lojileri iki gruba ayırarak incelemiş.(Avcı ve Çiftçi mitolojisi) * Avcı mitolojilerinde çiftçilerin (ve bugün bizlerin de) anladığı anlamda tanrı veya tanrılar yok. İnsanoğlu bir "kahraman" veya bir "ruh" tarafından yaratılıyor. * Avcı mitolojileri evrenin yaratılışı konusunda pek bir şey söylemiyorlar; evreni hep varmış kabul ediyorlar. * Göçebe avcı toplumlarını karakterize eden bireycilik, mitolojiye de yansıyor * Avcı, suçluluk duygusu ve korkudan, ölümün gerçekten de bir yaşamın sonu olmadığını, gövdesi işe yaramaz hale gelen bedenden ruhun bir başka bedene göç ettiğini farz ederek kurtulur. * Avcı mitolojilerinde Tanrıların gazabı olan büyük afetler yoktur. + Çiftçilerin oluşturduğu mitolojiler ise temelde mevsimsel dön­günün bitki aleminde yarattığı periyodik değişimlere dayanıyor. + Çiftçinin doğanın devri davranışının kendisine verdiği engin bir güvenden kaynaklanan son derece düzenli, içinde her şeyin tanrı­lar tarafından önceden planlanarak insanın istifadesine sunulduğu farz edilen bir dünyası vardır. + Çiftçiye varsayım üretmesi değil, inanması tavsiye edilir. Ruhbanlar sınıfının koruyucusu ol­duğu kutsal bilgiler onun tüm dertlerine deva olmak iddiasındadır, + İnsan kontrolü dışında kuraklık veya tufan gibi afetler ise ancak tanrıdan gelebilir, zira tarımın kuralları da yanılması olanaksız tanrılarca vazedilmiş ruhbanlarca öğretilen kutsal kurallardır.
Reklam
Kainatın Yaratılışı
"Einstein, en anlaşılamaz şeyin evrenin anlaşılması olduğunu söylemiştir; o, evrenin anlaşılır olmasını ve zihnin onu anlamasını, Tanrı'nın kendini açığa vurması olarak görmüştür."
Bir gün Musa Peygamber bir çobanın, Tanrıyla konuşmasına kulak misafiri olur. Çoban son derece içten ve doğal bir biçimde neredeyse çocuksu bir saflıkla, Tanrıya seslenmektedir. Tanrıya günlük işleri dahil, birçok şey için yardım önermektedir. Bunların arasında O'nun giysilerini yıkamak, bitlerini kırmak, yatarken ellerini ayaklarını öpmek
Sayfa 60 - Pegem Akademi
Yaratılış
Yaratılışı kabul edebilmek için, her şeyden önce, evrenin var olmadığı bir anın varlığını, sonra da, hiçlikten (yokluktan ) bir şeyin çıkmış olduğunu kabul etmek gerekir. Buysa bilimin kabul edemeyeceği bir şeydir.
Sayfa 64 - Sosyal yayınlar çev. Enver AytekinKitabı okudu
Berkley’e göre madde yoktur.
18. yüzyıldan bu yana, bilim, evrenin yaratılışı efsanesini bir yana bırakarak, doğa bilimlerinin bilimsel yoldan açıklamaya girişti. Bundan böyle, bilimsel, materyalist ve ateist açıklamaların karşısına çıkabilmesi için, idealizmin daha ötelere götürülmesi, hatta maddenin kendisinin inkar edilmesi gerekiyordu.
Sayfa 27 - Sosyal yayınlar çev. Enver AytekinKitabı okudu
Reklam
233 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.