"Malımı satmam!" diye inat edenler de en sonunda boyun eğdi. Ne yapsın? Para da, devlet de ağaların elinde. Bunlarla baş olur mu? Patronlar istemedikçe, kimse ağacının meyvesini toplatacak işçi bulamaz. Çoluk çocuk kendisi toplasa, yağını çıkartacak fabrika bulamaz. Evvela bir dört senelik mahsulünü, sonra kökünü satar, alır başını gider.
İster IBM hissesi satın almak, fabrika kurmak veya apandisit ameliyatı geçirmek olsun, kuralların net olmadığı yerde yalnızca deli cesaretine sahip çılgınlar risk alır.