Kitabı üç oturumda bitirdim. Filminden bir kesiti kısaca görmüştüm. Okuduğum yere denk geldiğinde şaşırmıştım hatta. Kitabı okumak daha keyifliydi bu arada. Yazarın tasvirleri ve karakterlerin daha derinlikli oluşu filmde sönük kalmış biraz. Kaosu çok güzel tarif etmiş yazar. Walking Death' de ne izlediyseniz onu alıp körlükle yer değiştirin ve üstüne de felsefe ekleyin. Saramago' nun diğer kitaplarını okumuş biri olarak söyleyebilirim ki bu fikri de çok beğendim. :)) Ayrıca kaosu bu kadar sade anlatmak ne güzel bir beceridir...
Argo dili başta anlamakta zorlandım fakat alıştıktan sonra hikaye kolayca aktı. Enteresan bir bakış açısıyla yazılmış ve hikayelerin birbiri ardına gelişi ve karakterlerin farklı fazlarını görmek tuhaf hissettirdi. Klasik müziği bu şekilde kullanmak da ilginç geldi ve aslında hoşuma gitti diyebilirim. :) Bu zamana kadar neden okumamışım ki dedim izlemediğim filmlere yaptığım yorumlar gibi. Filmini bilerek izlemedim. Şimdi onu da izlemek istiyorum. Bu fikirler nasıl filmleştirilmiş olabilir merak ediyorum. İyi ki kitaptan önce izlemedim. :))
Otomatik PortakalAnthony Burgess · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2009113,2bin okunma
Melankoli durumunu artık çözmeye yakınım. Buna sahip olduğum için de diğer insanların beni yargılanmasına izin vermeyeceğim. Bu halimle kendimi çok daha iyi ifade ediyorum. Bu halimle olduğum kişiye çok daha yakınım. Teşekkürler.
Kendi hayatında sorunları olduğunu fark eden, insan ilişkilerinde neden böyleyim ben ya? Neden doğru düzgün insanlarla anlaşamıyorum? neden sevgilimle aram kötüye gidiyor? gibi sorunların kökenine inmenizi sağlıyor. Az çok çocukluğunda sorun olduğunu gören insanların kesinlikle bu kitabı okuması + tedavi görmesi gerek. doktora gidin arkadaşlarım, sevgili insanlar doktora gidin. Hepimizin sorunları var. İnsan olarak da zaten yetersiz canlılarız. Beynimiz bizi olumsuz şeylere çok daha kolay itiyor. Hele ki böyle bir dönemde ve böyle bir ülkede iyileşmek gerek. İyileşip biraz daha sağlıklı ilişkiler kurabilirsiniz. En azından bu ülkede kalmak isteyen insanlar için bu öneri. Cidden çok üzülüyorum. Hepimiz çocukluğumuzda sorunlar yaşadık. Cahil ebeveynler yüzünden saçma sapan kurallara, duygusal tacizlere ve fiziksel tacizlere maruz kaldık. Bunları şu anda da yaşamak zorunda değiliz. Biraz üzerine düşününce hala bunları taşıdığınızı göreceksiniz. Kendiniz olmak da zor değil sadece acılı.