Hangi fizikçi, Newton’u tekrar okur? Ama Aristoteles’i tekrar okumayan filozof var mıdır? Bilim ilerler ve unutur; felsefe derin düşüncelere dalar ve hatırlar. Felsefe düşünceye aşırı bir sadâkat değilse nedir?
Belhî ise insanın varoluşunun "iştibâk" ya da etkileşim olmaksızın düşünülemeyeceğini ileri sürerek psikosomatik yaklaşımını kararlılıkla savunur. Ona göre, beden hastalandığında ruh (nefs ya da benlik) de bundan etkilenir, birey bilişsel ve kapsamlı yeteneklerinin çoğunu kaybeder ve hayatın zevkli yönlerinden faydalanamaz hâle gelir. Öte yandan, ruh hastalandığında da beden hayatın keyfini çıkaramaz ve zamanla fiziksel bir hastalık geliştirebilir.
Hangi fizikçi, Newton’u tekrar okur? Ama Aristoteles’i tekrar okumayan filozof var mıdır? Bilim ilerler ve unutur; felsefe derin düşüncelere dalar ve hatırlar. Felsefe düşünceye aşırı bir sadâkat değilse nedir?