Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

feyza dönay

feyza dönay
@feyzadonay_
Sıkı Okur
Dilimde 5 dua ...Edep, takva ,sağlam iman ,şükreden ruh ve estetik bakış açısı...
Sembol
"Bu limon bizim için bir meyveden daha fazla anlam taşır" "O toprak ve tarihtir. O tarihimize bakmak için açtığımız penceredir.
Sayfa 230
Reklam
Filistin'e inanıyorum
(Beşiri sorgulayan İsrail askerleri) "Bize direniş hakkında bilgi vereceksin." Her seferinde aynı cevabı veriyordu(Beşir): "Sadece tek bir şeye inanıyorum Filistin. Ve bir şeyden nefret ediyorum: İşgal. Ve eğer beni cezalandırmak istiyorsanız, cezalandırın."
Sayfa 222
Görmek
Kayıp çok büyüktü ama bu,bir şeyi açıkça görmelerini sağlamıştı: Filistin'liler kendi adaletlerini uygulamak için sadece kendilerine güvenebilirdi.
Sayfa 207

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Filistin Tarihi
Elit sınıfın Filistin'i yahudilere satmayı çok istediğini görüyordu; elitler için bir şey almak hiçbir şey almamaktan daha iyiydi: Araplar, Siyonistleri kabul etmeliydiler.
Sayfa 82
Empati
Bir çocukken etrafındaki insanların sarsıntılarını anlaması zordu. Ancak araştırma yaptıktan sonra Dalia anlamaya başlayabildi. Annesine şunları sormuştu: İnsanlar nasıl yakıldı sırada mı durdular? Acı verdi mi? Birisi böyle bir şeyi nasıl apabilir? Yıllar sonra, Dalia'nın merakı başkalarının duygularını anlayabilmesini ateşleyecekti.Bu ,birlikte büyüdüğü çocukların sessizliğini anlamasına yardımcı oldu .
Sayfa 24
Reklam
Eksilmek..
"Sizi seven birinin ölümü, artık hayatınızda daha az sevgi olacağı anlamına gelir." Jean Louis Fournier, Tek Yalnız Ben Değilim
Sünnet Inkarcılarinın Ahmaklığı
19. yüzyılın sonlarında Hint alt kıtasında Kur'âniyyûn hareketi ortaya çıkmıştır. Bu topraklara da oralardan intikal ederek gelmiştir. Halbuki ümmet "dinin yegâne kaynağı Kur'ân'dır" fikri ortaya çıkıncaya kadar dinin kaynağının başta Kur'ân-ı Kerîm, ikinci olarak sünnet-i seniyye, üçüncü olarak icmâ ve dördüncü olarak da kıyas olduğu şeklinde icma ve ittifak içerisindedir. Bu ittifaka rağmen Kur'âniyyûn'a göre asırlar boyunca yaşamış olan Müslümanların tamamı dalâlet üzere yaşamışlardır. ..Yani on dört asır boyunca insanlar büyük bir boşluk içinde yaşamışlar, hiçbiri Kur'ân'ı anlayamamış, gerektiği şekilde tatbik edememiş, hatta ve hatta daha uç fikirlere göre bir- çoğu şirk içinde yaşamış, Allah'ı tanımamıştır. Bu ümmet âlimleri ve ârifleri de dahil olmak üzere din adı altında bambaşka bir İslâm'ı yaşamış, Allah'ın göndermediği bir İslâm'ın peşinde koşmuştur. (!)
Sünnet inkarcılarının gelebilecekleri sapıklık boyutu
"Anneleriniz, kızlarınız, kız kardeşleriniz, hala- larınız, teyzeleriniz, kardeşlerinizin kızları... size haram kılınmıştır."(nisa23) Hâricîler bu âyetten hareketle kişinin annesi, kızı ve kız kardeşi ile evlenmesinin haram olduğunu tabi olarak kabul etmişlerdir. Fakat kişinin kızının kızı ile evlenmesine dair hükmün ayette geçmediğini söylemişlerdir. Bu noktadan da hareketle Kur'ân'da geçmeyen her şey helâldir mantığın gitmişlerdir. Bu usul benimsendiğinde böylesi batıl bir fetva verebilecek midir? Hal böyle iken dinin kaynağını Kur'ân olarak belirlediğimizde gerçekten bütün problemlerimi hallolacak mı?
Sünnet inkarcılarının maksatları
Hikmetli bir hikâyedir, anlatılır: Kadının biri bir faki- he fetvâ soruyor. O zamanın fakihi de ona diyor ki; "sana İmâm Mâlik'in görüşünden mi fetvâ vereyim Kur'ân ve sünnetten mi?" Kadın, "sen bana İmâm Mâlik bu konuda ne diyor onu söyle" diyor. Fakih bu cevaba bozuluyor tabi ve diyor ki; "ben sana bir tarafta İmâm Mâlik'in görüşü ile mi fetva vereyim diyorum yoksa Kur'ân ve sünnet ile mi. Sen bana; "İmâm Mâlik'in görüşü ile fetva ver" diyorsun. Böyle şey olur mu?" Kadın akıllı biri çıkıyor ve diyor ki; "ben İmâm Mâlik'in Kur'ân ve sünneti senden çok daha iyi anladığına ve anlayacağına inanıyorum, hepsi bu. Sen bana Kur'ân ve sünnet derken kime göre fetva vereceksin, ken- dine göre fetva vereceksin." Demek ki bütün mevzu ve me- selemiz Kur'ân'ı anlama, Kur'ân'a davet etme adı altındaki sapkınlıkların irdelenmesi ve bu iddianın altında yatan sa- mimiyetsizliğin tespit edilmesidir. Bunun samîmî bir iddia olmadığını kavramamız zorunludur. Bu iddiayı güdenler problemlerin üzerine problemler üretmek istemektedirler. Bizi yeni yeni tartışmalarla boğmak istiyorlar. Mesele bun- dan ibârettir.
Reklam
Kendini yargılamak başkalarını yargılamaktan daha güçtür. Kendini yargılamayı başarabilirsen gerçek bir bilgesin demektir.
Sadece evcilleştirdiğin kişiyi anlayabilirsin dedi tilki. İnsanlarınsa hiçbir şeyi anlayacak vakitleri yoktur. Her şeyi dükkândan hazır alırlar ve arkadaşlar dükkânlarda satılmadığı için de insanların arkadaşları yok artık. Eğer bir arkadaşın olsun istiyorsan, evcilleştir beni!
Büyükler sayılara bayılırlar. Tutalım, onlara yeni edindiğiniz bir arkadaştan söz açtınız, asıl sorulacak şeyleri sormazlar. Sesi nasılmış, hangi oyunları severmiş, kelebek biriktirir miymiş, sormazlar bile.
”Peki, insanlar nerde?” dedi küçük prens. ” İnsan kendisini çölde çok yalnız hissediyor.’’ ‘’İnsanların içinde de öyle hissedersin’’ dedi yılan. ”Arada pek fark yoktur.”
Ama kendini beğenmiş adam onu duymamıştı bile. Kendini beğenmiş kişiler övgüden başka bir şeye vermezler.
51 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.