Fikret ÖLMEZ

Fikret ÖLMEZ
@fkrtolmz
Eger dil dilber be, dilber kî ye eger dilber dil be, navê dil çi ye ez dil û dilber tevlihev dibînim nizanim ku dil kî ye dilber kî ye... baba tahirê uryan
DENGBEJLİK GELENEĞİ
Puan vermedi·213 syf.··
Beğendi
·
2020 43. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 24 Nisan 2020 19:45
HER MİLLETİN MUTLAKA SÖZLÜ BİR EDEBİYATI VARDIR. SÖZLÜ EDEBİYAT BİR DİLİN BİNLERCE YILLIK HAFIZASIDIR, BİR KÜLTÜR HAZİNESİDİR; BİR MİLLETİN GEÇMİŞİ, KAİNATA, DÜNYAYA,HAYATA, OLAYLARA BAKIŞ AÇISIDIR. Kürtlerde de çok zengin bir sözlü edebiyat hazinesi mevcuttur; milyonlarca hikaye, masal, ağıt, ninni, destan, bilmece, tekerleme ve daha bir sürü. Hemen her köyde, her ailede mutlaka düşünmeden, kaleme sarılmadan anında doğaçlama ama edebi bir şekilde türkü, destan söyleyebilen, masal hikaye anlatabilen, ağıt yakabilen, her gördüğü şeyle ilgili kafiyeli, redifli (kafiye ve redifin ne olduğunu bilmeden) şiir, tekerleme, bilmece söyleyebilen onlarca insan vardır. Öyle ki elektriğin olmadığı yegane meşgalenin geçim derdiği olduğu o uzun kış gecelerinde (büyük küçük kadın erkek herkes) mutlaka köydeki, mahalledeki bir evde toplanılır, saatler boyu masal, hikaye, destanlar okunur, türküler söylenir. Böylelikle bu eşsiz hazine yüzlerce, binlerce yıl kuşaktan kuşağa günümüze aktarıla gelmiştir. Her türkü, her destan her ağıt bir hazine barındırır bağrında; tarih barındırır, felsefe barındırır, tasavvuf barındırır, inanç barındırır, zihniyet barındırır. Kürtlerde bu sözlü geleneğin en önemli ürünü DENGBEJLİK GELENEĞİDİR. Yüzyıllardır süre gelen DENGBEJLİK tamamen doğaçlama olarak aşk, savaş, kahramanlık, deprem, sel, göç, yergi ve daha bir sürü konu üzerine söylenen uzun manzum ürünlerdir,- bu ürünlere Kürtçede Stran denilir.- DENGBEJLİK Kürtlerde o kadar sevilir ki her aşiretin, her beyin, her ağanın hatta her köyün mutlaka dengbeji/dengbejleri olur; bu dengbejler ister yaylada, ister ovada, ister savaşta, ister newrozda kısacası hayatın her alanında mutlaka en başa oturtulurdu, himaye edilirdi. Özellikle Dengbejlerde atışma çok sevilirdi, öyle ki Beyler, ağalar dengbejlerini
Evdalê ZeynikêAhmet Aras · Nûbihar Yayınları · 201868 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
AŞIRI SPOİ İÇERİR!!!!
6/10
·208 syf.··
2020 44. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 28 Nisan 2020 15:41
TÜM KİTAPSEVERLERE MERHABA, "Çavdar Tarlasında Çocuklar" adlı kitaba birçok okuma listesinde, bir çok mecrada -övgü dolu- gördüm ve okuyacağım kitaplar listesine ekledim. nihayet okumuş olduk. Kitapla ilgili daha çok olumsuz olmakla beraber birçok yorum, inceleme yapıldı. Benimde bu kitapla ilgili ilk yorumum da olumsuz oldu. fakat biraz düşününce, kitap üzerine analiz yapınca kendi kafamda biri olumlu biri olumsuz iki yorum oluştu. bu yüzden bu kitapla ilgili incelememi biri olumlu biri olumsuz -yergi- iki bölüm şeklinde yapacağım. 1) YERGİ BÖLÜMÜ Kitap 17 yaşında her şeyden nefret eden, hiçbir şeyi umursamayan -kesinlikle psikiyatriye gözükmesi gereken- bir lise öğrencisinin okuduğu okuldan atılması ile başlayan 3-4 günlük bir serüveni anlatıyor.(daha önce de üç okuldan atılmış) Öncelikle birkaç yerde kurgu mu desem mantık hatası mı bazı sorunlar mevcut. Başarılı romanlarda olmaması gereken bir hata. Örneğin sayfa 192 de söz konusu lise öğrencisi Holden saat 11:0-12:00 civarında kız kardeşinin okuduğu okulda kız kardeşine iletilmek üzere okuldaki bayan bir memura bir not bırakıyor. Notunda "akşama doğru batıya doğru gideceğini, bir daha eve dönmeyeceğini, kendisini son bir defa görmek istediğini, 12: 15 civarında -okulun yanındaki- müzenin önünde onu bekleyeceğini" yazıyor. Fakat 12:15 gibi kız kardeşi müzenin önüne geldiğinde, elinde bir bavul ve kendisi de abisiyle gitmek istediğini belirtiyor. 1) kız eğer notu almadan önce bavulu hazırlayıp okula gelmişse nerden biliyor abisinin batıya gideceğini, zira abisi daha notu bırakmadan kısa süre önce karar veriyor batıya gideceğini 2) Eğer notu aldıktan sonra bavulunu hazırladıysa nasıl olurda 20 dk da daha dersi bitmeden eve gidip bavulu hazırlayıp tekrar okula ordan da müzeye gelebilmiştir. BU TEKNİK BİR KUSURDUR
Çavdar Tarlasında ÇocuklarJ. D. Salinger · Yapı Kredi Yayınları · 202171,3bin okunma
Farklılık Zenginliktir
Puan vermedi·74 syf.··
2017 6. kitabı
MERHABALAR ÇAĞIMIZIN HASTALIĞINI İFADE ETMİŞ YAZAR. Farklı olanın, farklı düşünenin ( ya da farklı ırktan, dinden, akımdan olanın) nasıl ötekileştirildiğini "BÖCEK" metaforuyla ifade etmiş Kafka. Sayfa sayısı az olmasına rağmen edebi bir tat alabileceğiniz, günümüz toplumlarını, toplumların dünya görüşünü hatta kendi bakış açımızı sorgulayabileceğimiz çok güzel bir eser. FARKLILIK ZENGİNLİKTİR diyerek herkese iyi okumalar dilerim
DönüşümFranz Kafka · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022268,2bin okunma
Geceye bir efkar da bizden...
YERYÜZÜ AŞKIN YÜZÜ OLUNCAYA DEK Aşksız ve paramparçaydı yaşam bir inancın yüceliğinde buldum seni bir kavganın güzelliğinde sevdim. bitmedi daha sürüyor o kavga ve sürecek yeryüzü aşkın yüzü oluncaya dek! Aşk demişti yaşamın bütün ustaları aşk ile sevmek bir güzelliği ve dövüşebilmek o güzellik uğruna. işte yüzünde badem çiçekleri saçlarında gülen toprak ve ilkbahar. sen misin seni sevdiğim o kavga, sen o kavganın güzelliği misin yoksa... Bir inancın yüceliğinde buldum seni bir kavganın güzelliğinde sevdim. bin kez budadılar körpe dallarımızı bin kez kırdılar. yine çiçekteyiz işte yine meyvedeyiz bin kez korkuya boğdular zamanı bin kez ölümlediler yine doğumdayız işte,  yine sevinçteyiz. bitmedi daha sürüyor o kavga ve sürecek yeryüzü aşkın yüzü oluncaya dek! Geçtiğimiz o ilk nehirlerden beri suyun ayakları olmuştur ayaklarımız ellerimiz, taşın ve toprağın elleri. yağmura susamış sabahlarda çoğalırdık törenlerle dikilirdik burçlarınıza. türküler söylerdik hep aynı telden

Fikret ÖLMEZ

, bir kitap okudu
6/10
·208 syf.··
25 saatte okudu
·
Okunma: 28 Nisan 2020 15:41
·
2020 44. kitabı
J. D. Salinger
6.4/10 · 71,3bin okunma