Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
T. W. Adarno’ya göre, Freud psikanalizinin hâlâ geçerliliğini koruduğu Almanya’da bugün Harvard Üniversitesi’nde profesör Robert W. White gibi bir kimse çıkıp Adler’in Freud üzerindeki etkisini saptamayı göze alamamaktadır. White’ın belirttiğine göre, Freud 1911’de Adler’in “güvenlik eğilimleri” kavramını kabul etmeye yanaşmamışsa da, aynı kavramı 1912’de “savunma mekanizmaları” adıyla alıp benimsemiştir. Öte yandan Adler’in, içgüdünün tersine dönüşümü, Freud’da tepkisel oluşuma (1908), Adler’in temel doğrultusu Freud’da ben-idealine (1914), Adler’in saldırı içgüdüsü Freud’da ölüm içgüdüsüne (1920) dönüşmüştür. Yine White, Adler öğretisindeki sadelik ve yalınlığın bu öğreti için hem bir avantaj, hem de bir dezavantaj oluşturduğunu söyler. Sorduğu soruya verdiği yanıt ise olumludur: “Adler is very much alive today and we should know our indeptedness to him.”* Adler’in düşünceleri halen günümüz düşüncesinin akıp giden ırmağı içine karışmış bulunmakta, “and have become the accepted clinical common sense of our time.”** Böyle bir cümleye eklenecek ne olabilir. Oliver Brachfeld Münster 1965 * “Alfred Adler bugün pekâla yaşıyor ve bizim kendisine neler borçlu olduğumuzu bilmemiz gerekiyor.” ** “Çağımızın klinik sağduyusu olarak kabul edilmiş bulunmaktadır.”
Sayfa 19
"Bütün insan düşünüşünün -bir yanda akıl yürütme (muhakeme), ötekinde anlatı, betimleme ve istiğrak (derin düşünme) olmak üzere- iki çeşit olduğunu söylemek, her okuyucunun deneyiminin doğrulayacağı bir şeyi söylemekten ibarettir." (W.James) Dolayısıyla, analitik ya da kuramsal düşünme anlatısal düşünmenin yerine geçmez, sadece ona eklenir; bu, bizim eksen çağını anlamamız bakımından temel nitelikte bir noktadır.
Reklam
Ahlaka isyan eden kişi, Nietzsche'nin daha o zaman bile olduğu kadar yumuşak, şefkatli, cömert ve açık kalpli olma imkânına sonunda sahiptir bugün. Eksilmeyen direncinin güvencesiyse, bu çabada bugün de tıpkı dünyaya kendi normunun sapıklığını göstermek amacıyla kötülüğün maskesine büründüğü o günlerdeki kadar yalnız olmasıdır.
Sayfa 127
Ekonomi
finans, parayı elden ele geçirip sonunda kaybetme sanatıdır. - Robert W. Sarnoff
Sayfa 69 - Remzi kitapeviKitabı okudu
Ahlaka isyan eden kişi, Nietzsche'nin daha o zaman bile olduğu kadar yumuşak, şefkatli, cömert ve açık kalpli olma imkânına sonunda sahiptir bugün.
Sayfa 102Kitabı okudu
"Differences of habit and language are nothing at all if our aims are identical and our hearts are open." - A. P. W. B. Dumbledore
Sayfa 608
Reklam
"We are only as strong as we are united, as weak as we are devided." - A. P. W. B. Dumbledore
Sayfa 608
"Numbing the pain for a while will make it worse when you finally feel it." - A. P. W. B. Dumbledore
Sayfa 584
489 öğeden 321 ile 330 arasındakiler gösteriliyor.