Freud'a göre fanteziler -ve bir fobiyi yaratan fantezi- tılsımlı düşünme biçimleridir; fobi fantezisinde insan benliğinin bir parçasını kötü şeylerin başka bir mekânda bulunduğuna ikna eder, bunun tek nedeni aslında başka bir mekân olmamasıdır (ya da gerçek olan tek başka mekân, kişinin benliği- ne ait parçaları oturtamadığı mekândır). Nefret-nesneleri bulmak her bakımdan sevgi-nesneleri bulmak kadar gerekli olabilir, ancak insan barındırdığı kötülüğün bir kısmını hoşgörüyle karşılayabilirse -yani bu kötülüğü kabullenirse- dünyayı da bir miktar korkudan arındırmış olur. Bu psikanalitik tablo içerisinde tedavi, bir geri kazanma yöntemidir; hattâ insanın içinde yanlış yer edinmiş kişilerin geri kazanılması bile söz konusudur.
Lacan’a göre insan kendi gerçekliğini giderek üst üste yığılan metaforlarla düşünür, böylelikle kendi gerçekliği ile düşüncesi arasında bir uçurum meydana gelir.
Hobbes’a gore:
“ devletleri kurma ve ayakta tutma becerisi aritmetik de ve geometri de olduğu gibi belli kurallara dayanır.
Her şey göz önünde tutulduğunda iki insan arasındaki farklılık birbirleriyle rekabete girmelerini önlemeye yetecek düzeyde değildir. Bu yüzden insanın doğasında başlıca üç kavga vesilesi bulunur. Birincisi rekabettir; ikincisi çekingenliktir; üçüncüsü Şandır. Bunların sonuçları iyi değildir hayat” münferit, zavallı, çirkin, kaba ve kısadır. “
Freud'a göre saldırganlık, insanın kendine yönelik olan yıkıcı eğilimlerinin dış dünyadaki nesnelere çevrilmesidir. İnsan diğer insanlarla savaşır ve onlara karşı yıkıcı davranır çünkü kendini yok etme isteği yaşam içgüdüleri tarafından engellenir.
FİKİR YAZILARINDA VE KALEM KAVGALARINDA ATSIZ ÜSLUBU
Bu bölümde Atsız'ın romanlarındaki üslup üzerinde durmayacağız. Romanlarını incelerken bunu yaptık. Burada aslında iç içe girmiş bulunan, birbirlerinden pek de farkı olmayan fikir yazılarına ve kalem kavgalarına bakacağız. Atsız'da baskın olan polemik üslubu, fikir yazılarına da sık