"Kitaplarında tarihimizi olumsuz taraflarıyla anlattıklarını okumuştum ve olumsuz taraflarıyla anlattıkları için bunlar bize, bizim kendimize anlattığımız hikayelerden daha gerçek görünüyordu. Pençesinde kıvrandığımız hastalıklar hakkında yazdıklarını okudum, önümüzde uzanan gelecek hakkında, yaşadığımız dünya ve bunun içindeki yerimiz hakkında yazdıklarını. Bizimle ilgili anlattıkları hikaye o kadar tam, o kadar derindeydi ki sanki bizi, artık kabul etmekten başka çaremiz kalmayacak şekilde yeniden yaratmışlardı."