8/10
·544 syf.··
2025 59. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 31 Aralık 2025 22:55
Baudolino; yalan söyleyen bir adamı değil, hikaye anlatmadan duramayan bir insanı anlatıyor. Anlattıkları doğru mu, değil mi sorusu bir noktadan sonra önemini yitiriyor; asıl mesele, bu hikayelere neden ihtiyaç duyduğumuz. Tarih dediğimiz şey de aslında kimlerin hikayesinin anlatıldığıyla ilgili değil mi? İmparatorluklar yıkılıyor, ütopyalar çöküyor, inançlar değişiyor; geriye ise çoğu zaman yalnızca anlatılmış ve bir zamanlar işe yaramış hikayeler kalıyor. Eco, bunu Ortaçağ üzerinden anlatsa da, hissettirdiği şey çok tanıdık ve her zamana ait. İnsan bazen gerçeği bilmekten çok, inanabileceği bir hikayeye tutunmak istiyor. Baudolino da tam olarak bunun romanı.
Edebiyat
BaudolinoUmberto Eco · Doğan Kitap · 2024821 okunma
Bir beslenme planından fazlası. Motivasyon kaynağı.
Puan vermedi·240 syf.··
2025 18. kitabı
·
110 günde okudu
·
Okunma: 30 Aralık 2025 01:18
Yazarımız sıkıcı bir şekilde teknik bilgi vermekten ziyade okuyucusuyla sohbet eder havada sağlıklı yaşam hakkında çok ince ve akılda kalıcı tüyolar veriyor. Akıcı üslubun yanında 21 günü bölümlere ayırıp her bölümde tavsiyeler, o güne özel diyet listesi ve düşünsel olarak kendimizi bir üst noktaya taşıyabileceğimiz uygulamalar yaptırıyor. Kitabın ismine bakınca sıkıcı bir sağlık kitabı izlenimi oluşabilir fakat sayfaları çevirdikçe çok boyutlu bir kitapla karşı karşıya olduğunuzu anlıyorsunuz. Bölümlere yayılmış özlü sözler ve çoğu zamanda o özlü sözlerle bezeli alıntılar kitabın edebi yönden de başarısını gözler önüne seriyor. Okumaya başladığımda bu programı uygulayamasam da yeni yılda harfiyen uygulayacağıma inanarak kitaptan önemli gördüğüm kısımları aşağıya not aldım. Kilo vermenin ikinci, sağlıklı yaşamanın birinci planda olduğunu sürekli vurgulayan, herkesin okuyup bir şeyler öğrenmesi gereken bir eser. - SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN ÖNEMLİ NOTLAR - - Su İçmek - Su içmeden kilo verilemez!!! Hedef: Kilo * 30=? Yaz ayları ve sporda 500 ml eklenebilir. Günde 10-12 bardağa tekabül ediyor. - Yemeklerden 15 dk önce içilmeli. Yatmadan önce ve sabah kalkar kalkmaz bir bardak içilmeli. İlk başta fazla idrara çıkılabilir ama vücut alıştıkça ve ödem atıldıkça düzene girecektir. - Tartı Yağ ağırlığından kaybedip kaz kazanıldığı için kas ve su oranı artıyor. Uzun süre tartıda aynı ağırlıkta kalmamızın sebebi bu. Yağdan kaybetmiş oluyoruz aslında ve bu da görüntümüze yansıyor. Tartıyı değil görüntümüzü baz almalıyız. Ev tartısı kullanıyorsak eğimli yere koymamaya dikkat etmeli ve uzun süre kullanılan tartının kalibrasyonunu yapmalıyız. - Ruh ve Zihin Detoksu çimizi yiyip bitiren suçluluk duygusunu bırakmalıyız, kin beslediğimiz insanları affetmeli, eleştirdiğimiz ve
Sağlık
Şekersiz 21 GünÖzge Bezirci Dikici · A7 Kitap · 2017280 okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Puan vermedi·232 syf.··
2025 17. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 10 Aralık 2025 15:36
“O Bağdat’ın semasında yıldız, yerde nazenin akasya çiçeğiydi.” Zübeyde Sultan, Halife Harun Reşit’in göz bebeği, eşi,hayat arkadaşı. Tüm servetini kutlu bir rüyanın hikmetine feda eden kadın. Suya hayır yapanların en güzeli belki de. Çünkü kutsal topraklara suyu ulaştırmak için neyi var neyi yoksa feda ediyor oraya giden yollara bile Çeşmeler yaptırıyor. Ne güzel bir ömür… Halife Harun Reşit zamanı benim çok merak ettiğim bir dönemdir. Sufi derviş Behlül Dana ile olan anılarını okumayı hep çok sevmişimdir. Ancak Zübeyde Sultanı ilk defa öğrendim okudum tanıdım tadı damağımda kaldı. Ben Rabia ve Arzuhal kitabında da bu tat aynıydı. Bir hayat hikayesi değil Beytül Hikmeden tutun derinlere dokunan nice güzel sözleri de içinde barındırıyor altını çizdiğim gönül rafıma kaydettiğim çok cümle oldu. Yer yer yine Behlül Dana hazretlerinden kıssalar da var. Öyle böyle güzel değil yani çok güzel. Bana heybeme çok şey kattım bu kitapla beraber. Eminim okuyan herkese de katacaktır. Okuyun okuyun tarihin Mümtaz annelerini de tanıyın böylece onlar sessiz ama çok değerli anneler… Kitapla kalın
Ben ZübeydeSadiye Erol Aykaç · Nesil Yayınları · 2025182 okunma
Neresinden baksam olmamış...
4/10
·192 syf.··
2025 2. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 15 Kasım 2025 00:00
Spoiler içerir! Kitabı eleştirirken (ki bunu bir Livaneli kitabına yapacağım hiç aklıma gelmezdi) objektif olmak adına hayal kırıklığımı bir kenara bırakacağım. Tam olarak ifade edebilmek için de mecburen spoiler vereceğim. 12 Mart'ta ülkenin yaşadığı travmaları, dağılan aileleri, bir neslin tramvalarını, dönemin siyasi ve askeri havasını, dönemin gençlerini anlatmasını isterdim (keşke daha iyi anlatmasını isterdim yazabilseydim ama hiç anlatmamış). İlk olarak Selim ve Leyla'nın aşkı yüzeysel anlatılmış. Zorluklarla sınanmayan, tez vakitte evlilik ve çocukla süslenen bir aşk. Kitabın adı "Bekle Beni" olunca insan ister istemez imkansızlıklar içinde ya da umut yokken sevdiğini bekleyen bir aşık hikayesi bekliyor. Halbuki o dönem her kadının yaptığı gibi çocuğunun babasını bekleyen (2-3 yıl) bir kadın Leyla. Beklerken ki zorlukları ve iç dünyası da yeterince anlatılmamış. Ve hikaye onun beklemesi değil aslında. Hatta kitap bekletenin etrafında dönüyor bekleyenin değil. Arada Selim'in askerlik detayı var ki ne kitabın akışına ne karakterlerin anlatılışına hiç katkısı yok. Kitapta karakterleri tanıyamıyoruz, iç dünyalarına giriş yok. Selim birden yazı yazmaya başlıyor (normalde ne iş yaptığı belli değil bahsedilmemiş) bu yazıların içeriği nedir, bir yerde yayınlandı mı Selim yazar mı oldu ne oldu belli değil hiç bilmiyoruz. 12 Mart'ta birden tutuklanıyor ama siyasi görüşünü bile tam olarak bilmiyoruz. Cezaevinde yaşadıklarının anlatımı çok yavan, yüzeysel olmuş. Sonra işkenceye gidecek diye beklerken birden bir mektup yazıyor Leyla'ya, Stockholm'den ! Nasıl yani? Sanki birisi Livaneli'ye tamam bu kitap olmuyor fazla uzatma demiş gibi... Mektupta Selim Leyla'ya zaten beraber yaşadıkları süreci anlatıyor. Yazarın burada arada geçen süreci bize anlatmak için mektubu
İnceleme
Bekle BeniZülfü Livaneli · Can Yayınları · 202518,4bin okunma
9/10
·50 syf.··
2025 6. kitabı
Bilgiler çoğunlukla doğru sadece bazı yerlerde eksiklikler var meyve suyu yemek gerekir gibi bir ibare var örneğin. Onun haricinde meyveleri sürekli övüyor ama meyveler de masum değil fruktoz en çok yap yapmaya yatkın şeker türü normalde
Neden Abur Cubur Yememeliyim?Kate Knighton · Tübitak Yayınları · 201145 okunma
Kanunlar, kadını korumuyor / Kimse, kimsenin umrunda değil
9/10
·160 syf.··
2023 3. kitabı
·
8 saatte okudu
·
Okunma: 15 Ocak 2023 01:29
Başta kadın sorunları, kadının aile-toplum-devlet(kanun) .. nazarında sahipsizliği, adetâ ölüme terk edilişi romanın esas unsuru gibi görünse de insanoğlunun bencilliği, samimiyetsizliği de bir o kadar önemli yer tutuyor. Seray Şahiner'i bu kitapla tanıdım. İyilik nedir ? Ve dolaylı olarak sadaka nedir? (Ya da tam tersinden hareketle, sadaka nedir, niye yapılır, iyilik midir? İyilik diyebilmenin kosullari var mıdır?) Kahramanın ağzından düşünmüş, düşündürmüş. Hatta küfretmiş tüm kendini iyi zannedenlere. İyilik diye başımıza kakılanların veyahut iyilik diye sattiklarimizin bir tatminden ibaret olduğunu kitabın her köşesine bir früktoz tadında yedirmiş. 13+ Her yaştan insanın okuyabileceği, kolay ve sürükleyici bir anlatım. *Sonradan ilave şeker tadı veren tek kısım: "S.kerler" ifadesinin fazlalığı. Kadının her koşulda istismara açıklığını/korkusunu vurgulamak için de olsa fazlaydı. Bu son sözüm üzerine: "Her b.ka karışmasanız olmaz." diyor Ülker Abla.
Edebiyat
Ülker AblaSeray Şahiner · Everest Yayınları · 20213,432 okunma