Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
İslâmi ekonomik sistemin prensipleri
a) Allah Teâlâ'nın her şeyin tek sahibi olduğunu bilmek, b) Sosyal adaleti ve yardımseverliği teşvik etmek, c) İsrafı önlemek, d) Ekonomik ve sosyal kalkınmayı sağlamak, e) Kaynakların dağılımını optimize etmek ve eşitlikçi kaynak dağılımı sağlamak, f) İstifçilikten, tekelcilikten ve aylaklıktan uzak durmak, g) Allah Teâlâ'nın verdiği nimetleri korumak ve kollamak, h) Sorumluluğun esas olduğu piyasa yaratmak, i) Dürüstlüğü her iş ve işlemde esas kılmak j) Haramdan uzak durmak.
Sayfa 57 - İslâm Hukuku: İlkeler ve Ekonomik PrensiplerKitabı okuyor
G ü n a y d ı ı ı ı ı n n n n n n . . .
Ve sonunda sadece, Ruhundaki güzelliği gören seninle kalır.
Reklam
Gerçi acıma g ö s t e r i l m e l i d i r , ama o n a s a h i p o l m a k t a n kaçınılmalıdır: çünkü mutsuzlar öylesine a p t a l d ı r l a r ki, onların nezdinde acıma göstermek, dünyanın en büyük iyiliğidir. - Belki de mutsuzların bu gereksinimi aptallık ve zihinsel bir eksiklik olarak, felaketi beraberinde getiren bir tür akıl hastalığı olarak (Rochefoucauld da böyle kavramış görünüyor) değil de tümüyle başka ve daha düşündürücü bir şey olarak anlaşıl dığında, bu acıma duygusuna sahip olmak istemeye karşı daha güçlü bir uyarıda bulunulmalıdır. Daha çok kendileri ne acımisın d i y e ağlayıp bağıran ve bu yüzden durumları nın dikkati çekebileceği anı kollayan çocukları gözlemlemek yerinde olur; hastalada ve ruhsal rahatsızlığı olanlarla ilişki içinde yaşandığında bu yakınmaların ve inlemelerin, mutsuzluğun sergilenmesinin, aslında orada bulunanlara a c ı ç e k t i r m e k amacını güdüp gütmediğini sorar insan kendisine: sonra da berikilerin dile getirdiği acıma, zayıflar ve acı çekenler için bir tesellidir, görürler ki tüm zayıflıkianna karşın en azından hala b i r g ü ç l e r i v a r d ı r : a c ı ç e k t i r m e g ü c ü . Mutsuz kişi acıma gösterisinin onun bilincine çıkarttığı bu üstünlük duygusundan bir tür haz elde eder; kendini beğenmişliği kabarır, hala dünyaya acı çektirecek kadar önemli biridir. Dolayısıyla acınma özlemi kendinden haz alma özlemidir, üstelik yakınlarına zarar verme pahasına; kendi özgün benliğini, olanca saygısızlığıyla gösterir insanlara: hiç de Rochefoucauld'nun dediği gibi "aptallığıyla" değil.
Sayfa 45
H. G. Wells
“Avrupalılar içinde Kur’ân’ı tetkik edenler azdır. Bu cehâlet yüzünden ona bâtıl isnatlar yapılmaktadır."Allah’ın emirlerine uygun olarak Müslümanları en sıkı kardeşlik bağlarıyla bağlamış ve öyle bir kardeşlik vücuda getirmiştir ki, ırk, renk ve dil farklarının üstüne çıkmıştır. Hıristiyanlar arasında kardeşlik bağları, İslâm kardeşliği ile kıyaslanacak gibi değildir…”
R ü y a n ı n y a n l ı ş a n l a ş ı l m a s ı . - Uygarlığın en başlarında insan, rüyasında i k i n c i b i r g e r ç e k dünyayı tanıdığını sanıyordu; işte tüm metafiziğin kökeni budur. Rüyalar olmasaydı dünyanın bölünmesi için bir ne den bulunamazdı. Ruh ve bedenin ayrılması da rüyanın en eski kavranışıyla bağlantılıdır, ruh görünüşlü bir beden ka bulü, yani tüm ruhlar inancının ve olasılıkla tanrı inancının da kökeni bununla bağlantılıdır. "Ölü yaşamını sürdürüyor; ç ü n k ü yaşayanlara rüyada görünüyor" : böyle çıkarım yapıldı vaktiyle, binlerce yıl boyunca.
Sayfa 5
Salih İnsanları Sevme ve İlahlaştırma...
Nuh Suresi, 21 - 23. Ayetler: "Nûh, 'Rabbim, dedi, doğrusu bunlar beni dinlemediler, malı ve ço­cuğu kendi ziyanını arttırmaktan başka bir şeye yaramayan kimseye uydu­lar." "Onlar çok büyük tuzaklar kurdular." "Dediler ki: 'Sakın ilâhlarını­zı bırakmayın; hele Vedd'en, Suvâ'dan, Yeğus'tan,
Reklam
Feminizm
Feminizm ve LGBT+ bir yönüyle sendikal hareketlere benzerlik gösterirken öbür taraftan doğma ve Türkiye'de revizyonistleşmiştir. Hiç şüphe götürmeksisin kadın ve lubunya bireyler ezilmiştir ama bundan çıkarılacak sonuç pozitif ayrımcılık ile teraziye daha fazla yük kolayım dengelensin mantığı saçma ve ütopiktir ve Türkiye yerelindeki deneyim
G Ü N A Y D I N
~ ha 'poğaça zeytinli.' demişsin, ha 'seni seviyorum!' ikisi de boş.
736 syf.
9/10 puan verdi
·
3 günde okudu
Binlerce parçaya ayrıldık...
Bolca spoiler içerir.Lütfen bunu dikkate alarak devamını okuyun.Öncelikle kitap dolu doluydu.736 sayfa...Kitabı biraz önce bitirdim ve sonu için şok olduğumu söyleyemeyeceğim çünkü spoiler yemiştim.Bu kitapta Daren ve Nova diyara geri dönüyorlar.Nova kitapta gerçekten çok fazla yara aldı.Çok fazla hayal kırıklığına uğradı.Bazı bölümlerde ağladım.Kitabı bitirdiğimde ise içimi kocaman bir boşluk kaplamış gibi hissettim ve hüzünlendim.Nova'nın Daren ve Arın arasında kaldığını defalarca kez hissettik ancak Arın'a lordu olduğu için bağlı olduğunu aksine duygusal hiçbir şey hissetmediğini (aşk gibi)kesinlikle anlamış olduk.Nova Daren için bir çok fedakarlık yaptı bu kitapta.Daren kitap sonunda kaybettiği her şeyi geri aldı Nova sayesinde fakat benim içim çok buruk kaldı çünkü bir şeyler yarım kalmış gibi hissediyorum ve sabırsızlıkla dördüncü kitabı bekliyorum. Daren kazanırken Nova kaybetti.Nova oradan oraya savrulurken sesini kimse duymadı.Kendini bulmak istedi fakat lanetli olduğunu öğrendi.Naguelini ve Daren'i kaybetti,ikiz alev bağları koptu,krallığını ihanete uğrattı ve kalbimiz yüzlerce parçaya ayrıldı. "Ona aşık oldum."Ve şimdi onu tamamen kaybettim...
N. G. Kabal
N. G. Kabal
Deliler ve Cellatlar
Deliler ve CellatlarN. G. Kabal · Dex Yayınevi · 2024221 okunma
Reklam
G Ü N A Y D I N
nesi varsa bölüşecek biri olsun, nesi yoksa bulup getirecek biri olsun. - hıdırellez duası
137 syf.
9/10 puan verdi
Çarklarını deviren insan nerede?
Mark Twain
Mark Twain
İnsan Nedir?
İnsan Nedir?
*spoiler içerir Öncelikle "makine insan" doktrinini desteklemesem de niye 9 puan verdim meselesiyle ilgili olarak: kitap her ne kadar
Platon (Eflatun)
Platon (Eflatun)
'un
Devlet
Devlet
ve
Sokrates'in Savunması
Sokrates'in Savunması
kitaplarındaki kadar cedel yöntemini çok iyi işlemiş olmasa da yaşlı adam ve genç adam arasında geçen zekice diyaloglardan oluşmakta. İtiraf etmek
İnsan Nedir?
İnsan Nedir?Mark Twain · Karbon Kitaplar Yayınları · 201915,1bin okunma
Bunun örneklerini 20 yıldır görüyoruz.
G.A. Temiz, namuslu bir din adamının kamu görevi için karşı saftan aday olan dürüst bir adam yerine, kendi safından bir hırsıza oy vermesini ele alalım. Y.A. O da iç huzurunu sağlamak zorundadır. Kendi partisinin ikbali söz konusu ise toplumsal ya da kişisel ahlaka sahip değildir. Daima kendi yapısına ve eğitimine uygun davranacaktır.
Sayfa 47 - Can yayınlarıKitabı okuyor
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.