İnsan özgür doğar ama her yerde zincirlenir. Gerçekte fark vahşinin kendi içinde yaşaması, sosyal insanın ise kendi dışında ve ancak başkalarının fikirlerinde yaşamasıdır, öyleki kendi varlığı ancak onu ilgilendiren kişilerin hükümleri üzerinden hissedebilir.
"Olgunlaşmamış insan özelliği bir dava uğruna soylu bir biçimde ölmek istemesidir, olgun insanın özelliği ise bir dava uğruna gösterişsiz bir biçimde yaşamak istemesidir."
Şeytan her sabah bana vesvese vererek derdi ki ' bugün ne yiyeceksin , ne giyeceksin ,nerede barinacaksin ?' Bende ona derim ki : ' ölümü yiyeceğim, kefen giyeceğim,ikamet edeceğim yer de mezardir!'