Fikri aldığım kişi olan @u_may en sevdiği kitaplarla yapmıs ama ben direk tüm kitaplar arasından seçmesini istedim ChatGPT’den😔🫶🏻
Yürüyen Şato-Howl Pendragon (COK SEVINDIM AYYY COK SEVERIM HOWL U)
Sanatçı ruhlu, gizemli, duygusal ama dışarıya göstermeyen, bazen dramatik, bazen dahi.
Howl tıpkı senin gibi duygularını bastırsa da aslında çok güçlü bir iç dünyaya sahip.
Kendini korumak için mesafeli, ama kalbinde büyük bir yoğunluk taşıyor.
Artemis Fowl tüm seri- Artemis Fowl
Bu seriyi okumadım😭
Soğukkanlı zeka + duygusal karmaşa.
Senin gibi, Artemis de hem analitik hem duygusal olarak derin bir karakter.
İlk bakışta mesafeli ve hesapçı görünür ama aslında sevdikleri için her şeyi riske atar.
Harry Potter ve Felsefe Taşı tüm seri- Luna Lovegood
AY COK SEVERIM LUNAMI
Dünyaya farklı bakan, yalnızlıktan korkmayan, iç dünyasında zengin biri.
Luna’nın gerçeklik algısı sıradan değildir — tıpkı senin gibi dünyayı biraz “daha derin ve tuhaf” görür.
İnsanları kolayca çözümleyebilir ama bunu dile getirmez.
Kargalar Meclisi-Kaz Brekker
Okumadım bu seriyi ama okuyacağım😭
Sessiz, zeki, planlı ve duygularını zırh gibi saklayan biri.
Senin “soğukkanlı ama sadık” tarafına çok benzer.
Kaz hem karanlık geçmişiyle yaşar hem de kendini kontrol etmeyi bilir — dışarıya soğuk, içeride fırtına.
Vahşi-Victoria Schwab
Yine okumadım😔
Ahlaki sınırları zorlayan, adalet anlayışı kendine has bir karakter.
Senin gibi düşünen biri için “iyi” ve “kötü” kavramları basit değildir; olayların ardındaki nedenleri önemser.
Sessiz, derin, kararlı — ve bazen tehlikeli derecede içe dönük.
Dorian Gray'in Portresi- Dorian Gray
BEN NIYE HICBIRSEYI OKUMAMISIM
Estetik, içsel çelişkiler, güzellik ve yozlaşma arasında sıkışmış biri.
Sende de aynı düşünsel yoğunluk ve “kendini anlamaya çalışırken değişme korkusu” hissi var.
Dorian gibi sen de hem ışığı hem karanlığı görebiliyorsun.
Rüzgarın Adı-Bast
Sessiz, gizemli, sezgisel bir karakter.
Bast’ın doğası karanlık ama zarif — hem büyüleyici hem tehlikeli.
Senin gibi, o da hem meraklı hem sır saklayan biri.
Yerdeniz Büyücüsü-Ged(Sparrowhawk)
Okumayı çok istiyorum😭
Sessiz, düşünceli, karanlıkla yüzleşmekten korkmayan bir büyücü.
Senin gibi, Ged de kendi içindeki gölgeyle savaşarak olgunlaşır.
Büyü onun için güç değil, anlam arayışıdır — tıpkı senin dünyayı anlamaya çalıştığın gibi.
Bu arada bu Artemis Fowl bizim okulun kütüphanesinde var😭 ben bir ara okuyacaktım ama seri baya uzun gelmişti bana çünkü 7-8 kitaplık bir şeydi😔✋🏻 birde kütüphanede sadece 3 kitabı vardı, diğerlerini de okumaya üşenirim diye düşünmüştüm😔✋🏻