“Çocuksuz ailelerin umudu tüp bebek, sonucunu vermiş. Birkaç gün önce Türkiye’nin ilk tüp bebeği dünyaya geldi. Bir kız. Bütün fonksiyonları yerli yerinde, sağlıklı… Belki de yüz yıl sonra, insanlar artık doğal yollarla çocuk sahibi olamayacak ve tüp bebek yöntemiyle dünyaya gelenler ülkeleri yönetecek. Kasalarda büyüyen ceninler. Okuduğum o tuhaf romanlardan olsa gerek aklıma garip fikirler geliyor. İyice yaşlandığım için bu tür düşüncelerden korkmuyorum artık. Belli bir seri numarası olan insanlardan avukat, polis, doktor, öğretmen, bakkal yapacaklar. Kim bilir belki aralarında başka türlü bir dil geliştirilecek. Biz normal insanlar ya da kendini normal sayanlar, bu dili öğrenemeyecekleri için hepten yabancıya dönüşecek. Yeraltı ülkeleri yer üstüne tercih edilecek. Mevsimler değişecek. Ağaçlar çiçek açmayacak. Bitkiler tohum vermeyecek. Toprak tozdan ibaret olacak. Başka bir gezegen bulmak için seferber olacak halk. Babil Kulesi gibi taşları taşların üstüne koyarak o gezegene yol döşettirecek. Seneler çabucak geçecek. İnsan ömrü bir arının ömrüne eş değer olacak. Makineler insanların kölesi değil, insanlar makinelerin kölesi haline dönüştürülecek.”