Türk Edebiyatının Şaheserlerinden
1/10
·%28 (155/536 syf.)·
Kelimenin tek anlamıyla berbat bir kitap. Suç, tecavüz... klasik o kitaplardan biri. Yazarın Otomatik Portakal'dan bahsettiğini de görünce zaten konu net anlaşıldı. -Tek elle yazılmış, 10 sayfada bir (belki daha az) konuyu cinselliğe getiremeden duramayan, felsefi monolog sanılan ama aksine hasta bir zihnin dışa kusumunu okudum. -Daha doğrusu okuyamadım. 155 sayfa kadar dayanabildim. Çünkü o kitaplardan biri olduğunu anlayınca devam etmek vakit kaybıydı. -Reşit olmayan çocuklara tecavüzler falan... -Yazılacak çok şey var ama ülkemizin talep ettiği bu. Türk dizilerinde, kitaplarında olanlar bu ve bunun gibi konular. Sitedeki puanı da seviyemizi teyit eder nitelikte. -Şiddet, tecavüz, alkol, suç, belinde silahla gezip sağa sola saldıran kekolar. -İşin en kötü yanı da bu kitapta yazılanların bir felsefe gibi görülmesi, bir düşünürden çıkmış gibi ele alınması. -Ne zaman ülkemizden çıkmış kitaplara şans vermek istesem en kötülerini buluyorum. Yazarın okuduğum ilk ve son kitabı oldu. -Gerçekten ülkemizde yok mu şöyle harbiden düşünebilen insanların yazdığı kitaplar, güzel kurgular falan? Bu konuda önerilere açığım.
Kinyas ve KayraHakan Günday · Doğan Kitap · 202535,4bin okunma
Iron Maiden 2016 Nobel Edebiyat Ödülünü almalıydı
10/10
·32 syf.··
2026 9. kitabı
·
20 saatte okudu
·
Okunma: 25 Haziran 2026 17:29
Nobel Edebiyat Ödülünü kabul etmekle birlikte törene katılmamış ve ödülü sonradan almış, sanırım sonradan pişman olup ses kaydı göndermiş ve bunu video olarak yayınlamışlar ve Kırmızı Kedi Yayınları da Türkçe’ye kazandırmış. Mini ciltli bir kitapçık halinde olan bu eser Bob Dylan veya müzikle ilgili kitap koleksiyonu için düşünülebilir. Basım ve kitap güzel olmakla birlikte konuşmanın içeriği ile söylemek istedikler var. Bob Dylan siyaset, savaş karşıtlığı, aşk temalarında şiirsel bir dille şarkılar yazmış. Nobel Konuşmasında üç kitaptan bahsediyor ve bu kitapların içeriğini alıntılamış. Şarkılarında ise bu alıntılar yok. Sanki Nobel Edebiyat Ödülünü neden kazandığını kendisi ikna olmamış ve şarkıları ile edebiyat kitapları arasında bağ kurmuş/kurmak istemiş. Ve sanki sadece 3 kitap okumuş; savaşla ilgili bir kitaptan bahsederken o kitaptan sonra başka savaş kitabı okumadığını söylüyor. Fakat konuşmasında anlattıkları sanki Iron Maiden grubu tarafından yapılmış gibi, bu şarkılar Iron Maiden grubuna ait: The Rime of the Ancient Mariner (Powerslave): İngiliz şair Samuel Taylor Coleridge’in aynı adlı uzun şiirine dayanır. Şarkı, doğaüstü olaylarla dolu lanetli bir deniz yolculuğunu anlatır. The Trooper (Piece of Mind): Lord Tennyson'ın Kırım Savaşı'nı anlatan "The Charge of the Light Brigade" (Işık Tugayı Hücumu) adlı şiirinden esinlenmiştir. Phantom of the Opera (Iron Maiden): Gaston Leroux'un yazdığı "Operadaki Hayalet" romanının gotik atmosferinden ilham alır. Alexander the Great (356-323 B.C.) şarkısıdır.Grup bu şarkıyı 1986 çıkışlı ünlü Somewhere in Time albümünün kapanış parçası olarak yayımlamıştır. Şarkı, Makedonyalı Büyük İskender'in hayatını, askeri dehasını ve fetihlerini adeta bir tarih dersi kronolojisiyle anlatır. Ödüllü fimleri ilgi çekici
2016 Nobel KonuşmasıBob Dylan · Kırmızı Kedi Yayınevi · 201837 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Puan vermedi
700 sayfa boyunca Bitki, Böcek ve Kuşlar hakkında Belgesel okumak isterseniz, Hiç çekinmeden okuyun. Kitabın neredeyse tamamı Tuzu kuru olup kâşif mi olsam Yoksa Araştırmacı ya da Biyolog mu olsam diye Kararsız olduğu sırada Boş duranı Allah sevmez diyerek Dur ben en iyisi yazar olayım da Bir teori geliştireyim deyip Aldığı bu ani kararla dünyayı gezmeye başlayan Darwin bey hazretleri tarafından Yapılmış olan gözlem, yorumlama Ve misaller ile anlatıya dayalıdır ! Ben 8 yıl kadar önce ( O zamanlar gencim tabii ) Meraktan okumuş ve ha şimdi, Ahanda şimdi sıra bize geliyor diye Merakla sayfaları çevirip çevirip Son sayfalarda ise bu kitabın o kitap olmadığını öğrenince, Hem Darwin bey hazretlerine Hem de teoriye küstüm ! Not : Kitabı bitirdikten sonra
1000Kitap
Türlerin KökeniCharles Darwin · İş Bankası Kültür Yayınları · 20243,153 okunma
Osman’a Veda Kendime Merhaba
10/10
·129 syf.··
2026 40. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 20 Haziran 2026 12:03
Selam 1000K bu benim ilk incelemem okuyup yorum yaparsanız çok mutlu olurum... Aylin Balboa’nın kalemiyle ilk kez bu kitapta tanıştım ve okuduktan sonra yazarın diğer kitaplarına da mutlaka bir şans vereceğime eminim. Öncelikle kitap sıradan bir aşk acısını ele almıyordu. Yazarın da çok isabetli bir şekilde belirttiği gibi: "Ayrılık acısı harbiden garip olay. Aşk acısı demek doğru olmaz buna, aşk sadece bir parçası. Ayrılık ondan çok daha fazlası. İçine bazen dünyalar sığıyor, hiç ilgisi olmayan konular bile bununla ilgiliymiş gibi geliyor insana." İşte bu kitap giden bir adamın arkasından yakılan bir ağıt değil de o gidişin yarattığı boşlukta yankılananlardı. Okurken sanki yazar tam karşınızda oturmuş, bir yandan kahvesini yudumlarken bir yandan da hayatın absürtlüklerine saydırıyor gibi hissediyorsunuz. Altını çizeceğiniz o kadar çok yer var ki, en azından ben neredeyse her sayfayı alıntıladım :), kitap adeta sizinle dertleşiyor. Balboa, "Gerçekler çoğunlukla acı, her zaman özgürleştiricidir" felsefesine tutunarak kendini kandırmaktan vazgeçiyor. Zihnini şahsi bir müze gibi gezip anıların tozunu alıyor ama o anılarda boğulmamayı öğreniyor ve bize de öğretiyor. Ve bence kitabın en çarpıcı yanı insanın kendi kendisiyle olan ilişkisini onarma sürecini sade ve akıcı bir dille bize aktarması. Netice itibarıyla bu bir veda kitabı. İnsanın sınırlarını, zaaflarını ve en önemlisi kendi içindeki o sarsılmaz gücü keşfettiği bir iyileşme manifestosu. Osman'la ya da bir başkasıyla, hayat bir şekilde bizi sınıyor, planlarımızı başımıza yıkıyor. Ama günün sonunda önemli olan, tüm o harabenin içinden çıkıp kendinle baş başa kalabilmek. "Ben bu yolun sonunda kendime çıktığım için çok mutluyum." Astalavista Osman :) Bu Hikâye Senden Uzun Osman Aylin Balboa
İnceleme
Bu Hikâye Senden Uzun OsmanAylin Balboa · İletişim Yayıncılık · 202213,8bin okunma
7/10
·248 syf.··
2026 37. kitabı
·
4 saatte okudu
·
Okunma: 19 Haziran 2026 15:58
7/10 kitap cok akiciydi hemen okudum, yemekler ve ascilikla ilgili her sey genel olarak ilgimi de ceker zaten. konusu da guzeldi. ortalara kadar her sey muhtesemdi ve devami da havaliydi aslinda ama sonlara dogru gidisat pek favorim olmadi. ama kendi icinde kitap cok iyi bir sonla bitti. ben nasil seyler dusunurdum diye anlatmayacagim... ama conrad harbiden harika bir karakterdi. kitabin kapagindan sikayet etmek istiyorum cunku kitabin konusuyla alakasi yok. yani oyle kucuk bir alakasi var ki kitap hakkinda cok yanlis bir izlenim vermis. orijinal baskisindaki kapagi gordum de keske oyle olsaymis yani. kapak kendisi guzel dursa da fazla alakasiz olmus.
AşçıHarry Kressing · Holden Kitap · 2024231 okunma
Murakami okumayı düşünüyorsanız sövgüme bi bakabilirsiniz .d
4/10
·352 syf.··
2026 4. kitabı
Hani Avrupa'nın en prestijli sanat galerilerinden birinde sergilenen bi muz tuvali vardır ya, Murakami de günümüz edebiyat dünyasında o muz portresini temsil eden kişidir diye düşünüyorum. Yani insan bir kitabını okur ve bu lafı derse belki önyargı, belki de anlayışsızlık diye yorumlanabilir, buna okeyim. Ama aynı yazarın diğer kitaplarını okuduktan sonra da da aynı şeyi derse burada cidden düşünülmesi gereken bir şey vardır. Ben şahsen Murakami'nin günümüz çarpık sanat ve edebiyat anlayışının bir ürünü olduğunu ve o "ne yaptığını çok iyi bilen yazar!" sloganının altında sadece fos bir eziğin bulunduğunu düşünüyorum. Murakami resmen amerikan "üstkimliği" psikolojisinin altına kendini yatırmış, komple cinsel komplekslerden ibaret, ezik bir temcit pilavcısı. Metinlerinde hep aynı konular ve kelimelerin altında da aynı zihniyet var: cinsellik, etik dışılık ve kompleks. Peki diyelim, belki bu aykırılıkları zekice birbirine bağlamıştır, bu kadar ünlü ve emin olunan bir yazar olduğuna göre bunları ustaca bir bağlamla sunuyordur diyorsunuz, "o seks ama aslında seks değil, rüya ama rüya değil, tecavüz ama tecavüz değil işte" lafları ve anlatılarının herhalde beklenmedik, alışılmışı bozan ve mutlaka mantıklı bir sebep sonuç ilişkisi vardır diyorsunuz, sayfalarca safi bu konular üzerinden dönen mevzuları okuyor duruyorsunuz ve sadece okuyorsunuz işte; Yazar meğerse safi yazıp geçiyormuş. Hadi onu da sktir ettik diyelim, belki bize başka bir bağlam sunar diyorsunuz, yok. yazar onu da vermiyor .d sadece şu var "her şey inanılmaz kavramsal, bak ara sıra çoh ilginç karakterlerle sizin iştahınızı da açıyorum, ara sıra yunan tragedyasına dokunduruyorum (buna da takmış) filan..." Ya bu arada o ilginç karakterleri okurken bir noktadan sonra "Yazar harbiden yazmalık bazı tecrübeler
İmkansızın ŞarkısıHaruki Murakami · Doğan Kitap · 201514bin okunma