Kan ma sakın
9/10
·496 syf.··
Beğendi
·
2026 2. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 10 Haziran 2026 22:26
Neye kanmayalım? Van helsing ve arkadaşlarının iyi olduğuna kanmamalısın okurken. Onların kötülük dediği şey tamamen farklı ve bambaşka bir yaşam formunun doğası gereğiydi. Drakula hayatta kalmak için insan kanı ile beslenmek zorundaydı. İnsanlardan saklanıyordu evet çünkü kendisini açık ettiği zaman insanların onu yok edeceğini biliyordu empati yapan her insan drakula gibi davranıp hareket edeceğini gayet iyi bilir. Doğası gereği bir aslanı kötü saymıyorsan drakulayı da kötü bir karakter olarak sayamayız. Aksine insanlar bu hayatta kalma mücadelesi veren varlığı diğer bütün varlıklar gibi yok etme eğilimindedir. Çünkü homo sapiens istilacı bir türdür. Günümüzde olduğu gibi dünyadaki bütün yaşam formlarını hızla yok etmekteyiz. Kitabın hemen başlarında Drakula Alman bir şairin şiirinden alıntı yapar "Denn die totden reiten schnell" bu ölüler hızlı sürer anlamına geliyor, ölümün kaçınılmazlığını ve yaşamın zamana kaçınılmaz olarak yenik düştüğünü simgeliyor. Kitabın sonunda da drakulanın hızlı bir şekilde uzun soluklu kaçması ve sonunda ölmesi kitabın başı ve sonu hakkında harika bir köprü kuruyor bu söz ile birlikte. Kitabın başından beri ve genelinde vurgulanan batıl inançlara ön yargı geliyor. Günümüzde bulunan merdiven altından geçme falan gibi şeyler yani. Burada yazar Bram Stoker insanların ön yargısını sunuyor ve kitabın bir kısmında da anlatmak istediği batıl inanç olmasa bile insanlar kafalarındaki eski inandıkları bilgiyi daha sağlam ve güvenilir bir bilgi olmasına rağmen ona her zaman şüpheyle yaklaşmasıdır. Zamanında Albert Einstein Isaac Newton'un dünyada kabul görmüş zaman mutlaktır ilkesini yıkıp zaman görecelidir dediği zaman dönemin aydın bilim insanları bile buna şüpheyle yaklaşmış. Aynı bizlerin de günümüzdeki batıl inançlara ya da batıl inancı olanların modern
Edebiyat
DrakulaBram Stoker · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20236,3bin okunma
Puan vermedi·176 syf.··
2026 3. kitabı
·
22 günde okudu
·
Okunma: 19 Nisan 2026 23:03
Tesadüf mü başka bir adı mı var bunun bilmiyorum. Daha biraz önce bitirdim. Kapağını kapatıp zerine biraz düşündükten sonra boğuluyor gibi hissettim. Biraz kafamı dağıtmak için telefonu elime aldım ve direkt bir video çıktı karşıma... Kitap paylaşımları ve incelemeri üzerine paylaşım yapan bir hanımefendinin videosu... Öncelikle kendisine teşekkür ederim; tesadüfen karşıma çıkan o harika paylaşımı ile nefsime yenilip gerçeklerden kaçarken beni yakaladığı, kaçmama izin vermediği için... Kaçış olmaz gerçeklerden, kaçmaya çalışmak nafile ve yanlış bir çaba. Haklı bahanelerimizden (!) dolayı başımızı çevirsek de gerçekler orada duruyor... Çevirmemeli başımızı, sık sık bakmalı tarihe ve hatırlamalı yaşananları, yaşatanları ve kurtaranları; ve tabii Atam'ın hiç bir sözü boşuna söylememiş olduğu gerçeğini Özge instagram.com/reel/DULpUzACKN...
ZeytindağıFalih Rıfkı Atay · Pozitif Yayınları · 201814,9bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
10/10
·144 syf.·
2026 12. kitabı
Uzun zaman sonra okuduğum kısa ama etkili ve çok faydalı bir kitap oldu. Mesleğin 15. yılında sürekli taşlara takılan bir öğretmen olarak,bana değerlerini hatırlattı. Bu yüzden yazara çok teşekkür ediyorum. İnsan zaman zaman neden burada olduğunu hatırlamali. Meslekte ne kadar yillanirsaniz yillanin,bazen bir ses sizi kendinize getirir. Çünkü öğretmenlik meşakkatli bir yoldur. Önünüze baktığınız her zaman takilmaniz muhtemeldir. Bu noktalarda temel dinamiği hatirlamak adına benim için bir başyapıt oldu diyebilirim. Sadece olumlu olan şeylerden bahsederek to pembe bir hayal kurmamış yazar,olumsuzluklardan da ,gerçeklerden de bahsetmiş. Kitabın bu yönünü çok beğendim ve takdir ettim. İyi ki varsın öğretmenim. Yazmaya ve aydınlatmaya devam et... Alıntılar: Kalbine giremediginiz çocuğun beynine giremezsiniz. Kötü öğretmen yoksa bu şahit olduğumuz anılar, bu travmalar, bu korkular neden var? Öğretmenlik hata yapmamak değildir, hatayı görüp o duvarı yıkabilmektir... Sessizce destek veren ifadesi çok kıymetli. Bazen fark etmesek de öğrencilere Umut olabiliriz... Bir öğretmeni başarılı yapan şehit olduğu ödüller değil okula mutlu gelen öğrencilerdir... Tecrübe zamanla kazanılır öğretmenin ama bir çocuğa Umut olmak için zamanı değil yüreğe ihtiyacımız var...
Buradayım Öğretmenim!İhsan Kartoğlu · Kronik Kitap · 2026169 okunma
Nefsini öldürmeden ölmeyen veli
10/10
·256 syf.··
Beğendi
·
2026 1. kitabı
Bu kitabı okuduktan sonra hayatım eskisi gibi olmayacak zannındaydım. Fakat unutuyoruz, belki de hayatımda beni en çok etkileyen bu kitabın bile okuduğum esnadaki bana hissettirdiği duyguları, aldığım kararları, ettiğim tövbeleri dahi telaşalarım unutturdu. İnsan unutmaya meyilli. Unutmaya meyilli olduğunu bilen insan da hatırlamalı, kendine hatırlatmalı unuttuğunu da unutturanı da... Bu öyle bir kitapki yalnız okumuyorsunuz, iki kişi okuyorsunuz. Biri siz, biri nefsiniz. Hiç bu kadar kendimle yüzleşmemiştim. Evet hayatım nefsimden kopmadı ama artık onu tanıyorum. Ben de nefsimle konuşma deneyleri yapıyorum. Artık kendimi daha iyi tanıyorum. Ben ne istiyorum, nefsim ne istiyor ayırt edebiliyorum. Ancak yetmiyor, güçlü bir iman ve irade gerekiyor nefse kanmamak için. Kandığında tövbe edebilmek için de... Aziz Mahmud Hüdayi Hazretleri benim için hep ayrı bir mevkiide olacak. Nefsimle olan her ikilemimde onu hatırlayacağım. Savaşına ve zaferine hayranım. Dünyalık her şeyden vazgeçip hamdan pişmeye, pişip yanmaya olan yolculuğunda verdiği savaşa şahit olmak şükredilesi...
Ene 'Sus Ey Nefsim'Fatih Duman · Nesil Yayınları · 20228,6bin okunma
10/10
·192 syf.··
Beğendi
·
2026 20. kitabı
Merhabalar Bugün size kitaplarını severek okuduğum yazarımız olan Mecit Ömür Öztürk’ün yeni çıkan kitabı Mutluluğun İnşası nın yorumu ile buradayım. Yazarın kitaplarını okuyanlar bilir içeriğinde konuyla ilgili her çeşit sözü bulabilirsiniz. Hoşuma da gidiyor. Bu kitapta ise insanın içindeki mutluluğu nasıl sağlam temellerle oluşturduğunu anlatır. İnsanın mutsuzluğu içindeki düşüncelerden kaynaklanır. Zihnimizdeki değerlendirme ve yorumlama buna sebep olur. Kitabın ilk bölümünde insanın iki yönlü olduğundan bahseder ikinci kısımda ise mutluluğun şükürle inşasından bahseder. Şükretmenin insanın mutluluğun inşasında etkili olduğunu ve şükretmemiş insanın saadeti yakalamayacağını belirtmiş. Bilinçli bir şekilde kendi iradesiyle yapılan şükür mutluluğa götürür. Diğer bölümlerde ise tefekkürde, zihinde, kabullenişte,gerçeklikle,inançla inşası şeklinde anlatılır. Mutluluğun temeli İnsan önce iç dünyasını düzene koymalıdır. İç karmaşa varsa mutluluk gelmez. Hatta insan mutluluk duygusunu tatmak istiyorsa gelecekteki kurgusal mutlulukların peşine düşmek yerine geçmişteki ve bugün yaşadığı mutluluklarını sık sık hatırlamalı asıl onlardan mutluluk çıkarılmalıdır. Başımızdan geçen olaylar bir çoğu bize ait değildir. Ama yorumlama yaklaşım biçimi bize aittir. Hatırlama yönünü değiştirirsende mutluluk gelir. Kısaca mutluluk senin içinde keşfetmesini bilirsen. Kitapla kalın.
Mutluluğun İnşasıMecit Ömür Öztürk · Timaş Yayınları · 2026191 okunma
Puan vermedi
Cibran’ın bir felsefesi var, İnsan hayatı hafife almalı, ciddiyetle yaşamamalı, doğada bir parça olduğunu unutmamalı, kırmamalı, göçüp gideceğini hatırlamalı, körü körüne bağlanmamalı, bırakabilmeli, karşılıksız sevmeli, yüreğini açmaktan korkmamalı ve dahası..
Kum ve KöpükHalil Cibran · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202516,4bin okunma