Hilal Havva Aydoğan

Hilal Havva Aydoğan
@hhilalaydgn
Mühendis
İstanbul
57 okur puanı
Ağustos 2019 tarihinde katıldı
9/10
·504 syf.··
2025 3. kitabı
Orhan Pamuk’un okuduğum bilmem kaçıncı kitabı… Artık diline ve kalemine iyice alıştım, severek okuyorum. Bu kitapta ise köyden şehre göçün ilk sancılarından başlayarak, bir şehrin büyüyüşüne ve dönüşümüne tanıklık ediyoruz. Şehirle birlikte karakterlerimiz de değişiyor, gelişiyor ve hayata nasıl tutunacaklarını bulmaya çalışıyorlar. Mevlut, kitaptaki en naif karakterdi. Bulunduğu ortamın dışına pek çıkamayan, elindekilerle yetinmesini bilen bir adam. Mevlut, hem Türkiye’deki erkek profiline kıyasla hem de kitaptaki diğer karakterlere göre karısına ve çocuklarına daha iyi davranan, gerçekten aile babası olabilmiş bir karakterdi. Üç yıl boyunca mektup yazarak aşık olduğunu sandığı kadını kaçırdığında, aslında onun ablası olduğunu fark etmesine rağmen büyük bir tepki göstermeden bu durumu kabulleniyor hemen ikna olabiliyor ayrıca gerçekten seviyor. Bu bende hayattaki o “boşvermişlik” hissini uyandırıyor. Tüm zorluklara rağmen—yoksul bir ailede büyümesine, hayatta çok erken yaşta tek başına kalmasına ve çevresindeki insanların çoğunun ondan daha güçlü, daha başarılı olmasına rağmen—kıyasın içine girmemiş biri Mevlut. Ve belki de en kıymetlisi: Ailesine gerçekten iyi davranmış.
Kafamda Bir TuhaflıkOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202416,3bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Puan vermedi·556 syf.··
2020 9. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 08 Mayıs 2020 04:11
Gazap Üzümleri'ni kapitalist sistmesi eliştiren dev bir başyapıttır. Steinbeck Büyük Buhran dönemini bizlere kalabalık bir ailenin yaşadıklarıyla anlatıyor.Zengin insanların zenginleşmek uğruna orta halli ve fakir insanların ölüme zorlanması alçaklığı okurlara sade bir dille aktarılıyor. Kitapta bulunan karakterler çok güzel bir şekilde tasvir edilmiş özellikle eser de bulunan anne bizlere bir kez daha kadınların ne kadar güçlü varlıklar olduğunu gösteriyor. Eseri okudukça hüzünlenecek ve okumaya devam edeceksiniz.Herkese keyifli okumalar :)
Gazap ÜzümleriJohn Steinbeck · Sel Yayınları · 202045,7bin okunma
Puan vermedi·484 syf.··
2020 3. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 27 Mart 2020 01:10
Livaneli den okuduğum üçüncü ve en güzel kitap oldu Serenad. Livaneli bizleri belki bir çoğumuzun bilmediği yakın tarihin kötü günlerine güzel bir kurgu ve akıcı bir dil ile götürüyor.İktidarların hırsları uğruna yüzlerce binlerce hatta milyonlarca canı nasıl acımazca aldığını gözler önüne seriliyor. Eserde ermeni olan Mari'nin ,Kırım Türk'ü olan Maya'nın, Yahudi olan Nadia'nın acılarına ortak oluyoruz.Üçü de birbirlerinden farklı bambaşka kadınlardı belkide ama öyle bir özellikleri vardı ki insanın kalbi kaldırmayacak cinsten.Üçü de ailelerinden koparılıyor,kısacık hayatlarında görmemeleri gereken şeyler görüyor,yaşamamaları gerken şeyler yaşıyorlar.Aslında onlar değil bunları yaşanyanlar bu üç kadın sadece bizim öğrenmemize vesile oluyorlar.Çünkü Mavi Alay'ı Maya ile Struma Faciasını Nadia ile öğrendim.İnsan hayatının iktidarların ucuz oyunları yüzünden nasıl hiçe sayıldığını gördüm. Eserde Nadia ve Wagner'ın öyküsünü anlatan bölümü nefessiz okudum.Wagner'a yardım eden insanları görmek sevindiriyordu bazen ama faciaya neden olanlar onca cana kıyanlar kıymasına vesile olanlar göz yumanlar hepsinden defalarca nefret ettim. Kısacası Livaneli dünya tarihinin acı gerçeklerini bizlerin yüzüne tokat gibi vuruyor eserinde.Dünyanın ne kadar kötü bir yer olduğunu bir kere daha hatırlatıyor.Bu muazzam kötü dünyada birazcık dahi iyi kalabilen insanlar varsa ne mutlu bizlere...
SerenadZülfü Livaneli · Doğan Kitap · 2020164,1bin okunma
Puan vermedi·96 syf.··
2020 2. kitabı
·
18 saatte okudu
·
Okunma: 23 Mart 2020 22:49
Tolstoy ‘un okuduğum ikinci eseriydi.Keşke daha önce okusaydım dediğim bir eser oldu. İçersinde 6 farklı hikaye bulunmaktadır.Bence bütün hikayeler güzeldi ama en çok beğendiğimi söylemem gerekirse Kıvılcımı Söndüremeyen Ateşi Zapt Edemez derim kesinlikle. Tolstoy aslında hepimizin bildiği değer yargılarından bahsetiyor hikayelerinde. Çok basit gibi görünse de Tolstoy çok akıcı ve anlaşılır bir şekilde ahlaki değerlerimizi bu hikayelerde bizlere aktarıyor.Başucu kitabı yapılabilecek nitelikte bir eser olduğunu düşünüyorum. Mutlaka herkesin okumasını tavsiye ederim.
İnsan Neyle Yaşar?Lev Tolstoy · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2024234,4bin okunma
Puan vermedi·158 syf.··
2020 1. kitabı
·
29 saatte okudu
·
Okunma: 23 Mart 2020 04:57
Uzun zamandır okumak istediğim bir kitap olduğundan sonunda okumuş olmanın mutluluğuyla beraber fikirlerimi paylaşmak istiyorum.Öncelikle söylemeliyim ki karakterimizin hayatı çok zor.Bu kocaman dünya da kendine yer edinebilmek için savaşıyor. Kitap özellikle bazı yerlerde tıkanıyor bu tıkanma eserin kötü olduğundan değil bazı bölümler de karakterimizin yaşadığı olaylar o kadar ağır ki okurken bir süre kitabı bırakıp duraksamak zorunda kaldım. Açlık romanı beni derinden etkiledi diyebilirim içtenlikle.Kitapları seven herkesin okuması gereken bir eser olduğunu düşünüyorum.
AçlıkKnut Hamsun · Varlık Yayınları · 201735,7bin okunma