“Ne kadar az bilirsen o kadar iyi uyursun.” der Gorki…
İzahını Sartre yapar:
“Uyursan gece biter, uyumazsan sen.”
Son noktayı Freud koyar:
“Çok uyumak kaçmaktır, uyuyamamak ise yakalanmak…
"Bütün üzgünlüklerimiz, kırgınlıklarımız, hiddetlerimiz, karşımıza çıkan hadiselerin anlaşılmadık, beklenmedik taraflarınadır. Her şeye hazır bulunan ve kimden ne gelebileceğini bilen bir insanı sarsmak mümkün müdür?"