Kudüs'ü yalnızca "Peygamberimizin Mirac'a çıktığı yer" olarak algılayan ve ötesine kafa yormayan bir Müslüman tipi,herhalde İsrail'in arayıp da bulamadığı bir şeydi...
Husrev- " Ben tırmanmak istediğim kayadan düştüm. Meğer çok ileriye gitmişim.Yasak ülkelere girmişim. Gözü görmeyen kör, yürürken,bir çiyan yuvasına basar gibi bazı sırların üstüne bastım. Onlar gaipler âleminin bekçileriydi. Ürktüler ve beni çarptılar. Yaratıcı neymiş, yaratmağa kalkışarak tanıdım. Yalancı ilâh, doğrusunu tanıdı. Gölge artist öz sanatkârı tanıdı. Ben şimdi,şu anda tanıyorum Allah'ı. İlminin, sanatının karşısında aklımı veriyorum. Aklım bir cephane deposu gibi patlıyor, kül oluyor."