Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
423 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
24 günde okudu
Hiç bir şey hayat kadar şaşırtıcı olamaz yazı hariç ...
Kara Kitap
Kara Kitap
"Hiç bir zaman inandıramadım seni sıradan bir hayata razı olman gerektiğine , hiç bir zaman inandıramadım seni, o sıradan hayatta benim de bir yerim olması gerektiğine. " Bu alıntı ile karşıma çıkan ve eğer okumazsam bir şeylerin eksik kalacağını düşündüğüm bir kitaptı benim için. Okuması zor , uzun dolambaçlı cümlelerin olduğu,
Kara Kitap
Kara KitapOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 20229,1bin okunma
·
Puan vermedi
Kara Kitap
Türk Edebiyatının en büyük sorunlarından birisi basmakalıp ifadelerdir. Yıllardan beri süregelen ağızlardan düşmeyen eserler ve yazarlar sorunun ana kaynağıdır. Çok büyük bir marifetmiş gibi edebiyat öğretmenlerimizde bunları destekler. Sürekli 60-70 sene öncesinin toplumcu gerçekçi yazarları ve eserleri övülür. İnce Memed'e gelince ise
Kara Kitap
Kara KitapOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 20229,1bin okunma
Reklam
423 syf.
·
Puan vermedi
·
14 günde okudu
Kara Kitap
Handan İnci Kara Kitap’ı (Yeniden) Okumak İçin 25 Neden adını verdiği yazısının birinci maddesinde şöyle demiş: “Calvino’nun da dediği gibi ‘klasikler, insanların yeniden hiçbir zaman okuyorum demedikleri, genellikle yeniden okuyorum dedikleri kitaplardır.’ Kara Kitap’ı yeniden okumaya zaten ilk okumanın sonunda karar vermişsinizdir.” Kitabı
Kara Kitap
Kara KitapOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 20229,1bin okunma
423 syf.
9/10 puan verdi
·
5 günde okudu
Çok şey bildiğimizi sanıyor, ama hiçbir şey bilmiyorduk.
Sırlarla dolu, esrarlı bir muamma bu kitap. Nobel Edebiyat Ödüllü yazarımızın 5 yılda yazdığı “Kara Kitap”, kırka yakın dile çevrilmiştir. Sonsöz’de, Orhan Pamuk, romanı yazdıkça sonunun gelmemesi ve kitabın kahramanı Galip gibi tuhaf bir mutsuzluk duygusuyla eve kapanmasına değiniyor. Bu mutsuzluk Galip’in hüznüne benzemiyor, hayır, yazarımız
Kara Kitap
Kara KitapOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 20229,1bin okunma
568 syf.
·
Puan vermedi
·
10 günde okudu
2020 yılında ezoterizm eğitimi sırasında okuma listeme almış olduğum güzel bir kitap ile bir kez daha karşınızdayım. Araya başka araştırma ve merak konuları girince bu kitabı okumak biraz zaman aldı. Gnostik İttifak adlı bu kitaptaki konular iyi araştırılmış, delilleriyle ortaya konulmaya çalışılmış, güzel ve sağlam kaynaklar kullanılmış olduğu
Gnostik İttifak
Gnostik İttifakKemal Kaplan · Hermes Yayınları · 20207 okunma
93 syf.
3/10 puan verdi
Pisagorculuk, Kabala, Hurufilik ve İlhan Berk'i karıştır ve ortaya bu kitap çıksın... Ne demiş büyük divan şairi Fuzulî; " Aldanma ki şair sözü elbet yalandır. "
Çok Yaşasın Sayılar
Çok Yaşasın Sayılarİlhan Berk · Adam Yayınları · 200322 okunma
Reklam
250 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
Türk Edebiyatı Dergisi / Sayı 554. Aralık 2019. Aylık Kültür ve Sanat Dergisi. Derginin dosya konusu: Büyük şair Nesimi. Nesimi'nin gerçek şahsiyeti hakkında, bilinenler çok azdır. Hurufilik merkezli şiirleri ve tehlikeli olduğu düşünülen fikirleri sebebiyle öldürülen, ölümü hakkında çeşitli efsaneler türetilen ve Alevilerin yedi ulu şairlerinden biri olarak kabul edilip, efsaneleştirilen sıradışı bir şairdir. Türk edebiyatında tavizsiz, dik duruşu ile bilinir. Dergide vefatının 40. yılı dolayısıyla Behçet Necatigil hakkında da bir makale mevcuttur. Bunların dışında şiirler, hikayeler, kitap tahlilleri ve ajanda derginin sayfaları arasında yer almaktadır. Milli Mücadele yıllarında İstanbul'daki mitingleri konu alan, İşgal, Feryat Direniş: Milli Mücadelede İstanbul Mitingleri kitabının yazarı Tahsin Yıldırım'la yapılan röportaj ise dikkat çekicidir. #Kitapşuuruinsanlıkşuurudur.
Türk Edebiyatı Dergisi Sayı: 554
Türk Edebiyatı Dergisi Sayı: 554Türk Edebiyatı Dergisi · Türk Edebiyatı Vakfı Yayınları · 20191 okunma
423 syf.
8/10 puan verdi
·
11 günde okudu
Bir arayış: Kara Kitap
Orhan Pamuk'un Şeyh Galip'in "Hüsn ü Aşk" mesnevisini "pastiş" tekniğiyle yorumladığı Kara Kitap benim için okuması çok keyifli bir roman oldu. Orhan Pamuk'un bu kitapla birlikte toplamda dört kitabını okumuş oldum ancak Kara Kitap gerek konusu gerek üslubu bakımından diğerlerinden çok daha başarılı. "Galip; çocukluk aşkı, arkadaşı, amcasının kızı. sevgilisi ve kayıp karısı Rüya'yı karlı bir kış günü İstanbul'da aramaya başlar. Celal'in köşe yazıları, bu arayışta ona işaretler yollayacak ve eşlik edecektir." Roman iki ayrı yoldan ilerliyor: Biri Celal'in yazdığı köşe yazıları, diğeri ise Galip'in kayıp karısı Rüya'yı ararken yaşadıkları ve karşısına çıkanlar. Orhan Pamuk, Kara Kitap'ta Hüsn ü Aşk'tan yararlandığı gibi Mesnevi'den, Mantıku't Tayr'dan, Binbir Gece Masalları'ndan da yararlanıyor. Soğuk ve karlı kış günlerinde Nişantaşı sokaklarında Rüya'yı arayan Galip'in yaşadıklarını, insan yüzlerindeki anlamları, harfleri (Hurufilik), insanın kendi olma mücadelesini okurken kendimi bir rüyanın içinde gibi hissetttim. Her bölüm başında yer alan epigraflar bile romanın başarısını arttırıyor. İncelememi o epigraflardan biri ve romanın final cümlesiyle bitiriyorum: Hiçbir şey hayat kadar şaşırtıcı olamaz. Yazı hariç.
Kara Kitap
Kara KitapOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 20229,1bin okunma
328 syf.
·
Puan vermedi
·
25 saatte okudu
Romanda əsrin iki başlıca qüvvəsi qarşı qarşıya qoyulmuşdur. Bir tərəfdə hürufiliyi, digər tərəfdə isə Səmərqənd amirliyinin qəsbkarlığını görürük. Məhşər romanında görürük ki, İsa Hüseynov sakit, soyuqqanlı yaza bilməmişdir, beləliklə deyə bilərik ki, passiv müşahidəçi pozası yazıçının qələmi ilə uyuşmur. Yazıçı öz qənaitini təkidlə oxucuya çatdırmağa çalışır, rəğbətini, nifrətini gizlətmir. Buna görə də əsərdə durğun təsvirlər nəzərə çarpmır. Məhşərdə müəllifin nitqi aparıcı yer tutur. Akif Hüseynli bu romanı "roman-tədqiqat" adlandırmaq olacağını qeyd edir, çünki müəllif özü qəhrəmanla birliktə düşünür, dövrü təhlil edir, müxtəlif mənbələrdən məlumatlar tutuşdurur. Həmçinin, Akif Hüseynliyə görə deyə bilərik ki, əsərdə sənətkar təxəyyülü ilə tarixçi təfəkkürü toqquşur. Digər tarixi əsərlərdən fərq bundadır ki, bədii tarixi araşdırmalar burada əyani ifadəsini tapmışdır. Akif Hüseynli qeyd edirki tarixi romanda digər əsərlərindən fərqli olaraq bədii təfəkkür mətnin üzərinə çıxarılmışdır. Romanın əsas qayəsi hürufilik təlimini, hərəkatını ucaltmaqdı. Tənqidçi əsərdə fikri qavrayış hissinin qavrayışı üstələdiyi, məntiqi əsaslanmanın lirik boyalara əsaslanmanı kölgədə qoyduğunu qeyd edir. Rasional dramatizm emosional gərginlikdən qüvvətli çıxmışdır. Xülasə, yazıçı canlılığa, ifadəliliyə az nail olmuşdur. Əsərdə sürətlərin etiqadlarının şərhinə,ictimai qayğılara az yer ayrılmışdır. Tənqidçi bunu bilərəkdən edildiyini, əsas diqqəti mətləbə cəmləmək istənilmişdir.
Məhşər
Məhşərİsa Muğanna · Hədəf Nəşrləri · 201360 okunma
50 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.