Olacak ne dedikse
Olacak bütün bunlar
Olacak güzel anam
Tatlı bacım
Kardeşim
Olacak bütün bunlar
Kısa çöp uzun çöpten hakkın alacak
Bu dünya kalmayacak haramilere.
"günümüzde sanat ve tiyatro gerçekten kokuşmuş bir halde. leş kokan genel kurul odaları, devlet memurları, ticaret, reklamcılık, tekdüzelik, rahatına düşkünlük, boş zaman, can sıkıntısı, bürokrasi ve yalan dolan. bir tek sanat yok. artık sadece sanat ticareti, sanat borsası ya da sanatı teşvik ticareti olacak. bir başka banka hesabı daha, sayıları toplama sanatı. ama biz buna alet olmayacağız.
çünkü bizler, özgürüz. "
" Ah Tanrım! Daha sıkı
Tutamaz mıyım onları?
Ah Tanrım! Tekini bile kurtaramaz mıyım acımasız dalgadan?
Bir düşün içinde bir düş mü
Bütün gördüğümüz ve göründüğümüz? "
"Sermaye’nin en Gotik tasviri, aynı zamanda en doğru olanıdır da. Sermaye, soyut bir asalak, doymak bilmez bir vampir ve zombi-imalatçısıdır; ama ölü emeğe dönüştürdüğü canlı et bizimdir ve ürettiği zombiler de bizleriz."
Dante Vita Nuova’yı yazdıktan sonra şöyle diyor: Her şeyin sahibi olan o Varlık izin verir de birkaç yıl daha yaşarsam, onun (büyük aşkı Beatrice) hakkında şimdiye kadar hiçbir kadına nasip olmayan şeyler söyleyeceğimi umuyorum.
Ve sonra İlahi Komedya’yı yazarak sözünde durur.
“Tüm sustukların. Tüm kendine sakladıkların. Tüm anlatmak isteyip anlatamadıkların. Tüm anlatacakların (bir gün). Tüm anlatmak isteyip vakit bulamadıkların. Tüm anlatmak isteyip sözcük bulamadıkların. Tüm çabaların. Boş, yankısız.”
Baudrillard ile birlikte dünyayı hipergerçeklik olarak görüyoruz. Gerçeklik ile kurgu arasında yıkılan köprüleri birbir tanıyorum artık. Nur içinde yat karamsar ama haklı Baudrillard...
Ayrıca bu söylediğinin alnından öperim:
"artık sadece şu duyguların çekim gücü kaldı: nefret, tiksinti, alerji, iğrenme, hayal kırıklığı, bulantı, antipati, bıkkınlık. artık insanlar neyi neyi istediklerini bilmiyor, neyi istemediklerinden daha eminler. "