Ölmek istedim. Hayır, ölmek değil, aslında yaşamamak istedim. Ölüm beni korkuturdu.
Sayfa 11·Kitabı okuyor
Dervişler perişan bir haldeydiler. Eğer İntihar günah olmasa, o gece, önemli bir kısmı intihar ederdi.
Sayfa 29·Kitabı okuyor
Edebiyat
Reklam
...... "intihar edenler", bireyselleşmeden kaynaklanan suçluluk duygusuna yakalanmış kişiler olarak, kendilerini geliştirip mükemmelleştirmeyi yaşamlarının bir amacı saymayan, tersine kendi kendilerini çözüp dağıtmayı, anne'ye dönmeyi, Tanrıya dönmeyi, evrene dönmeyi amaç edinen varlıklar olarak karşımıza çıkarlar.
Homoseksüel olmanın zorluklarını yaşayan Foucault henüz Ecole Normale’deyken intihar girişiminde bulunmuş olabilir; psikiyatrik tedavi gördüğü ise kesin.
Sayfa 16·Kitabı okudu
Mesele şu ki yarın yine yaşamak gerekecek.
Gülümseyen bir çocuğu görmek insanın yüreğine su serpiyor.
Reklam
Reklam