Ve Simyacı…
Çok geç okudum,farkındayım.Zaten Simyacı’yı okuyacağım kesindi.Öncesinde 1k yorumlarına bakayım dedim,bakmaz olaydım.Gerçekten üzüldüm.Bir kitabı beğenmek ya da beğenmemek değil mesele.Eleştirinin iyisi de kötüsü de benim için kârdır.Ancak bir kitabı beğenmemek ayrı, kitabın kalitesiz,zaman kaybı,anlamsız olduğunu belirtmek ayrıdır.Benim düşünceme göre okunan her kitap insana bir şey katar.İnsanın bakış açısını genişletir,düşünmesine ve sorgulamasına olanak sağlar.Nitekim Simyacı da benim için öyle oldu.Başkalarının düşüncelerine saygı duyuyorum ancak onlara katılmıyorum.Benim gibi anlam ve hayat arayışında olan 18 yaşında bir genç için etkileyici bir kitaptı.Benim tecrübeme göre bazen işaretler,ipuçları bazı olayları öngörebilmemizi sağlar.Bazen olacaklar bellidir,kaçınılmaz sonlardır.Kaderimin benim elimde ve seçimlerimin sonucu gereği gerçekleştiğine/gerçekleşeceğine inanıyorum.Bu kitapta da buna değinmiş.Başkarakterin kendi hazinesine iyi kötü sayısız tecrübe sonucu ulaşacağı belliydi.Gerçekten bizim için önemli olanın ne olduğu konusunda sorgulatan bir kitaptı.Tamamen kendi düşünceme göre,bu kitabı ‘’abartanlara’’ katılıyorum.İyi ki okumuşum.Ön yargısız bir şekilde,yavaş yavaş,anlayarak okunmasını tavsiye ederim
İyi günler
Bol okumalar:)