İshak Üzgün

İshak Üzgün

, bir kitap okudu
8/10
·104 syf.·
Beğendi
·
7 saatte okudu
·
Okunma: 20 Mart 2020 22:30
·
2020 20. kitabı
Molière
8.1/10 · 28bin okunma
Reklam
Alageyik
Önce Karaca Alinin ölüsünü gördüler.Başında bile durmadılar.Sonra geyiğin ölüsünü gördüler.Sonra da ta aşağılardan bir inilti duydular.Baktılar Halil uçurumun çıkıntısında heyal meyal görülüyordu.İnceden de bir inilti geliyordu. Gittiler köyden uzun kendirler getirdiler.Halile sarkıttılar."Brline bağla da çekelim," dediler.Halilin ipe dokunacak hali bile yoktu.İniltisi gittikçe artıyordu.Bağlayamayınca Halil: "Siz varın gidin," dedi."Ben gelemem," dedi. Beline ipi bağlayıp da o uçuruma inip Halili çıkarmaya kimse cesaret edemiyordu. "Zeynebe de söyleyin.Muradına ersin," diye inledi.Sonra ses soluk kesildi. Zeynep bunu duyunca ayıktı.Uçurumun başında donmuş duruyordu.Birden kendini Halilin üstüne bıraktı. O gün bugündür,o uçsuz bucaksız kayadan bir türkü gelir.Tüekünün sözleri şafak vakitleri,tan yerleri ışıdı ışıyacakken iyice anlaşılır. ... İşte orada,iki sevgilinin düşüp can verdikleri yerde,her yıl,oraya düştükleri günün seherinde,tanyerleri ışırken,iki çiçek biter.Bu çiçeğin biri kırmızı biri mavi açar.Tam günün ucu görünür,çiçekler birbirine kavuşacakken,öte kayadan bir geyik uçarak gelir,çiçekleri yer.Bu her yıl böyle olur
Sayfa 221·Kitabı okudu
Karacaoğlan
Bugün de rivayet ederler ki,o mağaradan,yüreği temiz olanlar,varır da can kulağıyla dinlerlerse,türkülerş duyarlarmış. Karacaoğlanın mağaranın kapısındaki son türküsü dünya üstübedir. Üç günlük fâni dünyada Ölmeden gülen öğünsün Beş vaktını da kazaya Komayıp kılan öğünsün Deryalarda oynar kayık Kimi sarhoş,kimi ayık Dünya fâni,insan konuk Demlerin süren öğünsün Metin Karacaoğlan metin Yöğrük derler aşkın senin İnsan insanın kıymetini Sağlıkta bilen öğünsün Sonra: Yürü bre yalan dünya Sana konan göçer bir gün İnsan bir ekin misali Seni eken biçer bir gün Yer üstünde yeşil yaprak Yer altında kefen yırtmak Yastığımız kara toprak O da bizi atar bir gün
Sayfa 150·Kitabı okudu
Karacaoğlan
Bu,delice bir yüreklilikti.Ya birisi görse de olan biteni Beye haber verse.Bey hepsini öldürürdü.Kimse Beye haber vermiyordu.Vermezdi de...Öyle bir havaya bürünmüştü oba.Olan bitenden Beyin adamlarının da,Beyin Hatununun da haberi vardı.Herkesler de biliyordu ki olan biteni Beye hiç kimse haber etmeyecektir.Kelle pahasına da olsa. Bütün oba bir aşığı,bir hak aşığını,bir ermişi,sevdalıları korumanın sevinci,övüncü içindeydi.
Sayfa 137·Kitabı okudu