Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
O beni öldürmek üzere, ama ben O'nun karşısında esriyorum Öyle bir güzellik var ki kılıcını çekişinde.
Sayfa 746Kitabı okudu
günümüz dünyasını bölen meseleler olan din ve bilim, ahlâk ve siyaset, fert ve cemiyet, maneviyat ve maddiyat arasında bir çeşit bağa işaret eden İslamiyet, bir kez daha orta yol sunan bir düşünce rolü kazanırken, İslam dünyası da bölünmüş dünyada aracı bir millet rolü üstlenir. "Mistisizm içermeyen bir din ve ateizmi reddeden bir bilimi" temsil eden İslam, fark gözetmeksizin tüm insanların alakalarını cezbedecektir.
Reklam
Hallac- ı Mansur
"Senin aşkını bütün varlığımla kucakladım, ey benim Velâyet'im! O kadar yoğun gösterdin ki Kendini, sanki artık bende Sen'den başka bir şey yok!
Sayfa 361Kitabı okudu
Ahmed-ibni-Fâris şöyle dedi:
Hallac'i Sûk'el-Katîa'da gördüm, caminin kapısında ayak- taydı, ve şöyle diyordu: "Ey insanlar! Hakikat bir kez bir gönlü ele geçirmeyegörsün, onu Kendisi olmayan her şeyden boşaltır! Allah bir insana el atmayagörsün, onu Kendisi olmayan her şeyden boşaltır! İnananlarından birini sevdiği zaman, diğerlerini ondan nefret etmeye sevkeder, ki o kulu Kendisine iyice bağlansın, Kendisine razı olsun.
Sayfa 361 - ArdıçKitabı okudu
Abdest ve hareketlerde namazın akli unsurları vardır.Bu unsurların sayesinde namaz yalnızca bir ibadet değil , aynı zamanda bir disiplin ( veya hijyen) , yalnızca mistisizm değil ; uyanıklık da demektir. Gerçekten de sabahın bir vakti soğuk su ile serinlemekte , sonra o sıkı sıkı saflarda hep birlikte namaz kılmakta askeri düzenden bir şeyler vardır. Kadisiye Muharebesi arifesinde Pers ordusunun gözcüsü, uzakta Müslüman savaşçıların hep birlikte sabah namazı kıldığını fark edince komutanına şöyle haber vermiştir: “Müslüman ordusu şu an askeri tatbikatta.”
Hz.Muhammed , mağaradan dönmek zorundaydı. Bu dönüş olmasaydı o hanif olarak kalırdı.Fakat döndüğü için İslam'ın elçisi olmuştur. Bu , iç alem ile "reel" alemin , mistisizm ile aklın , meditasyon ile eylemin buluşmasıdır. İslam , mistisizm olarak başlamış ; siyaset ve devlet düşüncesi olarak tamamlanmıştır. Din , gerçekler dünyasını kabul etmiş ve İslam olmuştur.
Reklam
Bu karışıklık içinde anarşinin ta kendisi olan bir mistisizm alır yürür. Başlangıcından itibaren daima tasavvufa meyli olan, devletin resmî dinine rağmen bir türlü tam mânasıyla sünnî Müslümanlıkla yetinemeyen ve Şamanizm kalıntısı akideleri Müslüman dini ile ancak bu çerçeveler içinde birleştiren Anadolu'da Aleví akidelerle beraber Hayderîlik, Kalendirîlik gibi Melâmî tarikatleri çoğalır. İslâm âlemi için o kadar tehlikeli olan ve siyasî istikrara tesir eden Mehdî inancı kökleşir. Bu ruh hâli Anadolu'da gizli veya aşikâr bugüne kadar gelen ve millî hayatta sırasına göre menfi veya müspet roller oynayan bir ikiliği doğuracaktır.
Sayfa 73
Bir materyalist İslam'ı her zaman yalnızca bir din ve mistisizm ("sağ" bir eğilim) olarak göreceği gibi, bir Hristiyan İslam'ı her daim toplumsal ve siyasal bir hareket ("sol" bir eğilim) olarak tasavvur edecektir. Bu bakış açılarından hareketle İslam'ın nevi şahsına münhasır yolu, onun merkezi konumu belirlenebilir.
160 syf.
10/10 puan verdi
İncelemeyi bitirene hediye var.
Prof. Cavit Sunar hocanın hazırladığı kıymetli bir çalışmadır. Cavit hoca Ankara İlahiyatın eski hocalarından birisidir. Özellikle tasavvuf ve mistisizm üzerine çalışmalarıyla biliniyor. Mistisizmin Ana Hatları kitabı bilgi dolu bir kitaptır. Bu kitabı bitirdim ancak yarısını anlayabildim. Çünkü kitabın cümle yapısı ve birçok kelimesi eski
Mistisizmin Ana Hatları
Mistisizmin Ana HatlarıCavit Sunar · Anadolu Aydınlanma Vakfı Yayınları · 20067 okunma
608 syf.
·
Puan vermedi
Geniş Özet
Tanrı'yı ve dinleri akademik bir çevrede konuşmak ne kadar mümkün ve doğrudur, bilemiyorum. Bilim bazı inanç temelleri üzerinde yükselmiş ve bunlar yıllar içinde birbirine öylesine kenetlenmiştir ki artık bunun dışında söylenen bir şey'in imkanına dair düşünmemek gerektiğine dair bir algı vardır.  Armstrong'un bir kaç eserini daha
Tanrı'nın Tarihi
Tanrı'nın TarihiKaren Armstrong · Pegasus Yayınları · 20171,640 okunma
Reklam
Mistisizm içermeyen bir din ve ateizmi reddeden bir bilimi temsil eden İslam, fark gözetmeksizin tüm insanların alakalarını cezbedecektir.
Bir materyalist İslam'ı her zaman yalnızca bir din ve mistisizm ("sağ" bir eğilim) olarak göreceği gibi, bir Hristiyan İslam'ı her daim toplumsal ve siyasal bir hareket ("sol" bir eğilim) olarak tasavvur edecektir. Bu bakış açılarından hareketle İslam'ın nevi şahsına münhasır yolu, onun merkezi konumu belirlenebilir.
Mistisizm içermeyen bir din ve ateizmi reddeden bir bilimi temsil eden İslam, fark gözetmeksizin tüm insanların alakalarını cezbedecektir.
Çok iyi biliyorduk ki, Carlo Carretto’ nun dediği gibi, ilahiyat bölse bile mistisizm bütün dinlerin mensuplarını birleştirir ve varlığın belli bir seviyesine erişildiğinde de bütün inananlar aynı tecrübeyi yaşar.
230 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.