Kuantum. Ne demek kuantum? -daha doğrusu Kuantum Fiziği- atom altı düzeyde madde, parçacık, enerji paketleri gibi alanlarda faaliyet gösteren bir “pozitif bilim”. Pozitif bilim olduğundan dolayı da veri ile hareket eden bir yapısı var. Gayet ciddi, deney ve metodla yürüyen bir fizik kolu. Yani Felsefe’nin, günlük hayatın, özellikle de psikoloji’nin konusu olmadığı gibi aralarında hiç bir ilişki de yoktur. Kuantum düşünce sistemi, Kuantum psikoloji, Kuantum felsefesi gibi bir şeyin olma ihtimali dahi saçmadır. Komiktir. Geçenlerde Kuantum Tasavvuf diye bir şey de gördüm ki sanırım cehalette son nokta budur😂 Kuantum dedilen alan; Gibbs enerjisidir, Blackbody Registrations’dur, fotondur v.b… Ne alakası var tasavvufla, dinle, felsefeyle. Birileri nanometrik mikroçiple telefon üretir, birisi de o telefonla "bugün kuantumum çok yüksek, evrenden enerji aldım" diye selfie çeker hikaye atar işte 😂 Sonuç bu. Aynen evrenden enerji aldın.