Ceren

Ceren

, bir kitap okudu
6/10
·408 syf.··
3 günde okudu
·
Okunma: 11 Şubat 2025 00:29
·
2025 3. kitabı
Ahmet Ümit
8.2/10 · 32,9bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Okuyucu, bahsedildiği kadar vurucu bir kitap mı?
7/10
·188 syf.··
2025 2. kitabı
·
23 saatte okudu
·
Okunma: 08 Şubat 2025 16:28
Benim için oldukça kararsız düşünceler oluşturan bir kitap oldu. Uzun bir süredir listemde olan bu kitaba, yeni aldığım e reader ın kütüphanesinde rastlayınca daha fazla gecikmek istemedim ve bu vesile ile cihazdan okuduğum ilk kitap olmuş oldu. Aşağıda kitap hakkında düşüncelerimi izah etmeye çalışacağım. İncelemem spoiler içerecektir. Kitabın ilk bölümünde açıkçası kitabı bırakmayı düşündüm. 15 yaşında bir oğlan çocuğunun 36 yaşında bir kadın tarafından istismar edilmesi beni rahatsız etti. Kitap tamamen çocuğun anlatımından oluştuğu için birinci bölümde yer alan bu ilişki, karakterimiz tarafından istismar olarak nitelendirilmeyen, bağımlılık noktasında değerlendirilen bir statü oluşturuyor. Ergenliğe yeni geçmiş erkeklerin kendinden büyük kadınlara duyduğu cinsel dürtü, genel olarak bilinen bir durumdur. Başlangıçta ikilinin ilişkisi bu bağlamda değerlendirilebilecekse ve karakterimiz tarafından açıkça istismar olarak değerlendirilmemişse de kitabın ilerleyen bölümlerinde karakterin hayatının izleyiş şekli ve Hanna'yı düşünmekten hiçbir zaman kopmaması yaşanan bu ilişkinin karakterimizde derin izler bıraktığını açıkça gösteriyor. Zaten kitabın ilerleyen kısımlarında başka kişilerce bu durum için istismar değerlendirilmesi yapılmıştı. Kitabın yazarının da bu ilişkiyi böyle değerlendirdiğini yalnızca karakterimizin anlatımında dile getirmediğini düşünüyorum. Kitabın 2. bölümü, Hannah'nın terkinden sonra karakterimizin hayatını ele alırken bana kalırsa 3. ve 4. bölümler kitabın en güzel kısımlarını oluşturmuş. Karakterimizin Hanna'nın yargılanmasını takip etmesi ve bunun üzerine bir hukuk öğrencisi olarak kendi iç hesaplamasını yaptığı kısımlar güzeldi. Vurucu kısımları vardı ancak bence kitabın popülaritesi göz önüne alındığında hikayenin abartıldığı kadar vurucu
Duygu ve Düşünce
OkuyucuBernhard Schlink · İletişim Yayıncılık · 20144,620 okunma

Ceren

, bir kitap okudu
7/10
·188 syf.··
23 saatte okudu
·
2025 2. kitabı
Bernhard Schlink
8.4/10 · 4.620 okunma
Geride kaldı, tıpkı trenle geçerken geride kalan bir kent gibi. Kent hep orada, ardınızda bir yerlerdedir; isterseniz oraya dönebilir, varlığından emin olabilirsiniz. Ama bunu neden yapasınız ki?
Sayfa 41·Kitabı okudu
Kitap Alıntısı