Yazar, yıllar öncesinden yıllar sonrasını kurgulamış, herşeyin devlet kontrolünde olduğu, tüm insanların gözetlendiği, açık bir hapishane hayatında duyguların bile kontrol altına alınmaya çalışıldığı, güven diye bir kelimenin elmas kadar nadir ve değerli olduğunu fark ettiren, sanki korona sonrası hayatımızı bekleyen bir teori gibiydi, ürkütmüyor değil.
Stefan Zweig, zekasına hayran kaldığım yazarlardan birisi, bu kitapta zekanın derinliklerinde yaşadığı kendi buhranını anlatıyor. Acı ama gerçekler var. kısacık bir kitapta olması gereken herşey mevcut.