sıla pamuk

sıla pamuk
@kalbik
"Ben hayatta en çok kitapları sevdim." -Nikola abimiiz

sıla pamuk

, bir kitabı yarım bıraktı
2/10
·96 syf.
Stefan Zweig
7/10 · 32,9bin okunma
Reklam

sıla pamuk

, bir kitap okudu
10/10
·432 syf.··
Beğendi
·
2021 2. kitabı
Irvin D. Yalom
9/10 · 70bin okunma
Bir Kalbin Çöküşü, dalda yetişen tam olmamış meyve gibi
2/10
·56 syf.··
2021 1. kitabı
·
23 saatte okudu
·
Okunma: 30 Ekim 2021 08:34
Merhaba arkadaşlar, baştan söyleyeyim öfke dolu bir inceleme olucak:) Çünkü kitap okuduğum o kadar Stefan Zweig eseri içerisinde en kötüsüydü. Kısaca konusundan bahsedecek olursak ilahi bakış açısı ile yazılmış kitapta adından bahsedilmeyen fakat "yaşlı adam" olarak varlığını sürdüren baş karakterimiz bir gece bazı sebeplerden dolayı bulunduğu otel odasından dışarı çıkar ve o sırada o 'ahlaksız ve terbiyesiz' kızının gece vakti daha yeni odasına girdiğini görür. İşte o zaman, olaylar zinciri açılmaya başlar. Kitap hakkında kendi görüşlerime geçeyim: Benim sözünü etmek istediğim birkaç bir şey var. Bunlardan ilki,karısının başka erkeklerle flört etmesine kızması gayet doğal ve ayrıca kadının yaptığı insanlık dışı, bunu belirtmek isterim.Ama kızının başka erkeklerle flört etmesi, eğlenmesi ya da onlardan biriyle birlikte olmasını hazmedemeyip kızına "ahlaksız,iffetsiz, gösteriş meraklısı" gibi adlandırmalar yapması, kibriti tutuşturup kitabı yakma isteğini getirdi benim bulunduğum vaziyette. Sanki Stefan Zweig popüler olmak için dönemin erkek egemen anlayışı ile doğru orantılı kitap yazmış gibi. Kitabın kapağını kapattığımda Stefan Zweig'e karşı hayal kırıklığı yaşadım. İkinci olarak hayatını; kızı ve karısı rahat yaşasın, istediklerini düşünmeden alsınlar diye harcayan babaları güzel anlatmış. Biraz olsun hissettiklerini anlamak ve empati kurmak bana iyi geldi bir o kadar hüzün versede. O yüzden 2 puan verdim yoksa bu kitap için puan değerlendirmesi yapmak zaman kaybı olurdu:)
Hikaye-Öykü
Bir Kalbin ÇöküşüStefan Zweig · Can Yayınları · 201820,5bin okunma

sıla pamuk

, bir kitap okudu
2/10
·56 syf.··
23 saatte okudu
·
2021 1. kitabı
Stefan Zweig
7.6/10 · 20,5bin okunma
Spoiler YOK!
10/10
·432 syf.··
Beğendi
·
2021 2. kitabı
Merhaba arkadaşlar, yeni katıldım 1000kitap üyelerine ve ilk incelemek istediğim kitap "Nietzsche Ağladığında". Çünkü beni derinden etkileyen ve hâlâ etkisinden çıkamadığım sözleri alıntıladığım kitaptır kendisi. İncelemeye geçelim:) İlk olarak bahsetmek istediğim şey, bu kitapta doğru düzgün bir olay göremeyeceksiniz çünkü zaten amacı da bu değil kitabın. Kitap sizleri uslamlamaya, sorgulamaya ve düşündürmeye yöneltiyor. Bunları yaparken iç konuşma ve diyalog gibi anlatım tekniklerinden yararlanıyor. Oldukça başarılı bir yapıt olmakla beraber insana okurken "Acaba buradaki iletmek istediği fikri kaçırdım mı?" sorusunu sorduran ve kaçıracağım korkusunu yaşatan bir kitaptır da aynı zamanda. Kısaca bahsetmek gerekirse her şey Lou Salome'nin Dr. Breuer'den arkadaşı Nietzsche için yardım istemesiyle başlar. Fakat bu yardımı Nietzsche'ye kabul ettirmek imkânsızdır ve bunu bilen Lou Salome istediği yardımın Nietzsche ayardına varmadan gerçekleştirilmesini talep eder. Bir şekilde aynı odada buluşan Nietzsche ve Breuer, diyalogları ile sizi sonsuz bir sorgulamaya veya düşünmeye davet eder. Bu kitap benim için ayrı bir önem taşır çünkü beni ,kendi benliğimi ve hakikatimi; araştırmaya,öğrenmeye ve tanımaya yöneltmiştir. Bu kitabı okuduktan sonra kendimi hiç tanımadığımı, dış dünyaya kendimi kaptırdığım için iç dünyamda olup bitenlerden bihaber olduğumu fark etmişimdir...Eğer kendinizi tanımak,iç dünyanızı keşfetmek,yeni bakış açıları kazanmak; Nietzsche,Lou Salome, Dr. Breuer ve Freud gibi önemli isimlerin yaşamına dair bilgiler öğrenmek istiyorsanız bu kitabı kesinlikle okumanızı tavsiye ederim.
Felsefe
Nietzsche AğladığındaIrvin D. Yalom · Ayrıntı Yayınları · 202470bin okunma
Reklam