Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
216 syf.
9/10 puan verdi
·
5 günde okudu
SABRIN DEMİ
Çayı deminden anlarsın, yâri ise ayrılık vakti boğazında bıraktığı düğümden; bu yüzden beklemek değil bizimkisi demlenmek ve biliriz ki birbirine kavuşanlar değil ancak muhabbetle demlenenler aşka ulaşabilirler çünkü bazı şiirler hatırlamak için değil, unutmamak için yazılır. Demlenmek yavaşlamaktır biraz; içine kazımak, silinmez bir kalemle
Elif Gibi Sevmek 2
Elif Gibi Sevmek 2Hikmet Anıl Öztekin · Hayy Kitap · 20176,9bin okunma
HEM ALAYLI HEM MEKTEPLİ...
Gülüm Çamlısoy
Gülüm Çamlısoy
Kaile alınmadığı kadar zaman Varla yok arası süzülen duman Buğrası göğün Buklesi dünün Devasa bir sarkıtta saklı kalmış ömrün Derin ukdesi inzivada şiir
Reklam
Şu yüce dağların karı tükenmez. Benim ićimdeki sevdaya benzer. Cehennemin ateşi nâr/ı tükenmez. Benim içimdeki sevdaya benzer. Ananın ,yavrusuna merhameti bitermi. Goca Karıların kehaneti biter mi. Hiç eski söz lerin rivayeti biter mi.
KALEMİN YÜKÜ I
(...) Kuran'la yükleneceği sorumluluğu anlama düzeyine getirilir insan.
Sayfa 10
KALEMİN YÜKÜ I
Sözün de yazıya eş bir gücü var. Söz (kelâm=parole), toplumların şahdamarıdır âdeta.
Sayfa 9
KALEMİN YÜKÜ I
Kuşkusuz, insanın sürekliliği, tüm canlıların sürekliliği nasıl bir zorunluluksa, duyguların, düşüncelerin sürekliliği de bir zorunluluktur. Düşüncelerin, duyguların sürekliliğini yazı sağlıyor.
Sayfa 9
Reklam
KALEMİN YÜKÜ I
Niçin yazıyoruz? Nedir ereği kalemi elimize alışımızın? Yazar, önce bunları düşünerek masaya oturan kişidir. Ağacın çiçek açması gibidir yazının yazılması. Kadın doğum yapar, sancının sonu muştudur, yazarın da cümleleri öyle. Yazar ondan dönemez artık, bağlanmıştır.
Sayfa 9
EN ESKI YAZILARIM 1.
Saçmasında vurulduğun mazi namın olur Denizinde sarıldığın sinsi ahın olur Fırtınasında savrulduğun serseri zamanın Toprağında kuruduğun mezarın olur 
Mehmet Akif.
Gerek çağdışı, gerekse kendinden önce yaşamış hiçbir insana karşı kadirbilmezlik etmez; kime ne borçluysa açık açık söyler; “Ben de Muallim Naci’den çıktım.” der. Tanıyanlar onu; “çok şahsi, çok kendi” bulurlar. Nev-i şahsına münhasır bir insandır.
Sayfa 78
Mehmet NARLI - Yerliliğin İnşası
Nuri Pakdil, "Kalemin Yükü" başlıklı yazısında çağdaş edebiyatın kaynağı olarak Kur'an'ı gösterir; Batı'ya yönelmeyle birlikte edebiyatın yerli düşünceden koptuğunu ileri sürer.
Reklam
104 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
4 günde okudu
Her Şerde Bir hayır vardır
Uzayıp giden hayat yolunda Allah bazı insanları karşımıza imtihan olarak çıkarır. Bazıları sebebimiz olur , bazıları yıkılışımız, bazısı silkelenip kendimize gelmek için bir vesiledir adeta. Hani en dibe kadar batıp debelenirsin, bitti artık dersin. Ama zaten görüp görebileceğin en dip orasıdır. Toparlanıp küllerinden doğmaktan başka bir seçeneğin
Yoksulluk İçimizde
Yoksulluk İçimizdeMustafa Kutlu · Dergâh Yayınları · 202110,7bin okunma
Okuması Biraz Sabır Gerektiren Kaside(Yokluk Üzerine)
KASİDE-İ ADEM (YOKLUK KASİDESİ) Can verir âdeme endişe-i sahbâ-yı adem Cevher-i can mı aceb cevher-i minâ-yı adem Yokluk kadehinin düşüncesi insana can verir. Acaba yokluk şarabının özü canın cevheri midir? Çeşm-i im'ân ile baktıkça vücûd-i ademe Sahn-ı cennet görünür âdeme sahrâ-yı adem Yokluğun vücuduna tetkik (inceleyici) edici
Kalemin Yükü-I
Niçin yazıyoruz? Nedir erkeği kalemi elimize alışımızın? Yazar, önce bunları düşünerek masaya oturan kişidir.
Sayfa 9 - Edebiyat Dergisi YayınlarıKitabı okudu