Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
_İnsan, Meleklerin Cevherindendir. _Nurlu bir cevher, melek gibi marifet-i ilahi ile süslü olunca, elbette meleklerin arkadaşı olur. _İnsanlar görünüşte insana benzeseler de hakikatte halleri başkadır. Kıyamet gününde manalar görünecektir. _İnsanın içindeki ahlakın tamamı 4 kısımdır. Hayvan, canavar, şeytan ve melek ahlakları. _Allah’tan başka
_Maske takarak yaşıyoruz ve maskenin içindeki gerçek beni unutup, ideal benliği gerçek sanıyoruz. Gerçek benliğimizle çatışma sonucu hastalanıyoruz. _Ortaçağda felsefesinde Tanrı, insanı kurgulayarak yaratır ve insan, tanrıya ulaşmak için uğraşır. Bu kurgu dünyası bir sınavdır. Ortaçağ ilkel insanı bu yüzden bir maske takar. Rönesans özgür
Reklam
Sekizinci Beyan
| İLHAM İLE ÖĞRENME ARASINDAKİ FARK VE SUFİLERİN KEŞİF YOLU İLE NAZARİYECİLERİN YOLU ARASINDAKİ FARK | Şunu bil ki! Zaruri olmadığı hâlde kalpte hasıl olan bazı ilimler farklı şekilde oluşur. Bazen nereden geldiği bilinmeyecek şekilde kalbe ilka olur. Bazen de öğrenmekle ve istidlal yolu ile elde edilir. Delilsiz ve kesp olmadan elde edilen
Kutsal Yazılar’a göre İsa’nın öğrencileri olmalıyız. Bazıları için zordur bu. Onları “öğrenci” sözcüğü korkutabilir. Öğrenci olmanın ne anlama geldiğine bir bakalım. Aslında gayet basittir: öğrenci izleyici ya da öğrenendir. İsa, öğrencilerin yapması gereken şeyin bu olduğunu söyledi. Öğretmenleri gibi olmak için öğrenirler. Bu, göz önünde
Rivayet edildiğine göre, iblis bir fetva soran kılığına girip İmam Şafii'ye gelmiş ve ona şunu sormuş: - "Allah beni dilediği gibi yaratmış ve dilediği işte kullanmışken, günahlarımdan dolayı beni cehenneme atarsa adalet etmiş olur mu?" İmam Şafii ona şöyle cevap vermiştir: - "Senin bu sualin cebir inancına göre varittir. Bu inanca göre, insan yaptığı her işi Allah Teâlâ'nın cebir kullanması ve zorlamasıyla yapar. Fakat bu inanç doğru değildir. Çünkü Allah teâlâ kullarını bu şekilde zorlamaz. O kullarına akıl ve seçme gücü olan İrade vermiş ve doğru olanı öğretmek için de onlara peygamber ve kitap göndermiştir. Bir kul, bütün bunlara rağmen yanlış olan işi seçerse, Allah Teâlâ onu o işte kullansa da, seçiminden kendisini sorumlu tutar ve bu seçimi cehennemi gerektirirse, onu cehenneme atar. Bu da adalet olur. Çünkü kul, yaptığının karşılığını bulur. Adalet de yaptığının karşılığını bulmaktır. "