" Doğanın içinde kalın ve birer vahşi olarak yaşayın, orası bir cennettir. Yalnız,bu cennette düşünce diye bir şey yoktur. Akıllı bir cehennemde olmak,aptal bir cennette olmaktan iyidir. Hayır,cehenneme gerek yok. İnsanlardan oluşmuş bir toplum olalım yeter. Ben arı kovanlarında olmayan, karınca yuvalarında bulunmayan şeyleri, anıtları, güzel sanatları, şiiri, kahramanları,dâhileri istiyorum. Sonsuza kadar yük taşımak insana özgü bir yasa değildir. Hayır! Artık paryalar, köleler, kürek mahkumları, iblisler yok! Ben istiyorum ki insanın her özelliği uygarlığın ayrı bir simgesi olsun ve bu özellikler onu geliştirmeye yarasın. Ben düşüncede özgürlüğü, yürekte eşitliği,ruhta da kardeşliği istiyorum. Benim istediğim..."