Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Allah'a Çok İbadet Etmenin Güzelliği

Abdülhay El-Leknevi

Allah'a Çok İbadet Etmenin Güzelliği Gönderileri

Allah'a Çok İbadet Etmenin Güzelliği kitaplarını, Allah'a Çok İbadet Etmenin Güzelliği sözleri ve alıntılarını, Allah'a Çok İbadet Etmenin Güzelliği yazarlarını, Allah'a Çok İbadet Etmenin Güzelliği yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
كتاب الظُّفَرُ بِهِ فَتْحٌ عَظِيمٌ وَالنَّظَرُ فِيهِ نَعِيمٌ مُقِيمٌ Öyle bir kitap ki onu elde etmek büyük bir fetihtir. Onu incelemek ebedî bir nimettir.
Sayfa 20
Reklam
[Çok İbadet Etmenin Şartları]
Dokuzuncu Şart: Cemaatle kılınan namazlarda Kur'ân'ın tamamını veya uzun sûreleri okumak gibi, ibadeti çok yapmak, Müslümanlardan/cemaatten herhangi birinde bıkkınlığa sebep olmamalıdır. Çünkü cemaatle namazı çok uzatmak, cemaatte bıkkınlığa sebep olan şeylerdendir. Çünkü onların içinde zayıf olanlar, hasta olanlar ve işi olanlar
s. 126-127, 1. Baskı, Takdim YayıneviKitabı okudu
[Çok İbadet Etmenin Şartları]
Sekizinci Şart: Seçmiş olduğu/âdet edindiği bu ibadete devam etmeli ve bir özür olmadıkça onu terk etmemelidir. Bu şart, Rasûlullah'ın (sav), "Allah Teâlâ'ya en sevimli ibadet, az da olsa devamlı olanıdır"* hadisinden alınmıştır. Bu hadisi, Müslim Hz. Âişe'den rivayet etmiştir. Buhârî, Müslim ve başkaları Abdullah b. Amr b. Âs'tan, Rasûlullah'ın (sav) kendisine şöyle dediğini rivayet etmişlerdir: "Ey Abdullah! Gece namazına kalkıp da sonra gece namazını terk eden falan kimse gibi olma. "** ____________ *[Buhârî, "Rikak" 18; Müslim, "Salatü'l-müsafirin" 218; Ahmed, Müsned, VI, 61, 165, 267, 273.] **[Buhârî, "Teheccüd" 32; Müslim, "Siyam" 185; Nesâî, "Kiyamü'l-leyl" 59; İbn Mâce, "İkametü's-salat" 174; Ahmed, Müsned, II, 170.]
Sayfa 126 - 1. Baskı, Takdim YayıneviKitabı okudu
[Çok İbadet Etmenin Şartları]
Yedinci Şart: İbadetlerin rükünleri, hakkını vererek yerine getirilmelidir. Horozun yem yediği gibi namaz kılarak namaz rek'atlarını çoğaltmak/çok namaz kılmak veya tertil ve tedebbür olmadan çok Kur'ân okumak ve benzeri şeyleri yapmak câiz değildir. Rasûlullah'ın (sav), "üç günden az bir sürede Kur'ân'ı okuyan onu
s. 125-126, 1. Baskı, Takdim YayıneviKitabı okudu
[Çok İbadet Etmenin Şartları]
Üçüncü Şart: Bundan dolayı daha mühim bir şeyi kaçırmayacaktır. Mesela, gece kıyamını uzun tuttuğunda sabah namazını kaçıracaksa bu kimseye bütün geceyi kıyamla geçirmek câiz değildir. Çünkü farz ibadeti edâ etmek, nafile namazlar kılmaktan daha mühimdir. Buna, İmam Mâlik'in, Ebû Bekir b. Süleyman b. Ebû Hasme'den yapmış olduğu şu rivayet delâlet etmektedir: Ömer b. Hattâb, bir gün sabah namazında Süleyman b. Ebû Hasme'yi göremedi. Bunun üzerine Ömer çarşıya gitti. Süleyman'ın evi mescidle çarşı arasındaydı. Süleyman'ın annesi eş-Şifâ'nın yanına vardı ve ona, "Süleyman'ı sabah namazında göremedim" dedi. O da, "o, namaz kılarak geceyi geçirdi de gözleri ona galip geldi (uyuya kaldı)" deyince, Hz. Ömer, "bana göre Sabah namazında hazır olmam bütün geceyi ibadetle geçirmemden daha iyidir" dedi.* Aynı şekilde geceyi kıyamla geçirmek, gündüzleri oruç tutmak cemaatle namaz kılmayı, cenaze namazı kılmayı, tasnif ve tedrisle ilim neşretmeyi ve benzeri şeyleri kaçırmaya sebep olacaksa, böyle yapmak o kimseye uygun olmaz. ___________________________ *[Mâlik, Muvatta', "Salatu'l-cemaa" 7.]
Sayfa 124 - 1. Baskı, Takdim YayıneviKitabı okudu
Reklam
[Çok İbadet Etmenin Şartları]
İkinci Şart: Nefsinin taşıyamayacağı/güç yetiremeyeceği bir zorluğu nefsine yüklemeyecek, bilakis nefsinin güç yetirebileceği bir şey olacak. Bu şart, “size gereken güç yetirebileceğiniz amelleri yapmaktır"* hadisinden alınmıştır. ________________________ *[Buhâri, "iman" 31, "Teheccüd" 18; Müslim, "Salatü'l-müsafirin" 220, 221.]
Sayfa 124 - 1. Baskı, Takdim YayıneviKitabı okudu
[Çok İbadet Etmenin Şartları]
Birinci Şart: Bundan dolayı zihne bir bıkkınlık/usangaçlık meydana gelmeyecek, ibadet lezzeti ve kalp huzuru kaybolmayacak. Bu şart, "sizden biri namaz kıldığında dinç halinde namaz kılsın" hadisinden alınmıştır.* Bu hadis, zihni dinç olduğu ve tabiatı istekli olduğu müddetçe namaz kılsın demektir. _________________ *[Ebu Davud, "Salat" 308.]
Sayfa 124 - 1. Baskı, Takdim YayıneviKitabı okudu
el-Hadikatü'n-nediyye şerhu't-Tarîkati'l-Muhammediyye'de şöyle kaydedilmiştir: Çok ibadet etmek, riyazat ve mücahede şekillerinden olup da geçmiş seleften rivayet edilen şeylerin hiçbiri, din-i Muhammedîden hiçbir şeye aslen muhalif değildir. Bilakis bunlar aynı şekilde, bunlara vakit bulabilen ve güç yetirebilenler için üzerlerine vacip kılınmaksızın Kitap ve Sünnet'te varid olmuştur. Çünkü bunlar mükellef kılınan şeyler üzerine fazladan yapılan nafile ve sevap verilen şeylerdir. Aynı şekilde Kitap ve Sünnet'te, bunlara güç yetiremeyen ve bıkkınlık oluşacak kimseler hakkında amelde orta yol ve vasat olmak da varid olmuştur. Dinde hem kolaylık hem zorluk vardır. Allah Teâlâ, hem "Allah'dan hakkıyla korkun", hem de "Gücünüz yettiği kadar Allah'dan korkun" buyurmuştur.
Sayfa 118 - 1. Baskı, Takdim YayıneviKitabı okudu
İnce ve dikkat edilesi bir tespit
İbadet çeşitlerinden her bir çeşidinin tek tek Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'den sabit olması şart değildir.
71 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.