Puan

7.710 üzerinden
107 kişi
Sofrada bir yemek var ama tatsız tuzsuz.
5/10
·126 syf.··
2020 93. kitabı
·
24 saatte okudu
·
Okunma: 23 Temmuz 2020 18:11
🖎 Ferit Edgü'den okumuş olduğum 3. kitaptı bu: Yaralı Zaman, Bir Gemide ve son olarak Av. 🖎 Av kitabı özelinde diğer kitaplarının da etkisiyle bu yazarımızın bende bıraktığı izlenim pek de olumlu olmadı. Tamamen özgün bir anlatısı olsa da kitaplarında yine de kuruluk-durgunluk var. O şöyle dedi, ben böyle dedim anlatısı bir süre sonra kasvetli olmaya başladı. 🖎 Yazarımızın eşiyle ilgili epey problemi var belli ki: Ferit Edgü'ye göre bir baş belasıdır. Eşe tahammüllü ama vurdumduymazdır. Sürekli bir eş eleştirisi sezinledim okudukça. 🖎 Bunun yanında her ne kadar özgün desek de anlatısına bir o kadar da açık seçik ve müstehcen... Açık seçiklik de bu kadar bariz anlatılmaz. 🖎 Sözgelimi Ferit Edgü, kendi halinde bir öykü yazarımızdır. Enerjimin uyuşmadığı bir öykü yazarı... Tuzsuz bir anlatısı var ki ortaya koyulan yemeğin pek bir lezzeti yok.
Edebiyat
AvFerit Edgü · Can Yayınları · 2007375 okunma
10/10
·126 syf.··
Beğendi
·
2017 6. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 10 Şubat 2017 19:06
Onbir hikayeden oluşan muhteşem bir kitap....Kitap için söylenecek hiç bir şey yok inanın....Çok güzeldi...Toplumun kuralları ve baskıları nedeni ile bunalmış insanların verdiği tepkileri anlatıyor....Solumasina engel olduğunu varsayan bunalmış bir adam ,eşini merdivenlerden aşağı atıyor...Hikayelerin ortak noktası yalnızlık....Ve yalnızlık her bakımdan sorgulanıyor...Demem o ki okuyun ...
AvFerit Edgü · Can Yayınları · 2007375 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
9/10
·126 syf.··
2018 3. kitabı
Ferit Edgü beni hep doğru zamanda yakalayıp doğru şeyler hissettiriyor. Kimse'sini tam anlamıyla "kimse" gibi hissettiğim bir dönemimde okumuştum, Av'ını da yalnızlığıma ne kadar düşkün olduğumu yine ve yine hissettiğim bir dönemimde okudum. Kitap ana karakterlerin bazen akıllarını kaçırdıklarını düşünecek kadar yalnız olduğu kısa hikayelerden oluşuyor. Ferit Edgü'nün diline alışık değilseniz garipseyebilirsiniz sadece.
AvFerit Edgü · Can Yayınları · 2007375 okunma
gerçekçilik yollarından birinin öğrenimi süresince yazılanlar
Puan vermedi·126 syf.··
Beğendi
·
2020 205. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 13 Haziran 2020 00:28
Edgü giriste okuyucuyu şu şekilde bilgilendiriyor, "Son olarak , okuyucuya tek bir gerçekligin olmadığını, bu kitaptaki öykülerin de, bu gerçekçilik yollarından birinin öğrenimi süresince yazıldıklarını ansıtmak isterim." Bu kitapta bir araya gelen on öykü, 1953-1967 yılları arasında yazdıklarımdan bir seçmedir. Aradan geçen zamanın ve kurtulmak istenen bir geçmişin zorunlu kıldığı bir seçme. Bir süre sonra, bu kitaba almadığım öyküler gibi, bunların da, bugün kendilerinde bulduğum anlamı yitirmeleri, başka bir deyişle eskimeleri olmayacak şey değildir. Ya da bunun tersi: Bütün onlara vermediğim anlamı, olayların, görüşlerin gelişmesiyle kazanabilir, böylece yeni bir imyut elde edebilirler. Her sanat yapıtının ortak yazgısıdır bu. Bu konuda benim ne bir umudum ne de bir umutsuzluğum var. Onları , beylik bir deyişle zamana bırakıyorum .
İlişkiler
AvFerit Edgü · Can Yayınları · 2007375 okunma
9/10
·126 syf.··
2018 100. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 31 Ağustos 2018 12:37
Ferir Edgü'nün öykücülüğü tartışılmaz. Bu kitapta yalnızlık konusunu baz aldığı öyküler çoğunlukta .Beni farklı bir karakteri anlattığı "yargıç Karak" öyküsü çok etkiledi. Diğer öyküler de son derece akıcı, zorlayıcı, düşünmeye sevkedici. Kısa sürede okunacak gibi görünse de yavaş yavaş sindirerek okunulması gerekiyor.
AvFerit Edgü · Can Yayınları · 2007375 okunma