Sınırsız Dünyanın Yeni Sınırı

Başörtüsü

Nazife Şişman

Başörtüsü Gönderileri

Başörtüsü kitaplarını, Başörtüsü sözleri ve alıntılarını, Başörtüsü yazarlarını, Başörtüsü yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
1950'lerin Cezayir'inde çarşaf ve peçe kullanmak, Fransız sömürgeciliğine karşı çıkmak anlamına geliyordu. 1970'lerin Iran'ında çador giymek, Şah'a muhalif olmak demekti. 1990'ların Mısır'ında başını örtmek, kişinin dininin bir emrini yerine getirmesi olarak anlaşılabilirdi. 1990'ların Endonezya'sında, İngiltere, Fransa ve Kanada'sında ise örtünmek, kişinin dinine tabi olmasının yanı sıra kültürel kimliğini vurgulaması anlamına da geliyordu. Peki, Türkiye'de, 1980'lerden itibaren kamusal alanda yasaklanmasına rağmen kadınların başını örtmeye devam etmesi ne anlama geliyor? Kimine göre köyden gelenlerin kimlik bunalımı, kimine göre yükselen siyasal İslami kimliğin Türkiye'deki göstergesi, kimine göre erkek (koca, baba) baskısının tezahürü
Sınırsız Dünyanın Yeni Sınırı Başörtüsü
Ingiltere Dışişleri Eski Sekreteri Jack Straw Kendisiyle Görüşmek üzere gelen Peceli bir öğretmenden iletişimi zorlaştırdığı için Yüzünü açmasını istemiş Bu da ingilteredeki Müslümanlar arasında ciddi bir tartışmaya Neden olmuştu
Sayfa 33 - insan Yayınları
Reklam
sınırsız Dünyanın yeni Sınırı Başörtüsű
Başörtüsü Başörtüsü Sadece Başörtüsü değil kimliklerin Belirlendiği ,sınırların Cizildiği satıhta bir Anlam taşıyıcı Başörtüsü ,sınırsız Dünyanın Yeni sınırı ,müslüman kadınlar ,örtüleriyle sınırsız özgûrlüğün tecessüm ettiği Bedene Sınır Çiziyorlar Seküler Kamusallığın içinde dini bir alanın sınırını tahkim ediyorlar Bazı sınırları çizerken başka bazı sınırları ihlal ediyorlar ;Laikliğin sınırlarını ,seküler kamusallığın sınırlarını Zorluyorlar
Sayfa 27 - insan Yayınları
·
Puan vermedi
Başörtüsü
Başörtüsü Sadece Başörtüsü değil kimliklerin Belirlendiği ,sınırların Cizildiği satıhta bir Anlam taşıyıcı Başörtüsü ,sınırsız Dünyanın Yeni sınırı ,müslüman kadınlar ,örtüleriyle sınırsız özgûrlüğün tecessüm ettiği Bedene Sınır Çiziyorlar Seküler Kamusallığın içinde dini bir alanın sınırını tahkim ediyorlar Bazı sınırları çizerken başka bazı sınırları ihlal ediyorlar ;Laikliğin sınırlarını ,seküler kamusallığın sınırlarını Zorluyorlar
Başörtüsü
BaşörtüsüNazife Şişman · Timaş Yayınları · 201151 okunma
Demokrasi bir tramvaydır. Gittiğimiz yere kadar gider, orada ineriz. - 14/07/1996
Dindarlar seküler terminolojiye müracaat ediyorlar, çünkü kimlik siyasetinin hakim olduğu siyasal ortamda doğrudan dine referansla kendini izah etmek zor. İnananın değerler sistemini alt üst etse de dine referansla değil, ancak azınlık haklarına, kadınların tercih hakkına, hayat tarzını seçme özgürlüğüne vs. atıfta bulunarak izah eden bir dil gelişiyor.
Sayfa 16 - 1. baskı - 2009
1980’li yıllarda Boğaziçi Üniversitesinin baş örtülüsü . yıl 1979. On beş-yirmi kişilik bir kuyrukta kayıt sıramı bekliyorum... Dosyalarımızı teslim etmekle görevli sekreter Janet masasından neredeyse başı çöp kutusuna değecek kadar eğilmiş, hayretle beni süzüyor. “Prep School’da bir başörtülü varmış...” şayiasını duyup beni görmeye gelenler olduğunu da daha sonraları çeşitli vesilelerle öğrendim. Yani başörtüm nedeniyle kampüs çapında bir iletişim ağının haber nesnesi olmuştum. Başörtülü bir öğrencinin kampüste bulunması, insanın köpeği ısırması kabilinden “olağan üstü” bir durum arzetmiş. Ben bu anektodları Türkiye’de kamusal alanın kuruluşunda dinin ve başörtüsünün yeri üzerinden analiz ediyorum mesela.
Reklam
92 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.