Der Steppenwolf

Hermann Hesse

En Eski Der Steppenwolf Gönderileri

En Eski Der Steppenwolf kitaplarını, en eski Der Steppenwolf sözleri ve alıntılarını, en eski Der Steppenwolf yazarlarını, en eski Der Steppenwolf yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Güç insanını güç yıkar, para insanını para; köle ruhlu insanı başkalarına kulluk etme, zevk insanını zevk çökertir.
"bir insan pek üzgünse, dişi ağrıdığı ya da para kaybettiği için değil; her şeyin gerçekte nasıl, yaşamın nasıl bir şey olduğunu hissettiği için üzgünse, gerçekten üzgün demektir. işte o vakit biraz hayvana benzer, o zaman üzgün görünür, ama her zamankinden daha gerçek ve güzeldir bu üzüntü.''
Ve hakikaten korkularım sebepsiz çıktı. (Yeni) kiracı, düzenli ve iyi bir hayat sürmemesine rağmen, ne bizi rahatsız etti, ne de zarar verdi, bugün bile sevinçle anarız onu. Ama iç hayatımızı, benim ve teyzemin ruhumuzu, çok rahatsız etti ve onunla hâlâ işim bitmedi. Geceleri bazen rüyalarıma girer ve ondan, böyle birisinin sırf varlığından bile rahatsız olurum; rahatsız ve tedirgin olurum, oysa onu hatta sevmeyi öğrenmiş olmama rağmen.
Wenn man mit ihm sprach und er, was nicht immer der Fall war, die Grenzen des Konventionellen überschritt und aus einer Fremdheit heraus persönliche, eigene Worte sagte, dann musste unsereiner sich ihm ohne weiteres unterordnen, er hatte mehr gedacht als andre Menschen und hatte in geistigen Angelegenheiten jene beinah kühle Sachlichkeit, jenes sichere Gedachthaben und Wissen, wir es nur wahrhaft geistige Menschen haben, welchen jeder Ehrgeiz fehlt, welche niemals zu glänzen oder den andern zu überreden oder recht zu behalten wünschen.
Nein, ich bin davon überzeugt, dass er sich nicht das Leben genommen hat. Er lebt noch, er geht irgendwo auf seinen müden Beinen die Treppen fremder Häuser auf und ab, starrt irgendwo auf blankgescheuerte Pakettböden und auf sauber gepflegte Araukarien, sitzt Tage in Bibliotheken und Nächte in Wirtshäusern oder liegt auf einem gemieteten Kanapee, hört hinter den Fenstern die Welt und die Menschen leben und weiss sich ausgeschlossen, tötet sich aber nicht, denn ein Rest von Glaube sagt ihm, dass er dies Leiden, dies böse Leiden in seinem Herzen zu Ende kosten und das dies Leiden es sei, woran er sterben müsse.
İnsan neler yutabiliyor, hayret doğrusu. Herhalde on dakika boyunca gazete okudum, sorumsuz bir adamın ruhunu aldım gözlerimden içeri, ki o, başkalarının sözlerini ağzında genişce çiğneyerek tükrüğüne buluyor, ama yutmadan yine çıkarıyordu. Bunu ben alıp yuttum, tüm bir paragraf boyunca.
1.000 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.