El Yazısındakı Sır (İnsanların Karakterlerini El Yazısından Deşifre Edin)Melih Arat, Esra Nur Erbil

·
Okunma
·
Beğeni
·
558
Gösterim
Adı:
El Yazısındakı Sır
Alt başlık:
İnsanların Karakterlerini El Yazısından Deşifre Edin
Baskı tarihi:
2008
Sayfa sayısı:
208
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789759059736
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Hayykitap
El yazısı, okumayı bilenler için müthiş bir bilgi kaynağı.
Yazı yukarı doğru mu aşağı doğru mu meyilli, harfler sağa mı yatık sola mı, kelimeler arası verilen boşluk geniş mi dar mı? Tüm bunlar, sosyal hayatlarından iş yaşamlarına, planlama becerilerinden ruh hallerine, insanlar hakkında pek çok ipucu veriyor.

Melih Arat'ın 1990 yılından beri dünya çapında uzmanların araştırmaları ışığında 400'den fazla kişinin, ünlülerin, seri katillerin el yazılarını inceleyerek üzerinde çalıştığı bu kitap, el yazısından karakter analizi konusuyla amatörce uğraşmak isteyenler için uygulanması kolay, harika bir rehber. Kitaptan edineceğiniz temel bilgilerle kendinizin, sevdiklerinizin, ünlülerin el yazılarına bakarak kişilikleri ya da tercihleri hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Kitapta ayrıca, merak ettiğimiz ünlülerin el yazıları, imzaları ve karakter analizleri de yer alıyor. Abdullah Gül, Recep Tayyip Erdoğan, Paris Hilton, Orhan Pamuk, Sezen Aksu, Ahmet Necdet Sezer, Angela Merkel, Yaşar Büyükanıt, Zeki Müren, Necip Fazıl Kısakürek, Orhan Kemal, Prenses Diana bu ünlülerden sadece bazıları…
Bu sefer eğlenceli ve gerilim dolu bir kitaba hazır mısınız diyerek başlayacağım. El yazısının nereden geldiğinden başlayarak, satır yönü, satır boşluğu, kelime ve harf aralıkları, harflerin hangi yöne doğru meylettiği, yazımızın boyutları, açılar, hız, kalemimizin baskısı, gariptir ki bir R harfi ki unutmazsam onu açıklayacağım detaylıca. Tabi kör olmazsam. :)
Bunun yanında Sayılar, İmza, hatta suçluların el yazısı örnekleri ve Ünlülerin yazılarının analizi ve tabi böyle bir yazıya güzel bir son olması açısından ‘Kendinizi Test Edin’ bölümü. Bu son bölümde, kitabın bölümleri arasındaki soruların cevaplarını görüyoruz. Eh o halde hoş geldiniz diyorum. Hatta size bir şey diyeceğim, aramızda kalsın. :)
Hoş ve Geldiniz birleşik değil ayrı yazılıyormuş. Alıştık paspaslardan, dükkanda evde kapıya koyduklarımızdan falan, meğer ne yanlış biliyor muşum. Tabii ki de rezil falan olmadım onu da nereden çıkarıyorsunuz? :)))))
Şimdi ben kendimi analiz etmeyi denedim. Hatta elimden geldiğince meraklısına da yardımcı olurum. Yalan olmasın diye buraya birkaç el yazımı da bırakıcam. Bakalım ben neymişim? :)
https://i.hizliresim.com/NZzBN5.jpg
https://i.hizliresim.com/azVQp5.jpg
https://i.hizliresim.com/YgYLpl.jpg
Şimdi başlayalım tahlillere. “Marjlar” konusundan başlıyoruz. Yani yazı yazdığımız kağıtta bıraktığımız boşluklar ve doldurduğumuz satırlar ve sayfa düzenimiz. Günlük yaşamda geçmişin etkisinde kalmak, geçmişten uzaklaşmaya çalışıp bu etkide devam etmek, gelecek planlarına bir an önce ulaşmaya çalışmak, bu planları gerçekleştirirken diğer yandan da bir emin olamama durumunu ifade ettiğimi görüyoruz hep birlikte. Tamam hepten yerlerde sürünmüyorum, empati yeteneğim çok gelişmiş, moralim düzeldi!
Şimdi sıra “Satır Yönümüze” geldi. Burada çizgisiz kağıt kullanmanın önemine vurgu yapılıyor ki şansa bakın senelerdir çizgisiz kağıt kullanıyorum. Bakalım burada nasıl yerden yere vurulcam. Hadi başlayalım. Hayata düz bir çizgiden bakmak, gereksiz yere triplere (!) girmemek, olumlu düşüncelere sahip olmak, yaşam enerjisi yüksek kişilik en belirgin özellikler.
“Satır Aralığı” ise, normal olduğu için plan ve organizasyon yeteneği olarak ortalamayı karşılayacak bir düzey olarak girilmiş. Tamam, iyiyim henüz kalp krizi geçirmedim ve bir elektrik direğine göre daha iyi durumdayım.
“Kelime Aralıklarına” bakacak olduğumuzda bu türü aslında insanlarla yakın veya uzak ilişki kurmamıza bağlıyor ve buna göre seçenek sunuyor. Burada benim kelime aralıklarımın bazen normal bazen de dar olduğunu hesaba katarsak ortaya karışık hem iyi hem kötü bir iletişime sahip olduğumu söyleyebiliyorum.
“Harf Aralıkları” kısmına geldik. Burada kişinin özgüveni ele alınıyor. Gördüğünüz gibi harf aralıklarım ve harf boyutlarım ‘Devasa buçuk’ denilebilecek cinsten. Burada kişinin (yani benim) negatif ve pozitif yönlerinin bilincinde olduğu anlamı çıkıyor. (ben, kendimden neden ‘Kişi’ diye bahsettim şimdi?)
“Harflerin Meyil Yönü” bir sonraki tanımımız. Kişinin duygusallık ve akli dengesini hedef alan bir yaklaşım olduğu için ben hangi taraftayım seçim sizin. :) Alınan kararların etkilerini düşünmek ve yüksek motivasyon en belirgin özelliğimmiş!
“Yazının Boyutu” konusu çok tatlı bir konu gibi gelebilir ama değil. Neymiş efendim, büyük yazı sahipleri kendini anlatma çabasındaymış, yok canım daha neler! :) Kendilerini ortaya koymaktan ve fark edilmekten hoşlanan kişilerin yazısı büyük olurmuş.
“Yazının Bölgesel Boyutu” ise bizlerin yazdığı yazıların sayfa üzerinde dağılımını gösteriyor. Mesela benim ‘İ’ harfim dikkatinizi çekti mi bilmem ama üstteki noktası alttaki çizgiden daha büyük, hatta nokta değil yuvarlak. İşte bu iki boyut arasındaki farka göre yorum yapılıyor bu kısımda. Yaşam ve sosyal ilişkilerim ortalama, zihinsel potansiyelim de normal. İyi çok da zararlı kapatmadık. Bir TEDAŞ olamasak da zarar etmemek de önemliydi.
Hadi “Harflerin Bağları” konusuna da bakalım. Bu konu Türkiye için geçerli olmayabilirmiş. Bize öğretilen ve sonradan ayrıca kazandırılmaya çalışan el yazısı konusu için esneklik verilmiş. Bakıldığı zaman burada kişinin aklı ve mantığı, yaratıcılık ve önsezi ile birleştirdiğini görüyoruz. Bazı harfler bağlı bazıları bağsız başlığı altında incelediğimizde çıkan sonuç bu.
“Açılar ve Kemerler” başlığında ise kişinin ekip çalışmalarına uyumu, pozisyonu, planlama becerisi ve sonuç odaklı çalışıp çalışmadığı değerlendiriliyor. En azından açılı değil de kemerli yazdığımı gördüm ve bunun özellikleri aile ve dostlarıma değer verdiğim, rahat ve arkadaş canlısı olduğum, sıcak ve çevremle uyumlu biri olduğumdan bahsedilmiş. Teşekkür ediyorum, ne diyebilirim ki? Kendim yazsam aynı cümlede kendimi bu kadar övemezdim. :)
“Hız” konusuna geldiğimizde de Yazma Hızı olarak bir tahlil yapıyoruz. Yazarın burada tahlili ters düşmüş. Bu sefer %80 dışında kaldım. Yavaş yazıyorum ama kitap okumam hızlı. Nokta yerine yuvarlak yazdığım harfler de var noktalı kullandıklarım da var ama yazımın yavaş olması sayfa 108’de belirtilen kitap okuma hızımın da yavaş olduğunu göstermiyor. Eh buna kimse karşı gelmez herhâlde? Ben ve yavaş kitap okumak.
“Kalemin Baskısı” konusu kişinin baskın olma ve vurgu yeteneğini gösteriyor. Bunu nasıl anlıyoruz. Yazdığımız yazının arkasına bakıyoruz. Kağıt elimize böyle dümdüz değil de kabartma harita gibi geliyorsa (ki benim yazı) bu kişinin çok aşırı ısrarcı olduğu (inanmayan varsa yengenize sorun len falan) ve agresif olduğu gözlemlenmiştir. Ancak burada verilen bu durum sadece yapılması gereken iş üzerinden değerlendiriliyor. Hayatın her anında böyle olunduğu anlamına gelmiyor.
“R Harfi” ise 29 harf (yanlışsa da benim alfabem o kadar) içerisinden seçilmiş. Bunun özelliğiyse kelime arasında bile bu harfi büyük yazanların farkındalığı. Ben de yok ama olmasını ister miydim? Şurada yazılanları gördükten sonra EVET.
“Dikkat” konusunda ise bir yazı yazılacağında kelimelerin seçimi ve noktalama işaretlerini doğru kullanmak konu ediniliyor. Bunun seçimini de sizlere bırakmayı uygun buldum. Nasılsa en başta 3 tane resim ile yazılarımı paylaşmıştım.
“İmza” ise kişinin kimliği için en büyük ipucu olarak veriliyor. Afedersiniz ama genellikle imzamı ‘Hayvan Gibi’ tanımlayanlar olduğu için bunun rahatlığında yazacağım. İmzam da okunaklı ancak sıkıntı çıkmaması için imzamı buraya atmıyorum. El yazımdan daha büyük bir imza sahibi olduğum için orada yazan cümlenin özetini vereceğim. Bulunduğum konumdan daha yükseği hedeflediğim görülüyormuş. İçimde büyük işler başarma yeteneğim varmış. Zaten bunlar olmazsa neden hayattayım ki? Hep daha iyiye ulaşmak için yaşamıyor muyuz hepimiz? Bunda bir gariplik göremiyorum açıkçası. Tabi bunun yanında özellikle İsimden Oluşan İmza diye başlık açıldığı ve orada da kişinin hayatta kendisini ön plana koyduğu ve kişisel bir konuda kendi kararlarının daha önemli olduğunu düşündüğü tespiti verilmiş. Güzel tespit. Bu konuda da ardından ünlülerin imzaları geliyor.
“Sayılar” konusuna da değiniyor ama burada bir açılım yok. Sadece genel tanımlar yapılıyor. Kısaca sağa yatıksa duygusal, dikse mantık ve duygusal denge kurulmuş, sola yatıksa da alınan kararların geçmişe göre alındığını söyleniyor desek özet geçmiş oluruz sanırım.
Kitabın özelliklerine göre elimden geldiğince hem tanıtımını yapmak hem de kendimi değerlendirmek oldukça faydalı oldu kanımca. Kitap oldukça hoş ve üstüne düşülecek bir eser. Açıkçası bana göre çok güzel bir başlangıç kitabı. Geçen sene bir abimin verdiği -El Falı mı neydi- kitaba göre daha anlaşılır olduğu kesin. Bakıldığında polislik hayali olan hatta polis olan arkadaşlar için bile bir nevi kültür kitabı desek abartmış olmayız.
Bugün artık gerçekten bu kitapla son diyorum. Fena yorgunum. Cümleten iyi geceler. Keyifli okumalar. Yarın görüşmek üzere..
El yazısı hakkında güzel bilgiler veriyor. Kitabın ilerleyen bölümlerinde örneklerle de bilgiler pekiştirilmiş. Kendimizi test edeceğimiz alıştırmaları da var. Ben şimdi arkadaşlarımın yazılarını analiz edicem bakalım doğru mu ;) :)
Eğlenceli bir uğraş.
El yazısındaki harflerin ve kelimelerin yazılış şekillerine göre karakter analizi yapılabileceğini anlatan bir kitap. Nerdeyse her harfi yazdığınız şekle göre nasıl birisiniz tek tek açıklıyor. Güzel bir sırra vakıf olmak istiyorsanız muhakkak okuyun.
Yazarlar yazının insan karakterini yansıttığını söylüyor. İnsanın sağ eliyle değil sol eliyle de yazsa hatta ayağıyla da yazsa benzer yazı karakterini sergileyeceklerini iddia ediyor.Cunku yazıyı yazan el değil, beyin. Kitabın içerisinde karakteristik yazı özellikleri var. Mesela büyük yazanların sosyalleşmeye eğilimli insanlar, kucuk yazanlarin ayrintici oldugunu söylüyor. Örnek yazılar da konulmuş. Kitabın ikinci bölümünde imzalardan yazı tahlili yapılıyor. Kitabı birkaç defa okudum aklımda kalsın diye ve o zamandan beri insanların yazılarından karakterleriyle ilgili çıkarımlarda bulunuyorum. Ekseriyetle doğru çıktığını söylüyorlar.
Kesinlikle önerilecek bir kitaptır.
Bu yöntemi öğrendikten sonra, bir bankada form dolduran görevli hanıma, "Siz konuşkan biri misiniz ve dışa dönük bir kişiliğiniz var mı?" sorduğumda, "Henüz hiç konuşmadık, nereden biliyorsunuz?" diye cevap verdi. Ben de, "Siz konuşmadınız ama yazınız konuşuyor" dedim.
Melih Arat
Sayfa 11 - Hayykitap
Turgut Özal'ın imzası için, devrimci bir mühendisin imzası diyebiliriz. Radikal yaklaşımları olan, projeleri olan bir kişinin imza yapısını gösteriyor. İmzanın ikinci kısmı neredeyse bir mühendislik projesinden alınmış bir çizim şeklinde; kendisinin teknik yaklaşımlarını yansıtıyor. Buradan Özal'ın bu dünyaya kendini, ismiyle özdeşleşen projeleriyle kazımaya çalıştığını söyleyebiliriz.
Ayrıca ani dönüşler yapabildiği, geleneksel ve sıradan yaklaşımlara meydan okuduğu da imzanın birbirini kesen çizgilerinden görülüyor.
https://i.hizliresim.com/VrkW9y.png
Konuşulan sözler, zihinse bir deneyimin sembolleri ise; yazılı sözler de konuşulan sözlerin sembolleridir.
İmza, kişinin kimliği için başlıca ipucudur. İmza bir kişinin egosunu, ideallerini, ulaşmak istediği ideallerin büyüklüğünü, ailesiyle ilişkisini, korumacı yapısını gösteren bir işarettir.

İmza seçilmiş bir sem bol olarak tesadüfi değildir ve çok ilginç bir şekilde kişinin tüm hayatının ve düşüncelerin kısa bir özeti gibidir. Örneğin liderlerin birçoğunun imzası, ortalama insanların imzasından daha büyüktür. Dünya çapında liderlerin imzaları,
şaşırtıcı bir şekilde okunaklıdır ve isimlerini imzalarından okuyabiliriz. Bununla birlikte birçok sıradan insan okunaksız bir imza kullanmayı tercih eder.

Ailelerine aşırı önem veren insanların imzalarında mutlaka soyadları da kullanılır. Bazı kişiler ise sadece soyadlarını kullanırlar.
Altı çizgili bir imza, kişinin yaptığı işlerin altına imza koymayı, “ben yaptım”ı ifade etmeyi istediğini gösterir. Bu kişilerin de egosunun gelişmiş olduğunu söyleyebiliriz.
Dikey yazı, harflerin sola veya sağa eğik olmadığı
yazı formdur. Dikey harflerden oluşmuş bir yazı kişinin
mantık ve duyguyu dengeli bir biçimde buluşturabilen
bir yapıda olduğunu göstermektedir.
İmza isimden oluşuyorsa, kişinin hayatında kendisini ön planda tuttuğunu, kişisel bir konuda kendi kararlarına ailesinin görüş ve kararlarından daha fazla önem verdiğini anlayabiliriz.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
El Yazısındakı Sır
Alt başlık:
İnsanların Karakterlerini El Yazısından Deşifre Edin
Baskı tarihi:
2008
Sayfa sayısı:
208
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789759059736
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Hayykitap
El yazısı, okumayı bilenler için müthiş bir bilgi kaynağı.
Yazı yukarı doğru mu aşağı doğru mu meyilli, harfler sağa mı yatık sola mı, kelimeler arası verilen boşluk geniş mi dar mı? Tüm bunlar, sosyal hayatlarından iş yaşamlarına, planlama becerilerinden ruh hallerine, insanlar hakkında pek çok ipucu veriyor.

Melih Arat'ın 1990 yılından beri dünya çapında uzmanların araştırmaları ışığında 400'den fazla kişinin, ünlülerin, seri katillerin el yazılarını inceleyerek üzerinde çalıştığı bu kitap, el yazısından karakter analizi konusuyla amatörce uğraşmak isteyenler için uygulanması kolay, harika bir rehber. Kitaptan edineceğiniz temel bilgilerle kendinizin, sevdiklerinizin, ünlülerin el yazılarına bakarak kişilikleri ya da tercihleri hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Kitapta ayrıca, merak ettiğimiz ünlülerin el yazıları, imzaları ve karakter analizleri de yer alıyor. Abdullah Gül, Recep Tayyip Erdoğan, Paris Hilton, Orhan Pamuk, Sezen Aksu, Ahmet Necdet Sezer, Angela Merkel, Yaşar Büyükanıt, Zeki Müren, Necip Fazıl Kısakürek, Orhan Kemal, Prenses Diana bu ünlülerden sadece bazıları…

Kitabı okuyanlar 29 okur

  • Ferda
  • Gülsüm Demir
  • Eyüp
  • Zafer
  • Büşra Şahin
  • Sadık Kocak
  • nit
  • Seher
  • Emin K.
  • Bünyamin Düzgün

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%36.4 (4)
9
%27.3 (3)
8
%18.2 (2)
7
%18.2 (2)
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0