Adı:
Endülüs
Baskı tarihi:
Mayıs 2014
Sayfa sayısı:
415
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786054829101
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
İslami Araştırmalar (İSAM)
Geçmişte olduğu gibi günümüzde de Endülüs adı, İslâm dünyasında giderek artan bir ilgiye mazhar olmaktadır. Ancak bu ilgi bilgi temelli olmaktan ziyade duygu temellidir. Herhangi bir İslâm ülkesinde, Türkiye de dahil olmak üzere, kiminle karşılaşsanız Endülüs adını duyunca yüzüne hüzünle hayranlığın birbirine karıştığı bir duygusal tepkinin yansıdığını görürsünüz. Müslüman bilincinde Endülüslüler’in geçmişte ortaya koydukları kültür ve medeniyet hayranlıkla, böyle bir kültüre ve medeniyete beşiklik eden Endülüs’ün sekiz asır müslüman varlığıyla hemhal olduktan sonra tamamen yitirilmesi ise büyük bir teessürle yâdedilmiştir. 1492’den beri Endülüs, müslümanlar için bir “yitik cennet”tir. Yabancı işgali altına giren her müslüman yurdu için Endülüsleşme endişesi taşınır. Dolayısıyla duygusal anlamda bir ilgisizlik yoktur Endülüs’e. Fakat Endülüs tarihini araştırma, analiz etme ve anlama sadedinde yeterli çabanın gösterildiğini söylemek zordur. Bir diğer deyişle Endülüs için duyguların ifadesi olarak “göz yaşı” dökülmüşse de henüz yeterli “göz nuru” dökülmemiştir. İslâm dünyasının medeniyet yarışında kalıcı ve etkileyici yeni bir hamle yapabilmesi, ancak geçmişiyle sağlıklı bir irtibat kurması hâlinde mümkün olacaktır. Bu mütevazi kitap, Endülüs tarihi özelinde böyle bir çabanın kapısını aralamaya yardımcı olmak için kaleme alınmıştır.
415 syf.
·15 günde·Puan vermedi
Endülüs hakkında daha önce hiç okuma yapmadıysanız bu kitaptan başlamanızı tavsiye ederim. Hem tarihi hem medeniyeti özet denilebilecek kısalıkta fakat gerekli ayrıntıları da vererek aktarmış yazar.
Fazla objektif bile olabilir. İyi okumalar.
415 syf.
·7 günde·10/10
Bir medeniyeti sembolize eden eserleri inşa eden (Müslüman) eller farklı bir medeniyetin hizmetine girmişti artık. Tarihin yakıcı çelişkisi olarak Endülüs ışığını kaybederken, ufukta onu hatırlatan eserler yükseliyordu. (Akif Emre)
Bazen hayıflanıyorum kendime. Çoğu şeye geç kaldığım için. İşte bunlardan biri de Endülüs. 2 yıl önce tanıdığım 9 asırlık bir müslüman devleti ve içinde yaşanan görkemli hayat. Akabinde de çöküşü. Adını dahi sadece lisede bir kaç kez duyduğum ama haberdar olmadığım bir devlet. Ama müslüman bir devlet. Kitap başlı başına akıcı bir şekilde ilerledi yeri geldi yahu nasıl olur dedirtti, üzdü, tebessüm ettirdi. Çoğu yerin altını çizer gibi kalbe de nakşeyledi. Çoğu yer gibi şu yer aklımdan çıkmaz oldu kaç gündür.
Mustariblerde ki araplasma, Arap kültürüne alışıklık, cami ve mescit inşaları İslam dininin onlarda da hızla yayıldığını gösteriyor. Şimdi günümüzde onların bize kendi adetlerini empoze etmeye çalıştıkları gibi. Nasıl ki Endülüs'teki zimmiler çocuklarına Doğuya ait isimler koydular. Arap mutfağını benimsediler. Müslüman kıyafetleriyle donandılar. Dahası atalarının Latince eserleriyle değil de Arap şairlerinin eserlerini ezberlediler, benimsediler ve şimdi onların kıyafetleri, müzikleri, düşünceleri bizi hapsetmiş durumda. Onlar doğuyu örnek alırken biz batıya ayak uydurma halindeyiz.
Rabbim kendi kültürümüzden ayırmasın bizi.
Bir hıristiyan kaynağında geçen rivayete göre ülkesini (Endülüs) yitiren emir (XII. Muhammed), şehre hâkim tepelerden birinden (muhtemelen Padul) son defa Elhamra'ya bakarak derin bir "ah" çekip ağlamaya başlar. Bu manzaraya şahit olan annesi Aişe Sultan dayanamayıp, "Erkekler gibi savunamadığın ülken için kadınlar gibi ağlamak yaraşır" diyerek oğluna sitem eder. Günümüzde bu hadise Arap'ın son iç çekişi diye bilinir.
Kitaba verilen vergi %18 yani kitap okuyorsun %18 ini devlete ben kitap okudum buyurun verginiz diyorsun havyara verilen vergi %8 yani devlet diyor ki havyar ye kitap okuma
Daha zor olana azıcık sabrederseniz, daha lezzetli olandan uzun süre istifade edersiniz.

Tarık bin Ziyad
Kurtuba Ulucamii’nde ancak iki kişinin kaldırabildiği, oldukça büyük bir Kur’an nüshası bulunmaktaydı. Rivayete göre Hz. Osman’ın Kur’an nüshalarından birine ait dört yaprak da bu nüshanın içinde yer almaktaydı ve bu yaprakların üzerinde Hz. Osman’ın katledilmesi sırasında sıçrayan kan damlaları da görülebilmekteydi.
Bir Kurtubalı’nın gözüne tesadüfen bir içki kabının ilişmesi, o kabın kırılması için yeterliydi.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Endülüs
Baskı tarihi:
Mayıs 2014
Sayfa sayısı:
415
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786054829101
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
İslami Araştırmalar (İSAM)
Geçmişte olduğu gibi günümüzde de Endülüs adı, İslâm dünyasında giderek artan bir ilgiye mazhar olmaktadır. Ancak bu ilgi bilgi temelli olmaktan ziyade duygu temellidir. Herhangi bir İslâm ülkesinde, Türkiye de dahil olmak üzere, kiminle karşılaşsanız Endülüs adını duyunca yüzüne hüzünle hayranlığın birbirine karıştığı bir duygusal tepkinin yansıdığını görürsünüz. Müslüman bilincinde Endülüslüler’in geçmişte ortaya koydukları kültür ve medeniyet hayranlıkla, böyle bir kültüre ve medeniyete beşiklik eden Endülüs’ün sekiz asır müslüman varlığıyla hemhal olduktan sonra tamamen yitirilmesi ise büyük bir teessürle yâdedilmiştir. 1492’den beri Endülüs, müslümanlar için bir “yitik cennet”tir. Yabancı işgali altına giren her müslüman yurdu için Endülüsleşme endişesi taşınır. Dolayısıyla duygusal anlamda bir ilgisizlik yoktur Endülüs’e. Fakat Endülüs tarihini araştırma, analiz etme ve anlama sadedinde yeterli çabanın gösterildiğini söylemek zordur. Bir diğer deyişle Endülüs için duyguların ifadesi olarak “göz yaşı” dökülmüşse de henüz yeterli “göz nuru” dökülmemiştir. İslâm dünyasının medeniyet yarışında kalıcı ve etkileyici yeni bir hamle yapabilmesi, ancak geçmişiyle sağlıklı bir irtibat kurması hâlinde mümkün olacaktır. Bu mütevazi kitap, Endülüs tarihi özelinde böyle bir çabanın kapısını aralamaya yardımcı olmak için kaleme alınmıştır.

Kitabı okuyanlar 27 okur

  • Mehmet ERDEN
  • Mervezell
  • Emma Grey
  • Samet
  • Adnan mahir
  • burack61
  • Leyla Köşesi
  • A.Y
  • Çetin Aldemir
  • Nuray Bektaş

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%12.5 (1)
9
%25 (2)
8
%37.5 (3)
7
%12.5 (1)
6
%12.5 (1)
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0