Estetik ve Politika kitaplarını, Estetik ve Politika sözleri ve alıntılarını, Estetik ve Politika yazarlarını, Estetik ve Politika yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
1.Baumgarten-Aesthetica
2.Kant-Yargı Yetisinin Eleştirisi
3.Hegel-Estetik Dersleri
4.Schiller-İnsanın Estetik Eğitimi Üzerine Mektuplar
5.Benedetto Croce-Estetik
6.Terry Eagleton-Estetiğin İdeolojisi
7.Afşar Timuçin-Sorularla Estetik El Kitabı
8.Suut Kemal Yetkin-Estetik Doktirinler
9.İsmail Tunalı-Marksist Estetik
10.Estetik ve Politika
11.Georg
19. asrın başlarında etkisini gösteren realizm ve tohumları daha önce atılıp 20. asrın başında edebiyata yansıyan modernizm, sanat ve estetik üzerinden birbirlerine girerek bir nevî savaşa girmiştir. Adorno ve Brecht'in de tartışmalarının olduğu bu eserde öncelikle bağımsız bir sanatın nasıl olabilceği veya olamayacağı üzerinde durulmuştur. İki tarafın da kendince haklı tarafları bulunmakla beraber bu taraflar, gitgide haksız duruma düşmüştür. Âdeta bir "sakız" hâline gelen bu tartışma, gereksiz büyümüş ve hiçbir sonuç elde edilememiştir. Her iki akım da dünyayı kökten değiştirmek düşüncesiyle yola çıkmış ama at gözlüklerine sahip oldukları için ortada kalmışlardır. Bu ortada kalış, dünyayı başıboş bırakmıştır; ta ki 1930'lara doğru etkisini gösteren varoluşçuluk ve ondan sonra beliren postmodernizm dünyaya hâkimiyet kurana kadar. Hem modernizmin hem de realizmin ilkeleri, dünyayı ve insanları sığ bir yaklaşımla ele almıştır. Bu sığ yaklaşımı, ülkemize bakarak rahatlıkla görebiliriz çünkü Türkiye maalesef ki hâlâ modernizmin izini takip ediyor.
Doğanın güzelliği kendinden fazla bir şey söylermiş gibi görünmesinde yatar. Sanatın gerisindeki tasarıysa bu ‘artı’yı kendi olumsal, rastlantısal çerçevesinden koparıp onu belirlenmiş kılmaktır ki, bu da başka şeylerin yanında onun gerçekdışılığını olumsuzlamak demektir.
Adorno'nun Lukacs'ın kitabı hakkındaki incelemesi "Die Monat Dergisi"nde yayımlandı. Bu dergiyi Batı Almanya'daki Amerikan Ordu Yönetimi kurmuştu ve CIA tarafından finanse ediliyordu.
Sayfa 305 - Fredric Jameson, Sunum IV, Alkım Yay. İstanbul, 2004
Kültür mirasımızı yönetenler şöyle buyururlar;
"Mücadele içindeki insanların karşılıklı ilişkileri" olmadan, "insanlar gerçek etkinliklerinde" sınanmadan, "mücadele içindeki insanların yakın etkileşmesi" olmadan hiçbir kalıcı edebi karakter yaratılamaz.
Sanatta başarısızlık ya da kısmi başarı gerçeği vardır. Metafizikçilerimiz bunu anlamak zorundadır. Sanat eserleri kolaylıkla başarısız olabilir; çok güçtür başarıya ulaşmaları. Kimisinin duyguları eksik olduğu için sesi kesilecektir; kimisinin duyguları fazla dile geldiği için. Bir üçüncüsü, kendini sırtındaki ağır yükten kurtarmak yerine, yalnızca bu tutsaklığın hissedilmesinden kurtarır. Bir dördüncüsü, araçlarını, çok uzun zamandır onlar aracılığı ile sömürüldüğü için kıracaktır. Dünya sulu gözlü olmak zorunda değildir. Yenilgilerle yüzleşilmelidir; ama insan, bundan, artık mücadele edilemeyeceği sonucu hiç çıkarmamalıdır.
Sayfa 149 - Bertolt Brecht, Gerçeklik Teorisinin Biçimselci Karakteri Üzerine, Alkım Yay. İstanbul, 2004